Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1510 ggr
vindeln
2010-01-14 19:06
0

Besviken

Yes, jag är uppfödare av raskatter, perser, och har 7 stycken men 3 stycken är under 1 år, d.v.s jag har 4 st enligt Sverak. Jag var intresserad här av en semilånghårig svart katt men honom fick jag inte - varför?

//Monica www.marcellinos.se

vindeln
2010-01-14 19:13
0

Dessutom finns han kvar här o är ute i kylan- fy fan!

martdat
2010-01-14 19:40
0

vet inte vilken du menar riktigt? men om det är en hemlös så är han ju hemlös så det låter konstigt.,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Imasy
2010-01-14 19:44
0

Förstår inte heller vad du menar? Men hur ska hittekatter.ifokus kunna stå till svars för vem som får/inte får en viss katt?

Misan
2010-01-14 19:47
0

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=b130d22f-f0a1-4ad8-871f-79273130f8ba&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=4

den här tror jag att hon syftar på, men i tråden så står det att det redan finns en intressant på katten och om det inte blev något där skulle hon höra av sig så vad är problemet?

Josefa
2010-01-14 20:05
0

#vindeln

Jag har flera svarta fd hemlösa kattungar som behöver hem. Både yngre och äldre ungar. Men de är iofs korthåriga.

Karizma
2010-01-15 01:06
0

kanske lite OT men hur många vuxna katter får man ha? Jag tänke att dina under året blir ju 1 år därmed räknas de in som vuxna? Du ska väl behålla dom eller är dessa tillsalu?  Får man itne ha mer än 7 katter visst många att pyssla med persier är ju en pälskisse men du har vana o tror säkert du kan ge bra hem till en hemlös.

Karizma
2010-01-15 01:10
0

Men du fick ju inte avlag så där utan en var intresserad av den katten du menar eller? hon skulle kontakta dig om det var aktuelt. :) och vem vet din svarta kisse kanske finns i annat katthem med ge inte upp hoppet :)

Hawknestgrove
2010-01-15 01:19
0

MAn får ha egna 9 vuxna katter och ha två kullar per år utan tillstånd. OCh man får mata andras katter 4 st. Men man får INTE lägga ihop egna 9 och 4 och tro att man får ha 13, för att kunna säga att 4 inte är egna, utan då ingår de i de 9. Alltså samma regler som för hund.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vindeln
2010-01-15 08:28
0

#4 Ja det är han :) Om han är omhändertagen nu varför finns han kvar på bild här?

#5 Jag vill ha en semilånghårig o till saken hör att denna katt är så lik min första blandraskatt som jag skaffade 1991.

Nä mina katter yngre än 1 år är inte till salu förstås :) Utan tillstånd är det tillåtet att ha 9 vuxna katter.

//Monica

TamlinsMatte
2010-01-15 08:59
0

Ehm… Det här är ingen förmedlingssida, så utan att känna till det specifika fallet kan jag ändå konstatera att det mycket väl ligger bilder och trådar ute för katter som har ett hem numera. Tråden kan ibland låsas, men finns kvar. och att fånga katter som har någonstans att flytta tar också tid.

vindeln
2010-01-15 09:11
0

Nä klart det inte är någon förmedlingssida. Jag tycker det är så konstigt för jag pratade med en tjej förra fredagen som visste var katten höll till och att han inte ens var infångad och nu skall någon adoptera honom …. Men ibland går det tydligen ruskigt fort och det är ju bra.

Imasy
2010-01-15 10:45
0

Isådanfall är det nog bättre att du tar kontakt med det aktuella katthemmet ifråga. Det är ju inte säkert de har tid att vara här inne så ofta, och kanske missar din tråd.

Som #10 skriver så finns det många trådar kvar på sajten med olika kattöden där katten ifråga har fått ett hem.

Vet inte vad katthemmen gör för bedömning på de nya hemmen, men jag antar att de utgår ifrån katten som individ, och letar det hem de tror kan passa katten bäst. Så det behöver ju inte betyda att hemmet ifråga är det som är fel på, utan bara att just det hemmet inte kan erbjuda det katten behöver.

Jag har själv tagit hand om en katt som blivit misshandlad av barn här på gatan. Många hörde av sig om katten, men jag nekade de hemmen som hade barn. Inte för att de hemmen var dåliga som hem. Jag nekade just för att katten var rädd för barn, och bet barn om han blev klappad på "fel" sätt.

Gullimat
2010-01-15 13:27
0

Ta kontakt med "nemeni" som skrev i din tidigare tråd om katten.

Debattia
2010-01-16 00:07
0

Vad tror du själv det kan bero på  ifall dom nu ångrat sig ??

Jag drog tillbaks min katt när jag läste du hade flera stycken innan,tror inte hon skulle trivas med så många.Sen var hon också korthårig och det var du väl inte intresserad utav ?

Debattia

Den skygga kattens hemsida!