Vulkansand
Ska enligt en person vara nå hälsokost, ngt som stoppar upp/hjälper mot diarre. I mina öron så hör jag vulkansand.
Denna person är det jag har tagit mina 2 yngsta katter ifrån. Hon vill ge en katt med diarre detta vilket jag sa jag stoppar inte in ngt i mun på katt utan en veterinärs inrådan. Svar: ingen veterinär kan detta med diarre *suck*
Personen anser det vara totalt onödigt *hennes veterinär anser det med* att kastrera honkatter vara onödigt det räcker med ge p-piller, denne veterinär kaN KOMMA HEM O KASTRERA KATTEN PÅ KÖKSBORDET *f´låt capslock*
Någon som vet vad detta vulkansand är för ngt? jag har aldrig hört talas om detta.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

märklig person,,, märklig veterinär, vad säger man,, suck, vulkansand låter i mina ögon som nått de framställt från aska från vulkanutbrott, men har egentligen ingen aning,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#1 Denna har fått djurförbud, blivit av med 4 hundar, 2 hästar. Hundarna fick aldrig rastas, sas vara skyddshundar, de var ej mer skydds hund än vad min Lhasa Apso är.

ja huskurer i all ära men man ska ju inte hoppa över vetrinärer för det,,,
att skyddshundar aldrig behöver rastas var nått nytt, min dotter vill järna ha en hund men jag sagt nej för det finns inte tid o ork, men en som aldrig behöver rastas kunde kanske va nåt.. (ironi)
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Vulkansand vet jag ingenting om. Men det du skriver i övrigt låter ju inte vidare seriöst måste jag säga. Frågan är om det personen ifråga berättar om "sin" veterinär stämmer. Man skulle ju kunna tänka sig att hon/han väljer att tolka efter sitt eget huvud.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#4 Jag tror inte ett smack på vad personen säger då jag ej tror personen är 100% frisk psykiskt, med alla de turer som varit på sista tiden.
Jag tog emot kattungarna då jag hörde hur denna person sprang och gömde kattmamman med 2 ungar under ett hus under grunden och stängde för med stenar, sedan fann hon bara mamman o ena ungen och trodde räven tagit den, sa då att hon även skulle ge räven den andra ungen. Vilket gjorde mig top tunnor rasande och sa rakt ut att katterna kan inte betyda något för henne. Så Viktor kom hit 4 veckor gammal, Vilda kom ca 1½ - 2 veckor senare då personen fann henne ute under sin trapp.
tur att du tog hand om dem Mymlan
Är mamman katt kvar där?
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
#6 Ja, tyvärr, okastrerad så lär väl bli fler ungar. Jag hade kunnat gjort anmälan att hon har katt i o m djurförbudet men hon springer även här hos mig och skulle lista ut direkt det är jag, och jag orkar pga allt annat inte med mer bråk. Jag står som en åsna mellan 2 hötappar. Jag hade tagit henne om jag ej hade haft katter som ej accepterar andra vuxna katter, sedan är mamman ½ vild.
Vulkansand är sand som bildas av lava, alltså precis som vanlig sand men den är svart. På Kanarieöarna finns sådana stränder. Denna sand är mycket mineralrik och sägs absorbera gifter precis som kol.
Vulkansand har funnits/finns som en hälsokostprodukt men visar sig istället innehålla tungmetaller och bly, inte speciellt trevligt.
Kan man inte få henne att överlämna mamma katt till någon som kastrerar och tar hand om kissen då?
Förstår att du inte kan ta in större kissar, men kanske att någon annan kan? Om människan har djurförbud så måste hon väl förstå att hon inte kan ha mamma katt kvar? Eller… förresten… inser att hon inte hade alla hästarna i stallet ja…
stackars mamma katt! 
*Nalle Puh*
#9 Hästarna hon hade fick stå i box i 3 månader påstods avmaskades, jag som ej har ngt hästintresse inser ju det är fel o hästar måste röra på sig. Hon inser ej att felet är hos denna person. Att de andra har haft häxjakt på denna person. Personen anser de ej haft ngn andledning att ta djuren.
Ingen får henne att lämna ifrån sig kattmamman inte ens jag får det, jag får henne inte ens att kastrera katten. Hon lyfter ut katten så ingen ska se ev katt tassar i snön på bron etc, hon har lagt matta framför dörren. Är väl bara tids fråga innan grannar se henne ha katt.
så ledsen man blir!
*Nalle Puh*

För fasen!! Kattsand får inte säljas som hälsokost längre. Om det inte är ok för människor, hur reagerar då en liten kattkropp??
Pålsbollarna i Höganäs
#12 Ja, denna får ej peta in detta i mina katter, här körs ej med ngn kvacksalveri.
Denna person säger att detta ej släpper ut bly etc..
Inte klokt…. Stackars dig, som sitter i detta dilemma…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#14 Personen har inget att säga till om, personen lämnade ifrån sig kattungarna, sedan ska denna nog tänka sig för för blir det tjafs så kommer den ej långt. Katterna ska ej tillbaka dit.
Sedan så har Busen min 9½ åriga NFO fäst sig vid Viktor 7½ månad, så flytta på Vicke blir nog förödande för Busen då ingen av de andra vill busa med han.
Jag tror inte personen vågar göra något.
ja jag tänker mest på kattmamman nu. De som är hos dig har det ju bra. Det är ju bara synd om henne och där står du din stackare och kan inget göra.
#16 Dels pga mina vuxna som ej accepterar andra vuxna, dels pga min hund då denna katthona troligen inte alls vill veta av en hund, sedan är hon van utekatt och jag kan inte ha ngn utekatt, samt ½ vild men personen säger vildkatt MEN skulle jag vara en dräktig vildkatt så skulle jag aldrig gå in i ett boningshus där människa bor och föda mina ungar, jag skulle valt stallet, samt katten accepterar vissa människor att bära henne. Så det där med vildkatt tar jag med nypa salt.
ja och att du ine ens får ta hand om den…..
För att återgå till trådens början, vanligt medicinskt kol är ju också bra mot diarreer.
#19 Och det är okej ge katt som hund då de får diarre?
# 20 - Om diarrén beror på någon slags förgiftning. Kolet har förmågan att dra till sig gifter och på så sätt rensa kroppen. Många vilda djur, bl a en storts primater, äter lite träkol då de ätit växter som innehåller gift.
#10 Alltid sorgligt när helt fel person skaffar sig så många djur. Verkar som det skulle behövas djurförbud i det här fallet.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#22 Personen har djurförbud därav de tog hästarna och hundarna ifrån personen, personen hade ingen katt då..
Har personen i fråga djurförbud, så ska heller ingen katt finnas hos denne. Jag skulle se till att katten plockades bort från det hemmet med lagens hjälp.
#24 Jag vet det men sitter i sådan sits så jag hoppas en granne ser katten hos denna person..
Du kan alltid tipsa grannen
.
Det går även anmäla anonymt.
Mymlan, jag kan inget annat än stötta dig moraliskt. Följ ditt hjärta.
#26 Jag har funderat på det. Jag vill bara ha innan jag ringer ett hem som jag kan tipsa dem om som kan ta denna honkatt som enligt utsago ska vara 7-8 år gammal *fått ungar alla år*, jag vill inte hon ska avlivas om hon nu ej skulle vara allvarligt sjuk vilket jag ej tror den är. Jag kan inte ta emot henne hur gärna jag än skulle vilja.
Du är go…. Jag förstår dig till hundra. om du vill, så kan jag sponsra dig med ppiller i allafall om du vill hjälpa i smyg! Bättre än inget…..
#29 Personen säger ska ge katten p-piller. Ska bli ändring på torpet bara det finns ngn som kan ge kissen ett hem.
#30 Fixat, få se nu vad som sker.
Än har inget skett, en vecka sedan det gjordes.
Vad har hänt? HAr katten fått Ppiller?