OT: Pewee låda sökes
Vet inte om jag får lägga denna tråd här, men ta i så fall bort den.
Jag är fortfarande väldigt sugen på att prova Peewee lådan och söker en begagnad i Norrköping.
Gör en själv! det gjorde jag. Du behöver:
- en borrmaskin
- en borr 6 mm
- två exakt likadana plastlådor
- 5 st "dörrstoppar i gummi" ca 3-4 cm höga, eller 5 plastlock av något slag, elelr vad som helst 5 bitar som håller den höjden att använda som distans mellan de två lådorna.
I den ena lådan borrar du en massa hål, så den ser ut som en sil. Sedan tar du de där distansgrejerna och placerar en i varje hörn och en i mitten på den understa lådan. Fyll sen på med pellets i den övre lådan med hål i. KLART!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hm, det tål absolut att funderas på - tack för tipset
.
Tänkte köpa hem enbart pellets (liten påse) i veckan och prova om katterna kan tänkas gå på det. Har numera en kattlåda i badrummet och den sand som kommer utanför lådan riskerar att fastna i golvet då det bli superfuktigt i hela badrummet när jag duschar - det riktigt dryper längst väggarna !
Så ska även priset bli billigt i längden med peewee-metoden om jag fattar rätt - och då skulle min plånbok bli glad:)
ps: 6 mm borr låter mycket, då pelletsen väl är 6 mm ? Risken att dom ramlar ut hela torde va stor då.

Vad synd att du inte bor i närheten av Karlskrona för jag har två som står här och samlar damm. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#3 - 
Vet inte måttet på Pee Wee original, men bränslepellets är 8 mm. OCh Arne gillar att gå i det. Har en låda här, sen Mee kom in, för hon hade det nere i sin husvagn. HElt vanlig låda. Så testa du om de accepterar det inann du ger dig på att borra i nån låda! Skulle det vara så, att Pee wee original är mindre, så får du helt enklet borra hål som är lite mindra än Pee Wee om du tänker använda dig av dem
#5 - har sett att bränslepellets även finns i 6 mm
Ok, då får du borra hål som är 4 mm eller högst 5…..
yes - jag ska prova förslaget om katterna övertalas gå på pelletsen, men det tror jag nog att dom gör:)
ja då, det är nog inga problem. En del få lov att vänja in dem sakta….
#3 sätt ut dom på anonns finns säkert flera st som vill köpa även beg dyra lådor som dom är :)

Om du bestämmer dig för att köpa en Peewee vill jag bara tipsa dig om att jämföra priserna på dem i olika internetbutiker. Jag upptäckte att det skiljde en hel del när jag köpte mina. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#12 - tyvärr fanns inte mycket där som hjälpte mig;)
Ingen begagnad i närheten av mig och vissa skickar inte. Flertalet blir dyra med fraktkostnad = blir lika dyrt köpa en ny i affären här. Andra anonser fanns inte alls trots att dom stod med på googlelistan…
Köper jag en ny, så blir det nog troligtvis i en av djuraffärerna här.
nä, det är ofta så…..Ok försökte i alla fall! MEn tsesta först om de alls gillar peleltsen, så diu inte lägger ut massa pengar i onödan!
lokatt, blir det så fuktigt i badrummet, så är det inte bra…. risk för mögelskador och allergi hos dig själv!! Bor ni i eget hus? Sätt en badrumsfläkt i ventilen som du sätter på när du är på toa eller duschar kan kopplas till ljuset i badrummet.. Alternativt att du duschar med öppen dörr ut till resten av boendet. För det är inte bra det där!
#14 - absolut. Tänkte tom först ha lite sand och lite pellets några dagar i den lådan och sedan kasta ut allt och bara hälla i pellets - för att det inte ska bli allt för tvärt ombyte. Få se när det bara är pellets i lådan om det fortfarande är kul att gå dit
ja det är många som får göra så. det är en mjuk övergång, så det blir bra!