Skall de behöva dö?
Ett flertal katter har sökt sin bostad i ett stall på Ekerö där ägaren till stallet inte längre accepterar att de finns där. Hjälp sökes åtminstone till de två nedan, en social mycket kelig kisse cirka 6 månader och en liten svart kontaktsökande kattunge? Det brådskar!
Hjälp små kissekatter
Fick ett mail idag. Om ni har möjlighet och går i skaffa-katt-tankar,
snälla hjälp då dessa små slippa dö.
_Hej!
På Ekerö i ett stall bor det 10-20 katter på stall-loftet. Nu tycker ägaren till stallet att det börjar bli ett problem och har därmed bestämts sig för att skjuta alla katter.
En vän som har sin häst där har bett mig hjälpa till att hitta ett hem åt en av katterna som är väldigt social.
Jag var där och tittade på katten och han är väldigt fin med helgrå, mjuk päls. Han är ganska liten, och ca halvåret gammal. Han är väldigt kelig och inte det minsta rädd för människor.
Det var även en liten svart kattunge som jag fastande för och vill hitta ett hem åt. Den är mer rädd men väldigt nyfiken och söker kontakt. Den behöver nog lite extra för att bli helt tam men eftersom den inte är så gammal är det nog inga problem att få den lita på människor.
Det är bråttom att hitta en plats till dessa två katter, och ni får gärna prata med vänner o bekanta om det är någon som vill ta hand om någon av katterna.
Ni får gärna höra av er om ni har nåt tips eller är intresserade till min mail:

Vad hemskt!
Så många katter som behöver hjälp, inte bara dom som är mer tama.
men oj oj missarna då 
hoppas att det finns nån hjälp att få av nån
Kanske nån form av TNR projekt går att starta? Bir ju mycket pengar iof, och det kanske inte ägaren av stallet vill betala, med tanke på att denne är villig att ta livet av dem menar jag?
Men stallet kommer ju troligen att vara fritt från råttor iallafall, alltid något att komma med kanske?
1 kan jag säga att katter är ett måste i stall då tycker jag att de som har hästarna i stallet ska kräva att det finns kastrerade katter kvar i stallet för hålla rent mot ohyra. Det krävs mins 2 katter för hålla det i vettigt fritt iaf
sen tycker jag det är synd att det abra ska räddas 2 katter av dessa men vill någ framföra att har man ingen katt i stallet får man ett helsike att hålal möss o annat utanför. Gift anser jag är förfärligt plågsamt mot möss/råttor mm.
Jag håller med er som skriver att att det bara inte skall räddas två katter. Naturligtvis önskar jag av hela mitt hjärta att alla räddas. Men vad göra i denna situation.
Om hjälp finns maila Jacqueline så fort som möjligt. Än finns det hopp!
Jag har svarat på hennes mail om att hjälpa någon av kattungarna.
Transport hjälp behövs dock.
Puttar !
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
#6 Så bra! Transport brukar kunna ordnas.Bor du långt från Ekerö?

varför ska bara två räddas???de andra då?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Jag bor i Gävle.
Har inte fått svar ifrån henne ännu. Så jag vet inte hur det blir.
#11 Hoppas du får svar snart.
#10 Självfallet önskar man att alla kan räddas. Om du eller någon du känner eller andra här på forumet kan hjälpa till att rädda någon av katterna maila till jacqueline.hildingsson@hotmail.com
Det brådskar
.
#4 Kloka tankar om vilken nytta stallkatter gör.
#3 Hade önskat att vi hade en fond som kunde bistå med medel för kastrering. Det är en av mina drömmar att få till en sådan. Tyvärr räcker inte min stackars tid till…. Det hade dock varit kanon.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Billy Hittekattsförening finns ju. De vill ha in ansökningar. http://www.billyhittekatt.se/

djurensvänner har ju skrivit i sin medlemstidning att de betalar upp till halva kastreringskostnaden för privat katter, i vissa fall hela kostnaden, här i växjö brukar de betala allt, elr gjorde i allfall förut om det handlade om hemlösa,
Men gäller det även Djurens vänner i Stockholmstrakten?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#16 har inte tidningen framför mig men jag har fattat det som att det gäller hela organisationen, siterade artiklel i en annan tråd här om tuffas har jag för mig…
Inget svar ang kattungarna. Nu ger jag snart upp.
Oseriöst att säga att man behöver hjälp men tar inte mot den när den finns.

Puttar för alla stallkatterna på plats! Har ju tyvärr överfullt hos mej som bekant..
Arma katter att behöva leva under dödshot så fort som "ägaren" anser det besvärligt..
putt!!
Det är det som jag tycker är en sak som är så hemskt här….. Många gånger, så blir det så här. Folk ropar ut ett nödrop och sen??????? Det bara dör… både bildligen och bokstavligen?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hur har det gått med ditt tillstånd?
Folk vill kanske veta att allt är OK innan de skickar kissar till er.
Pga flytt är tillståndet vilande men detta är då min egen katt eftersom vi vill ha en kattunge nu.
Tillstånd blir efter flytten dvs. Men får utan tillstånd ha katt ju.
Så ingen fara. Har koll.
#18 Konstigt att hon inte svarar.