Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2914 ggr
gulliver
2010-01-05 16:41
0

Dumpad katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick ett mail från en familj som permanent tagit hand om vår första stödkattmamma.

"Jag hittade i vinterkylan en svartvit hankatt, runt året, instängd i en kartong ute vid min brevlåda. Katten är i god kondition med blank och fin päls.

Han är kelig, social och pratglad om än på sin vakt. Jag som upphittade kan tyvärr ej behålla denna fina katt då vi i hemmet redan har fullt med katter. Vi tänker ta honom till veterinären snarast för kastrering, vaccinering och id-märkning. 

Jag önskar innerligt att någon vill ta sig an denna otroligt fina hane, han är värd mer än att dumpas i en flyttkartong utanför någons hem. Han finns inne hos mig i Urshult, 4mil från Växjö. Vi kan transportera honom inom närområdet. Han går på låda, äter och dricker bra".

Det vi i första hand söker är permanent hem till denne fine kille. I andra hand så söker vi ett stödhem. KKS Malmö står bakom med mig som förmedlare.

gulliver
2010-01-05 16:42
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till Skrattande.

gulliver
2010-01-05 18:21
0

Putt!

Ankie
2010-01-05 18:35
0

men så fin han är missen

Sidentass
2010-01-05 18:42
0

Men så gott att han fått ett hem, snyggingen..hur någonsin kan man ens tänka tanken på att dumpa en liten vän på detta vis..man blir åter igen mörkrädd!!

Sidentass
2010-01-05 18:42
0

Men så gott att han fått ett hem, snyggingen..hur någonsin kan man ens tänka tanken på att dumpa en liten vän på detta vis..man blir åter igen mörkrädd!!

Hawknestgrove
2010-01-05 18:59
0

lilla fina kissen! Hur kan man…..Puttar för ett hem åt denan lilla vän!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
2010-01-05 20:21
0

fy fabian vad lågt, att dumpa han i en låda . de visste säkert att hon är kattvän, usch att utnyttja andra människor så, hoppas att hem kan hittas snart,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

gulliver
2010-01-06 15:47
0

En liten putt för Zorro som upphittaren döpt honom till.

gulliver
2010-01-06 23:58
0

Kvällsputt.

Gullimat
2010-01-07 00:05
0

Puttar också för ett hem till Fine Zorro

Hawknestgrove
2010-01-07 00:39
0

jag med!!! lille vännen!

Sidentass
2010-01-07 13:38
0

putt för lille missen!

Hawknestgrove
2010-01-07 13:48
0

någon som vill ha en liten Zorro?

gulliver
2010-01-08 13:20
0

Anmälaren har kontaktat Djurens Vänner i Växjö. Zorro stannar hos anmälaren tills DV hittat ett nytt hem åt honom. Är DV i Växjö tillförlitliga?

Förstår inte varför anmälaren gjort så här? Det är ju exakt samma sak som jag skulle göra, har redan fått bilder och text och han har ett ärendenr. Och plötsligt så kan han stanna hos anmälaren tills han får ett permanent hem?

gulliver
2010-01-08 16:50
0

Puttar för svar angående DV i Växjö.

lillmymlan
2010-01-11 06:28
0

putt för frågan i #14.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

martdat
2010-01-11 10:20
0

hadde du frågat mig för ett år sedan sa hadde jag sagt att dv växjö är pålitliga om han är tam,

De bytte tyvärr styrelse förra året och jag tycker det verkar vara en cirkus o jag har själv lyckats göra mig osams med endel av dem, De har även  ett nytt katthem, som finns i lokalerna från ett gammalt hunddagis där de använder de fd hundburarna, Jag har frågat en i styrelsen om måtten på burarna, med anledning av att de inte får sitta mer än tre månader om de inte är tillräckligt stora, men hon visste inte!!!!jag är inte alls lika positiv längre, tyvärr,,,,

Men ska han stanna hoss upphittaren så är det ingen fara för honom, ändå är väll att de placerar katter som utekatter även nära vägar,, gillar inte jag alls,,,

Hawknestgrove
2010-01-11 18:50
0

jag har också frågat i en separat tråd här inne om just Djurens Vänner, vilka som verkligen är det. Men inget svar…..

martdat
2010-01-11 19:18
0

nä gunilla , vet du frågade, det är svårt att skriva hur det verligen är, eftersom jag bara kunde gå i god ur det var förut, på gammla katthemmet med gammla styrelsen, allt är ju bytt nu så jag vET inte så mycket, jag har hafft konflikter med dem, har skrivit om det här endel, de ville porta mig i gästboken, de ljög om vimsan,,  men jag kan inte konkret säga att de är farligarae för katterna, Det här med burstorleken är alldeles nyligen jag frågade om , och det fick mig att fundera,,, så det är därför jag inte svarade , jag kan inte VETA, så ta inte illa vid dig, jag minns din tråd, men den kändes verkligen som att jag ska vara säker på hur allt är för att skriva i, om de är pålitliga elr inte, Jag har aldrig ens varit på det nya katthemmet personligen heller,

vill ju inte lämna ut dem som elaka om det inte stämmer, gammla styrelsen o gammla katthemmet, tyckte jag om,  o mina konflikter har ju vart ganska personliga o inget som man kan dömma ut dem alla för, Tycker vi avvaktar och ser hur det utvecklar sig där, jag har örona öppna,  men som sagt, som stödhemskatt skulle jag inte oroa mig, bortsett från att stödhemmet kanske kunde kolla lite extra var de placerar katten sen,