Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 1213 ggr
Skrutt
0

Är din katt borta?

Jag vet hur hemskt det är när katten är försvunnen så på min blogg www.kattfamiljen.se har ni ni möjlighet att annonsera gratis efter er bortsprungna katt eller efter ägare till en upphittad katt. Jag kommer även göra ett blogginlägg för att uppmärksamma nya annonser.

Jag försöker även genom min blogg höja katten status, skriver mycket om hemlösa katter, katthem och om hur underbar katten är som familjemedlem m.m

Ta hand om era katter och hjälp dom utan mattar och hussar! God jul Glad

shareza
0

hej!!min katt är inte borta,,men våran familj som består av min man, 2 katter och jag själv,,har fått tillökning med en stor norsk skogkatt,som kom till oss för 1 vecka sedan,gick in och fram till matskålen,åt och drack mängder med vatten,sov i två dygn,våra katter är otroligt snälla och har inte protesterat.jag har frågat runt överallt där jag bor,men ingen tycks kännas vid den,den var  och är fortfarande tovig,men jag har kammat och klippt bort det som var runt halsen,tacksamt låg den och spann när jag höl på,jag är aktivt angangerad i djurskyddet där jag bor,så jag ska kolla upp om den är chippad,hittas ingen ägare får den stanna hos oss,den är enorm till storleken,minst 7 kilo.tack för din blogg och god jul.matte,husse,svensson,tussen och lilleman

Skrutt
0

Va härligt att den kissen hittade till er Glad blir så himla glad av att höra sånt!

God jul till er med och välkomna att läsa min blogg!

Hawknestgrove
0

Skrutt gör ditt inlägg även på Kattpolisen i fokus!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

shareza
0

hej igen,var just inne på din  blogg,,,jättefin,och så roligt att en så ung tjej som bryr sej så mycket om djur,det är en glädje,ja konstigt,men det är alltid så att det kommer katter till oss och har alltid gjort,,men oftast så har dom haft ett hem,,men jag skulle aldrig kunna stänga ute någon katt,vi håller just på att öppna ett nytt katthem här i falkenberg,då det gamla har stängt och vi har ont om juor-hem,så vi hjälps åt några tjejer o jag(tanter)jag är 60 år(L),,vilka underbara kisar ni har,,så himla fina och ute i snön och går,,lycka till och ge kisarna en klapp från oss

Skrutt
0

# 3 Nu har jag gjort det Glad

#4 Tack för dina snälla ord Glad Jag tror katter känner på sig vilka som är villiga att hjälpa dom. Jag har också en förmåga att dra till mig hemlösa katter eller vilsna katter Flört samma här, skulle heller aldrig kunna strunta i en katt som behöver hjälp. Skulle jag hitta en hemlös kisse ute nu så skulle den självklart få följa med in och bo hoss oss till en katthem kan ta den eller om en matte/husse hittas. Va härligt att ni startar en nytt katthem Glad massor med lycka till!

Tack ja jag håller ju med dig, dom är så fina mina älsklingar Flört! Massa klappar till dina kissar också!

Skrutt
0

Ps. GLÖM INTE att skriva kontakt uppgifter i annonsen och skicka gärna bild om ni har. Skicka annonsen till heidi@kattfamiljen.se

Skrutt
0

# 4

Shareza var det du som la in annonsen som en kommentar på min blogg? Jag tog bort kommentarsfunktionen där och la in annonsen som sida i stället för jag vill själv godkänna annonsen innan den läggs upp men jag skulle behöva dina kontaktuppgifter att lägga upp i annonsen. Du kan maila dom till mig om du inte vill skriva här Glad

shareza
0

hej igen och god fortsättning på julen,,jag är tyvärr dålig på det här med data,,men ja!!!det var säkert jag som trodde jag la in en efterlysning

Skrutt
0

Men du kan jag få en mailadress eller ett tele nr som folk kan nå dig på? Din annons ligger ute på min sida men jag behöver somsagt kontakt uppgifter Glad

shareza
0

hej igen,,,ja mitt mail är cheri1@live.se,,,

Skrutt
0

# 10

Okej va bra Glad då skriver jag den i annonsen.

Ha en god fortsättning på julhelgen!

shareza
0

hej!tack det samma och tack för hjälpen

Skrutt
0

Puttar upp

Skrutt
0

putt

shareza
0

hej och god fortsättning på det nya året!!en solskenskenshistoria så här i början av året är väl inte dumt?du var snäll och hjälpte mej att lägga in en efterlysning för mej,på en skogkatt som till till oss för ett tag sedan!i kväll var ägaren här och hämtade denGladkatten har varit borta i 4 år!!!!!!!! hon hade varit på djursjukhuset i slöinge med den,för op av ett öga och när dom skulle hem smet han,det var nära motorvägen,så hon trodde katten blivit påkörd,,sökande och letande har inte gett några resultat,hon har hela tiden trott att den var död.med mycket efterforskning  lyckades inte heller jag att hitta ägaren,men däm om vår förvåning,i dag ringer en kvinna till djurskyddets telefon för att förhöra sej om suventionering av kastrering,,det blir tal om hur viktigt det är att märka sin katt,och tjejen här på djurskyddet talar om att det kommit en katt till oss,som vi ska kolla om den är chippad,talar om att det är en skogis,och var jag bor,då säger hon,att hon känner till en kvinna som har  eller har haft skogisar där jag bor,,jag  får nummer och namn,ringer upp,talar om mitt ärende,,kvinnan säger att hon blev av med en skogis för 4 år sedan,så det kan inte vara hennes,,hon talar om hur den såg ut,,och det stämmer på vartenda litet strå,,vi bor 4 km från varandra,hon kom ganska fort hit,,tårarna flödade  både på henne.min man och mej,,katten lystra till namnet gick genast fram till sin ägare och strök sej,,efter mycket prat,kel och tårar,hämtar hon buren hon haft med sej och hur villigt som helst går katten in och sätter sej,,tittar på oss med stora runda ögon,,hade han kunnat tala,,hade han sagt"jag älskar er"tack för hjälpen.det är jag övertygad om.slutet gott allting gottOskyldig

Skrutt
0

# 15 Va fantastiskt Skrattande jag blir helt rörd! Tänk vad det kan sluta lyckligt ibland!!!