Katthem nära Ystad?
Jag fick 5kg kattfoder i julklapp. Men mina katter äter Orijen och jag vill inte byta. Finns det något katthem i närheten av Ystad som man kan lämna det på? Känns så fel att slänga mat…
Åh puttar upp inte ska du behöva slänga det! här finns det säkert många som nappar, när de ser det! Det kan ju ta några dagar, men det blir ju inte gammalt för det!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Absolut inte .. Det står här i hopp om att någon kisse kan få bli mätt av det :D

Finns i svedala djurensvänner.
Sen finns det kattpansionat vet inte om något av dem hjälper kisar.
Har även Barbro 5? något om jag mins rätt som bor i Skurup o hjälper hemlösingar där.
Hoppas rätt person ser detta.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

kks har väll aktiva i området? matar kattkolonier kanske,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Våra Eslövskissar skulle gärna ta emot det, men som sagt, det är en bit….MEn om du går in på Kattklubbarnas hemsidors gästböcker, så kanske du når stödhem!

Har inte hört något om det bor i Skurup.
Efterlyste vi eniro o 118 bla kks fick bara malmö nr o till räddakatten.
Kanske säcken kan transporteras till malmö?
Tänkte på räddakattens TNR projekt.
Annars tar jag gärna det till Eslövs kisarna.
ja, tänkte i de banorna också. MEn det är en bit mellan Ystad och Eslöv.

Hm! Gunilla jag bor i skurup har nära till Ystad o jobbar i Eslöv
Transport fixad hi hi!
Tänkte annars på Maria-I Från rädda katten de har haft det tufft en tid o kan behöva lite extra hjälp.
Det skulle ju vara kul om det kunde komma till någon som är behövande :)
Som sagt, det finns i Ystad .. Jag kan åka en kortare sväng eller om någon vill hämta så är det toppen.
Monsi, kan ni mötas, då tycker jag du ska fixa det och ge det till rädda Katten! De har ju hjälpt Eslövskissana så mycket.

Min pappa bor nära Andrea som är aktiv i Tigerharen. Min pappa bor i Bollerup, så det är inte ens en halvtimme från ystad. Och tigerharen är ett bra katthem som nog behöver kattmat.
Min pappa har saker att göra lite då och då i ystad, så han skulle säkert kunna hämta någon gång. Och så lämnar han det sedan till Andrea. Nu har jag inte pratat med henne om det. Men jag tror inte hon skulle misstycka. Vi har ändå två av deras transportburar som behöver lämnas tillbaka.
Men om ni har fixat nåt till eslöv så är ju det bra, det behövs verkligen där!
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Finns det inte en tjej som hjälper hemlösningar med hjälp av KKS och som bor nära Ystad som brukar (brukade?) skriva här? Har glömt hennes nick.
Hon har ett ganska litet barn vill jag minnas. Någon som vet vem jag tänker på? Vad det inte hon tog in soptunnerotaren?
Det får bli lite först til kvarn om fler ät intresserade …
Det finns även 2 prasseltunnlar om det är ett katthem som tar maten och det är av intresse…
#12 Jag minns inte hennes nick, men hon hjälpte KKS då i alla fall..Hon flyttade men jag minns inte om det kan ha varit till eller från Ystad.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Så bra att du hör av dig hit och erbjuder kattmaten till behövande katter! :)
Ser ju ut som att det finns många olika lösningar här i tråden för hur kattmaten ska komma hittekatter till del.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kom på hennes nick! Magda är det. Hon bor i Rydsgård står det på hennes sida. Hmm är det långt från Ystad?

piamari du tänker på magda hon bode i rydsgård nu mera tomelilla.
Jag tar maten o tunlarna o ger till räddakatten o Eslövskisarna blir det bra?
#16 Rydsgård är nära .. Dit kan jag även köra maten om det behövs!!
monsi - Det låter som en bra idé … Skicka ett PM till mig så möts vi upp! :)