Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 7414 ggr
Debattia
0

Livmoderinflammation.

En honkatt som gått på p.piller ett antal år har blivit sjuk,kan vara livmoderinflammation.Det rinner var och hon slickar sig hela tiden samt spinner.Verkade först som hon var i löpning.

Någon som har tips eller erfarenhet ang detta. Jag tror att det enda som hjälper katten är att operera bort livmoder o.s.v. Någon som vet vad en sån operation kostar ?? Det är inte min katt utan en  som är stor djurvän,har tagit hand om den ,men inte haft råd kastrera ,mm.Dels för att katten är mycket skygg och sen den ekonomiska biten. Hon har tagit hand om flera katter och vissa har hon kastrerat.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Puma77
0

Att operera bort den är ju som en kastrering men är det livmoderinflammation så är det i varje fall på hundar mycket akut. Vi höll på att förlora våran hund i det och jag vet en som gjort det.

//Pia

Debattia
0

Hon är tvungen vänta tills i morgon eftersom det kostar mer i dag.

Tänkte på ifall det är ungefär lika kostnad som en abort på katt ??

Alltså kanske kostar mer än kastrering??

Debattia

[Anunnaki]
0

Akut, akut behandling är det enda jag kan säga annars behövs vare sig kastering eller annat för den katten snart nog. Kolla lite på google! Finns säkert ngt om livmoderinflammation has katt.

Debattia
0

Hoppas verkligen hon klarar sig.

Debattia

Hawknestgrove
0

Ja väldigt svårt att bedöma om det är så akut att hon måste opereras med en gång elelr kan vänta några timmar till i morogn. Beror väl på kattens övriga allmänkondition. Det kan ju bli lika dyrt att vänta. Jag hade nog åkt in redan nu.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tervmatte
0

Nämen herregud!!! Katten måste till veterinären omgående oavsätt vad det kostar! Betalar gör man inte vid inskrivning utan vid hämtning av katten. Och det är först då det kan bli bekymmer med uthämtning men katten får iaf vård.

Jag fattar inte hur man kan sitta och se hur det rinner ur katten och inte ta den till veterinären omedelbart utan vänta tills imorgon när det blir billigare!!!!!!!!!!!!!!!!!

"En stor kattvän"? Skoja inte… *kokar inombords*

Sidentass
0

Åhhhh..stackars misse…hoppas innerligt att den fått komma till veterinär nu..håller hårt i tummarna!

Debattia
0

Nu är kattflickan hos vetten,både spännande och nervöst vad den kommer fram till.Dom fick skotta fram bilen och vägen för att kunna ta sig till vetten i dag.

Debattia

Hawknestgrove
0

OJ! Ja det är ju rena kaoset i Skåne. Som vanligt… JAg har ju bott där jag med……

Puma77
0

Hoppas det gick bra och att det var lungt med katten.

//Pia

pipiz
0

hur går det med katten?

tuska
0

Vid livmoder inflammation är det vanligt att de sätter in en PC behandling före ev.op Baytril eller Synolux.  Vanligt är att åkomman återkommer så bäst är att kastrera efter behandling.   Det är min erfarenhet av livmoderinflammation.

Debattia
0

Nu har kissen varit hos vetten och livmodern var så förstorad så det var bara att operera bort den direkt,den hade kunnat spruckit när som helst. Katten syddes med innerstygn och kalaset gick på 2.600 kr. Den verkar  nu  må bra,förutom att den är nyopererad.

Debattia

Puma77
0

Skönt att det gick bra. De åkte in i rätt tid.

//Pia

Hawknestgrove
0

Lilla kissen. Sån tur!

anebit
0

Skönt för kissen att få bort den elaka livmodern.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Gullimat
0

Så skönt att allt gick bra. Inte alla föreningar som hade betalat så mycket för en sjuk katt. En eloge till er. Sätter in ett bidrag till Pälsbollarna

tervmatte
0

#17 Det var en privatpersons katt inte Pälsbollarnas

Gullimat
0

Ok, men Pälsbollarna får ändå, ännu ett bidrag från mig

Debattia
0

Tack så enormt mycket för bidraget ! det var jättesnällt,vi har massor av katter som måste till vetten nu så det kommer verkligen till sin rätt. Kissen var helt hysterisk med skärmen på ,hon hoppade på fönstren och allt. Nu slipper hon den och har blivit samma lilla katttjej igen ,fast mycket friskare .

Debattia