Arga kattkompisar
Hej!Här vart det länge sedan jag var inne, kanske närmare 6-7 månader. Jag är tjejen som äger Blissa om någon minns som kom från Emma i Ronneby, Blissa som var en hittekatt och hade fött kull på kull. Nåväl, jag hoppas jag gjorde några av er lite påminda om vem jag är!
Jag har en fråga här, därför loggade jag in just nu på morgonen, för jag vet att många av er är nästan som experter på våra små håriga fyrbenta kissekatter.
Jag har en vännina som har tre katter där hemma. Alla går ihop jätte bra och trivs med varandra! Dom två (som nu har problem med varandra) busar alltid och sover gärna ihop. Ena katten, Spike, hankatten alltså, brukar också alltid ligga i min vänninas knä om kvällarna när dom ser på tv. Så fort hon sätter sig är han som en magnet och kommer och lägger sig i hennes knä!
Så igår, så gick vänninan min till dagis med sina barn och sen vidare på andra ärenden och var inte hemma under loppet av 9-15 ungefär. Och innan dom gick så var allt frid och fröjd, som vanligt med andra ord. Men när hon kom hem så stod Spike (hankatten) och Siri (den minsta honkatten) och var helt rosenrasande på varandra, morrade och fräste och rester ragg så fort dom såg varandra och sådär har det var nu under hela natten och nu på morgonen. Vänninan min uppmärksammade också på att Spike inte kom och la sig i hennes knä, det som är som en "tradition" annars. Vad har hänt tror ni? hemmet såg precis ut som det skulle när dom gick och kom hem, inget är raserat.. trodde först att dom kanske har skrämt varandra, men det ska väl ändå inte hålla på såhär länge?
Inatt hade dom tydligt hållit på och fräst och morrat till varanadra fram tills kl.03 innan dom tillslut somnade.
Det är ohållbart att ha det så hälsar hon så både hon och jag vädjar till er för hjälp!!
Tack på förhand!
Är Siri kastrerad? Hon börjar kanske lukta väldigt intressant. Även kastrerade pojkar gillar den doften.

Nej hon är inte kasterard än men har vart könsmogen nu i några månader men det har ändå funkat mellan dom, hon ska kasterars nu efter nyår. Men kan det bara komma sådär? Efter att ha funkat ihop trots könsmognaden ?
Där tror jag du har förklaringen gumman
hälsa johanna det
kram mamma
Spike har kanske varit extra närgången när de varit ensamma. Om hon inte kommit till de "rätta parningsdagarna" säger hon ifrån. Spike kan ha blivit stött av det.
Tror som Josefa att Spike varit på lite för mycket och Siri inte alls uppskattar det. Bästa är att kastrera omgående för att bryta så fort som möjligt så det inte blir permanent problem av det.
Hoppas det ordnar sig för din väninna och hennes kissar