RIP Novalie´s Roxie
Idag fick familjens 12 åriga Irländska setter somna in efter en tids sjukdom. Det har varit lite känslosamt då hon varit så otroligt pigg och glad men beslutet var tvunget att tas. Vi ville egentligen att det skulle ske efter julen då hon älskade den tiden och framförallt julafton och alla raketer. Hon har alltid älskat dessa fyrverkerier som bränner av i alla olika färger på himlen.
Men då risken fanns att hon skulle kunna smitta både familjen och den yngre hunden med resistent skit så vågade vi inte vänta.
Runt klockan tio idag kom distriktsveterinären hem till min pappa och dem för att låta henne soman in. Sen åkte de och lämnade henne på veterinärstationen som ska skicka henne vidare för kremering.
Julen kommer bli en aning tom iår, ingen gammal vovve som försöker plundra julgranen på julklappar (speciellt de med hundgodis i) Men mest synd om är det Kelly som kommer bli en aning vilsen nu när inte Roxie finns kvar.
Jag kommer alltid ha en bit at Roxie i mitt hjärta. Den lilla valpen som borrade in sin blöta nos i min hals och somnade första gången vi var och såg dem på kenneln. Den sötta valpismagen och de enormt vackra bruna ögonen.
RIP Roxie.
//Pia
Lille vännen…. Så sorgligt…. Just det, din pappa, kommer ihåg, det var ju de som tog hand om en sjuk kisse i somras, eller hur? HUr gick det?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sov gott du vackra hund!
Hälsa alla andra djuren som väntar på andra sidan rengbågsbron.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Gunilla det var inte min pappa och dem men hans frus moster. Hon har inte hört något mer nu men det sista vi hörde så hade de 2 gånger fått göra om operationen men efter det så började det bli bättre. De fick även ut pengarna från chikas fond så de blev kanonglada då de inte har så mycket pengar och lagt ut ett antal tusen på denna katt. Vad jag vet så ska katten må bra i alla fall, annars borde vi hört något mer efter det.
Monsi, ja Roxie får nu göra sin gamla vän Breezan sällskap i regnbågslandet. Breezan fick somna in 2001 och var då 13 år gammal.
//Pia
Åh så bra! Får väl än en gång poängtera, att Chickas minnesfond borde vara värt ett reportage av någon här inne! Sså mycket gott som de har gjort!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Massor med kramar!! Det är inte lätt att ta de rätta besluten, hur riktiga de än är! Förstår att det blir en tom känsla på jul i år!! Kommer ihåg hur vilsen o ensam Atos vart när Simson dog.
De allra varmaste tröstekramar i sorgen efter en älskad vän!

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
varma kramar till dig, vet så väl hur det känns när en gammal trotjänare måste gå vidare
R.I.P Roxie som nu springer på de evigt gröna ängarna
Maggan47

beklagar verkligen, o ingen kul tidpunkt precis till jul. kram ,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

varma kramar……
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/