Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 1756 ggr
MajaBack
0

Kompis till Knytte?

För några månader sen fick vi hem Knytte till oss, hon är en sötnos i 3-årsåldern som hade hållit till i en trappuppgång, och ingen ägare dök upp. Nu när hon känner sig hemma märker vi att hon är otroligt lekfull, många timmar om dagen vill hon ha oss igång.

Jag funderar på om hon kanske behöver en liten kompis att leka med när vi är i skolan, men samtidigt har hon verkat väldigt arg på katter vi mött när vi varit ute på promenad. Vad tror ni, skulle det gå bättre med en unge som hon fick chans att lära känna? För visst borde väl en unge gå bäst?

Hur är det om man tar hem en hittekatt och det absolut inte fungerar? Brukar katthem kunna ordna hjälp med omplacering i så fall?

Misan
0

de flesta katthem tar tillbaks katterna oavsett tid och anledning. Det för att de inte ska hamna i kläm igen eller fara illa.

En kattunge hemma är inte samma sak som att möta någon annan katt ute, då känner hon sig inte säker.

Vart bor du?

MajaBack
0

Tack för svaret! Jag tror verkligen att det skulle kunna bli ett lyft för henne här hemma.

Jag bor i Stockholm, i Hässelby.

Hawknestgrove
0

ja hör du med katthemmen. OCh troligtvis, så funkar en unge bättre än en vuxen, tyvärr. Du får väl säga till katthemmet, att du måste få chansen att prova om det går. Det kan ta sin lilla tid, det får du vara beredd på.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MajaBack
0

Jo, har förstått att man får räkna med att den nya sätts hårdhänt på plats i början… Ska se till att läsa på ordentligt innan vi tar hem någon, så att jag vet vad jag kan vänta mig och hur jag kan underlätta.

[SannaSL]
0

Jag fick veta att det skulle vara lättare med en unge till en vuxen katt när vi skaffade Sylvester. Och det fungerade jättebra, men de bråkade förstås i början och Zlatan visade vem som bestämde. Vi har en liten hittekatt kvar om du är intresserad :) Hon bor på Kattstallet just nu

MajaBack
0

Sanna, det är Gaia, eller hur? Tyckte att jag kände igen henne.

[SannaSL]
0

Ja, precis :)

Misan
0

då vill jag vara fräck och puffa för mina "små" bebisar Glad de är vana med fräsiga sura kärringar här hemma och har vett att hålla sig undan Flört

De tillhör också kattstallet

http://picasaweb.google.se/lisa.gegerfelt/Bebisar?authkey=Gv1sRgCNmBsdCaqe3MZA#

MajaBack
0

Misan, hur gamla är dina bebisar? Såg urfina ut.

Misan
0

de två svartvita är ca 5-6 månader och den andra är någon månad äldre.

Hulken (tigre) har sprungit runt på solvalla och tiggt mat runt restaurangen, han ska ha vår mat då äter han allt som en dammsugare, blötmat hade han aldrig ätit när han kom till mig så där är han lite kräsen he eh

de andra två är upphittade vid djurholms gymnasium och fått mat av mat tanterna. så gosiga men jag är ju sååå läskig på golvet fortfarande men i sängen kurrar vi så det dånar i rummet :-)