Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 3236 ggr
chigak
0

Figaro, Samira och Pelle

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Samira och Pelle varit här några dagar och de trivs bra tillsammans med Figaro. De tycker vi tvåbeningar är rätt läskiga varelser men det går sakta framåt. De kommer båda från vanvårdsärendet i Ronneby.

Figaro är inte lika modig nu utan Leo men han är lika pratig fortfarande lilla sötisen.

Pelle hade lite problem med att sköta lådan tidigare men han har inte haft en enda olycka här hos oss, han är så duktig!

Tiara och Sigge funderar på vad det är för typer på andra sidan gallret… ObestämdKyss

chigak
0

Pelle och Samira myser…

chigak
0

Figaro…

kattmatten
0

Finekissar!
Vad härligt de fått det hos dig.

Martina747
0

fiagro vilken snygging!

chigak
0

Sötisen Samira…

chigak
0

Figaro tycker han poserat en massa nu…. hihi

Simson
0

Vad bra de fått det hos er!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

chigak
0

Pelle…

Bumbis
0

Roligt att det går bra med de nya stödisarna!
Hur mår Snuffsan?

Har tänkt mycket på henne och undrar hur hon har det. Ville gärna se en färsk bild. Ni behöll väl henne premanent?

Inget nytt om försvunna Minou? Gråter

russin
0

Maskade katter är otroligt vackra - vilka snyggisar dom är. Är dom dina nu eller är du stödhem ?

chigak
0

De här 3 är stödisar.

#9 Snuffsan mår bara bra, hon får nu gå ut när hon vill och det fungerar hur bra som helst. Hon och Tyson hålls mest ute och kommer bara hem för att äta och vara sociala en liten stund, sen är det ut som gäller igen. Glad

russin
0

Tur inte jag är stödhem åt dom, för jag hade nog inte kunnat släppa iväg domTungan ute Samiora är en underbart vacker liten dam - ser ut som en maskad britt.

MariannE11
0

vilka snyggingar….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

chigak
0

Visst är de fina men vi har definitivt fyllt kvoten på permanenta katter med de 5 vi har. Så nu ställer jag in mig så på att de bara ska vara stödisar så det känns helt ok. När någon av våra stödisar får eget hem finns det ju plats för en ny kisse som lever ute i kylan att få komma in.

maggan47
0

ursöta kissar, hur gamla är dom

Maggan47

chigak
0

För en stund sedan var jag inne hos stödisarna. Figaro la sig och åmade sig och såg ut som han skulle vilja gosa men han vågar inte riktigt. Jag höll fram min hand mot honom för att se hur han reagerade. Han nosade på den! Det är första gången han vågat sig så nära… Glad Sen tyckte han det var bäst att dra sig undan igen.

Naquita
0

Vilka underbara framsteg Figaro gör. Ska uppdatera deras sidor nu i veckan. Figaro ska också upp:)

chigak
0

Ja det är verkligen otroligt vilken skillnad det är på honom på den korta tid han varit hos oss.

Samira och Pelle har inte riktigt landat efter flytten och är fortfarande väldigt osäkra. Tyvärr har troligtvis Pelle börjat bajsa utanför lådan igen. Det dumma är att han sätter sig precis bredvid lådan. Men jag tror nog att han med tiden ska komma på hur det fungerar. Jag ska köpa en Feliway adapter så får vi se om det kan hjälpa något.

chigak
0

Figaro har ätit skinka ur min hand!!! KyssGlad Jag kunde stryka helt lätt med fingret i nacken men det tyckte han var så där… Han gör såna otroliga framsteg!!!

maggan47
0

härlig läsning, och vad fort det gåttKyssmed kissarna att anpassa sig,

Maggan47

chigak
0

Vilken otrolig dag det varit med stödisarna idag. För en stund sedan gick jag in för kvällssopning och tömning av lådorna. Jag la soppåsen på golvet undertiden jag sopade. Samira tyckte den var jättespännande och var tvungen att undersöka den. Sen tyckte hon det var jättespännande när jag sopade. Sedan satte jag mig på golvet för att tömma lådorna. Då kom hon fram till mig och luktade på min fot!!! Senast igår sprang hon och gömde sig så fort jag tog i dörren. Hon är som en annan katt idag. Jag har varit där inne en lång stund nu och flera gånger har Samira kommit fram och luktat på mig. Men sen springer hon undan för att snart komma fram igen. Jag fick en tår i ögat när jag såg henne framme, hon är sååå lik Skrutten…

Pelle kunde inte låta bli att kika fram lite han med och undra vad vi höll på med… Kyss

Ska se om jag kan få lite bilder på sötisarna imorgon.

Mymlan
0

.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Kattskatt
0

Blir så glad över att höra om era framsteg!

Hawknestgrove
0

så fina bilder!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

chigak
0

Figaro gillar att ligga i fåtöljen och mysa…

chigak
0

Samira och Pelle myser tillsammans…

Simson
0

#26 Vad söta de är tillsammans!! Puss på dem!! Kyss

chigak
0

Idag har jag pratat med en tjej som är intresserad av SamiraGlad Naquita ska prata mer med henne men om Samira flyttar dit får hon en liten kissebebis som nu är 15veckor till kompis. Så nu håller vi tummarna att allt klaffar, lilla Samira förtjänar ett alldeles eget hem!

Jag skulle behöva lite råd! Pelle hade innan han kom till oss problem med att han bajsade utanför lådan. De första dagarna hos oss skötte han lådan perfekt men nu har någon, då troligtvis Pelle, börjat bajsa precis bredvid lådan ibland. Självklart städas lådorna varje dag. De har 2 lådor med everclean sand. Men det verkar ju som att sanden duger ibland och det är aldrig nån som kissar jämte lådan. Jag ska köpa Feliway adapter men det apotek jag var på hade inte så jag ska göra ett nytt försök imorgon. Men vad kan jag mer göra för att hjälpa honom komma rätt varje gång?Obestämd

ksofia
0

Jag har också haft problem med att kissen bajsat precis utanför lådan ibland. Det har varit på en lite mindre låda med inte så hög kant. Jag har inte sett när det hänt, men jag har tolkat det som att kissen sitter i lådan och reser sig upp på slutet för att få ut det sista och då hamnar det utanför, fast det inte är meningen. Ofta ligger det någon klutt i lådan också och på kanten. Det hjälper ju då med att byta låda, skaffa med tak eller med högre kant. Det har funkat för mig. Lycka till!

chigak
0

Kissarna är inte glada på mig nu för jag håller på och städar hos de och det gillar de INTE. Men nu har jag mutat de med skinka och hoppas de ska förlåta mig.

Figaro funderar på om han ska acceptera mtan eller inteGlad

chigak
0

Nej du så lätt förlåter jag dig inte…

chigak
0

Samira är nu bokad! Så underbart att lilla tjejen ska få ett eget hem. Glad

Martina747
0

#32 vad underbart att Samira har fått ett eget hem.

chigak
0

Nyfikna sötisar…

chigak
0

Hallå vem e du? Kyss

Tiana
0

Så härligt för Samira! Applåderar!

chigak
0

På söndag flyttar Samira till sitt nya hem. =)

Simson
0

Andra advent är lyckodagen/födelsedagen för Samira!! Lycka till tjejen!!

chigak
0

Samira och Pelle har börjat slappna av här nu. Idag har de flera gånger suttit kvar precis vid gallret även då jag rör mig intill dörren. Så länge jag håller mig på en meters avstånd tycker de det är ok. De är så söta för de har börjat lyssna när jag pratar med dem, öronen går fram och tillbaks för att höra alltGladKyss De krafsar ganska mycket på dörren och vill komma ut ur rummet men jag har inte låtit de göra det än. Jag vill att de ska vara trygga med oss innan dess då vårt hus är så stort att det vore ett himla sjå att leta upp en halvskygg katt här. Sen måste Pelle lära sig att pricka lådan också innan han får gå mera fritt.

Figaro har jag bara sett vid gallret en gång, men jag tror han är framme där ibland när inte vi är i närheten. Har sett honom springa in under fåtöljen som är hans trygga plats några gånger när jag gått fram till dörren.

Två sötisar som är nyfikna…

chigak
0

Bäst att tvätta sig när man ska vara med på bildSkrattande

chigak
0

Tungan ute blä nu vill jag inte vara med på kort merSkrattande

chigak
0

Nu åker Samira och jag strax iväg till Ulricehamn där hennes nya matte ska möta ossGlad Hon var så duktig och gick in i transportburen utan problem. Glad

chigak
0

Hmm undrar vad detta är…

chigak
0

Kanske ska testa…

Men mer än så vågade han inte testa…

chigak
0

Tiara visar Pelle hur kul det är att leka med laserpekaren…

chigak
0

Trots att jag sitter bara knappt 2 meter bort slappnar fina Figaro av nu…

chigak
0

När Sigge och Tiara busat med mig en stund så vågade sig båda killarna fram…

chigak
0

Någon av killarna satt vid dörren och jamade nyss. När jag gick fram och kollade satt Figaro vid dörren. Han satt kvar en halvmeter från dörren när jag gick fram och satte mig på huk precis vid dörren. Jag sträckte in ett finger genom nätet och efter en stund kom han fram och luktade på migGlad Så underbart att se att han börjar lita lite på mig.

chigak
0

Jag och Tiara har varit en lång stund inne hos killarna nu och busat. Pelle försöker busa med Tiara men hon är lite fundersam över vem han är än. Men Pelle börjar busa riktigt mycket med laserpekaren. Han är så söt. Efter en stund hörde jag hur det började tassa bakom ryggen, det var Figaro som kom fram och undrade vad vi gjorde. Han satte sig knappt en halvmeter från mig bara. Han promenerade omkring i rummet en stund men sen tyckte han det var lugnast att gå tillbaks till sin trygga plats under fåtöljen.

Vackra Figaro

lillmymlan
0

Figaro Kyss, ja… alla kissarna är så himla fina!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Tiana
0

Ja, han är då söt,figaro, med sin vita pussmun Kyss

chigak
0

Pelle var för söt innan ikväll. Tiara följde med mig in till killarna och visade hur mysigt det kan vara att mysa. Hon låg och rullade för att bli kliad på magen och spann som ett helt tröskverk. Då la sig Pelle en halvmeter ifrån oss och rullade likadantKyss Men han vågar inte riktigt låta sig bli klappad än men snart så…

lillmymlan
0

Underbart… vilka framsteg! HURRA!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Puma77
0

Precis vad jag tänkte med Tiana, en så söt vit pussmun formad som ett hjärta.

//Pia

chigak
0

Igår fick jag klappa Pelle för första gångenGlad Han kom fram och åt när jag satt precis vid matskålen så då passade jag på. Han tyckte det var lite läskigt men satt ändå kvar så det gick bra. Figaro kom också fram men han får jag inte röra än.

maggan47
0

vad glad jag blir av din läsning, och visst är det speciellt med skyggisar som visar mer och mer att de vågar, fast det är läskigt, sötnosarna, och vad roligt med eget hem för Samira, härligt

Maggan47

chigak
0

Nu har jag lagt ut annonser på blocket om både Pelle och Figaro. Sen ska vi hänga upp affisher om de i djuraffären med så håll tummarna för att det ger något braGlad

chigak
0

Igår hade busen Pelle lyckats få upp nätdörren. Jag hade glömt sätta dit kroken som håller den stängd. Han satt så fint i dörröppningen när jag kom upp på andra våning. Men han vågade inte ta steget ut från rummet. Han gillar när vi har en springa öppen i fönstret (de är helt rymningsäkra) och då ligger han i fönstret och luktar och luktar.Kyss