Till de sälla jaktmarkerna....
Vill även meddela er här inne, att Nore är borta. Han gick till de sälla jaktmarkerna i dag klockan 10.00.
En stark profil har lämnat Fokus och detta jordeliv. JAg tänder ett ljus….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

:( jag beklagar. *kram*
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ett ljus tänt även här! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
ja och vad man än tyckte, så vet jag, att han hatade djurplågeri och svor ve och förbannelse över folk som dumpade sina katter och så fick han som kommunskytt stå där med sk*tjobbet. Det var honom polisen ringde efter mitt i natten vid viltolyckor och när folk rapporterade att de kört på en katt. OM de brydde sig. Då fick han åka ut mitt i natten och avliva.

Nä men vad trisst, hoppas att han inte hadde ont, vad hände? Tänker på hans familj o nära, vad oerhört jobbigt för dem,
O visst minns jag Nore. även om det var ett tag sen han skrev här,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
cancer. Det säger väl allt?
ja han kommer jag ihåg han var inne här å skrev några ggr. Ja cancer dog min far i med…..

Oj, Nore… ja här kommer också ett ljus… sov gott…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Om någon vill vara med på krans, så pma Cuyo.
Vad sorgligt, hade inte en aning om att han var sjuk :(
Han var väl mest inne på natur.ifokus på slutet va?
Tänder ett ljus här med.
ja, och på Miljö i fokus. MEn han var väldigt dålig sista tiden orkade inte vara vid datorn och låg på sjukhus de senaste månaderna. HAn blev inte så gammal. 62 år….
Ett ljus brinner här nu till minne av Nore.
//Pia
ja han var hur som helst tydligen mer omtyckt än han visste, överallt.

så gammal var min mormor när hon dog oxå, 62. Det är verkligen inte gammalt. Men cancer är en hemsk sjukdom… man vet aldrig hur den utvecklar sig och vad som kan hända.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Ja jag återkommer med mera fakta om begravning, ifall det är någon, som kanske vill sända en gåva till Cancerfonden eller så. Ska få veta begravningsbyrå och sånt.

#14 Jag kände inte Nore mer än via lite inlägg här och där. Nog för att det var lite "krafttag" ibland och man kanske inte alltid delade uppfattning så är det oerhört sorgligt när en människa går ur tiden i förtid pga denna orättvisa sjukdom.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
HAn ler nog i sin himmel nu, när han ser att han faktiskt var respekterad och omtyckt även här inne.

Men så ledsamt, så sorgligt…visste inte att han var sjuk…canser är något så fruktansvärt…
Nu är allt lidande hos Nore borta för alltid…han har fått frid och ro…
Översänder också de allra varmaste tankar och kramar till de som stod honom närmast..
ja jag kommer att lägga ut begravningsbyråns kontakt även här, för dem som eventuellt vill ge en gåva till cancerfonden eller en blomma till begravningen.
Här är fakta, om någon vill hedra minnet…
**begravningen kommer att bli den 23/12/09 kl 1100 i Väring Kyrka i Skövde,
Och Nores sista önskan var att han inte ville ha blommor,utan vi skulle sitta in pengar till cancer fonden,och ni kan kontakta den här begravnings byrån för vidare information.
**
**
Bloms Begravningsbyrå
Tlf. 0500 - 41 30 94**
Nore hette Anders Liljekvist, så ni vet om ni vill meddela byrån

då ringer jag begravningsbyrån i morgon… Tack, Gunilla för infot… jag förstår Nore… en blomma vissnar och försvinner… men insamlingar kommer till nytta…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

så nedrans orättvist livet är,,,,

#12. Tyvärr så är det en del av det du skriver som inte stämmer. Vare sig ålder eller hans tid på sjukhus är rätt. Inte ens kyrkans ort stämmer. Värings kyrka ligger i Väring.
Mvh Annette, nära vän till Anders
Vet bara att han ganska nyligen hade fyllt 60 år. OCh de uppgifterna jag har är vad Cuyo fick från hans fru när han ringde dit. HAn och Anders hade mycket kontakt. Ja, han var mycket på sjukhus, från och till,så det var ju mycket tid på sjukhus, det borde ju du som nära vän också veta. Då kan du väl skriva och korrigera på ett snällt sätt i så fall? I synnerhet i en så pass seriös tråd som detta är.OCh Värings Kyrka ligger väl i Skövde kommun? Således Skövde. OCh är det några oklarheter om kyrkan, så kan man väl ta kontakt med begravningsbyrån, eller det kanske är fel på den också?

#27. Jag kan inte se att jag korrigerat på ett osnällt sätt.
Du skrev bla att Värings kyrka ligger i Skövde, men det är fel. Väring är en ort knappt två mil norr om Skövde. Så letar ev begravningsgäster efter Värings kyrka i Skövde så kommer de inte att hitta den. Det var en korrigering i all välmening. Trist att du tolkar det åt andra hållet.
mE Men det står ju ett telefonnummer till byrån. Det är ju inte ens säkert, att det blir en begravning där alla kan komma. Vet ju när min käraste väninna dog för två år sen, då var det en liten sluten krets, och efter mig så låstes kyrkdörren. Så kan det ju också bli.