Nemo haltar..
Min älskling Nemo haltar i kväll. Har klämt och känt men han säger inget. Men han går konstigt och han sätter inte ner tassen när han sitter på golvet.
Vad kan han ha hittat på? Ska jag ta honom till veterinär i morgon eller ska man avvakta..

Av vakta de kan i bland hitta på de mest konstiga saker dessa små kisar.
Hittar du ingen svullnad o han är som vanligt i övrigt så ta det lungt.
Slutar han röra sig eller är svullen, slutar äta mm ring vet.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Ta det lugnt du. Så länge han inte är svullen eller varm, så behöver du inte oroa dig. HAn kan ju precis som vi folk, ha fått en liten sticka i handen-foten och inte springer vi till doktorn för det. HAn kan ha stukat sig också och då går det också över.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tror inte det ska behöva vara något farligt, men nog blir man orolig när man ser att något är på tok! Kan han möjligtvis ha varit inblandad i kattbråk?
Och hur mår han idag?
Han går konstigt i dag men han är vanliga Nemo. Han stöder på tassen men det är nog inte helt bra för det ser lite skumt ut när han går..

Då ska du se att om en vecka eller två så är han ok igen!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
En av mina akutisar blev "rädd" en dag när jag vaknade och studsade baklänges ner från sängen och landade lite snett, han haltade en dryg dag sen var det bra igen. Jag "klämde" igenom tassen och benet och allt kändes bra, han fick sig en liten stukning skulle jag tro, kan nog vara något sådant som din lille kisse råkat ut för med, ett litet snedsteg