Bertil är tillbaka!
äntligen äntligen äntligen! :D min älskade lilla buffebertil är tillbaka. jag VISSTE det! Jag visste visste att han inte var död. Jag kunde bara inte acceptera det och nu är han hemma igen och låtsas som att inget har hänt.
Jag hade nyligen funderat på att skicka en bild på honom till morgaine för att se om hon kunde veta om han lever eller ej. Och nu kom han hem innan dess.
Han och kurt var i köket när jag gick upp, och jag blev så chockad för jag fattade inte att där var två svarta katter. Stod och tittade från den ena till den andre och sen såg jag att den brevid mig var Bertil. Först väste han när jag böjde mig ner, sen när han förstod att det var jag gick han fram och buffade och jag kramade honom och grät.
När pappa kom in i rummet undrade han varför jag gosade med kurt och grät, när han såg att det var två svarta katter igen.
Min vackra fina bertil är hemma igen 
Blev så vansinnigt lycklig, måste bara skriva här och berätta. ^^
Undrar verkligen var han varit, ska sätta på ett halsband på honom med vårt telefonnummer om han skulle gå tillbaka till det stället igen. Konstigt att ingen svarat på någon av mina annonser ute på internet, kommer det en katt dit borde de ju ändå kolla…
/ En överlycklig johanna
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Så härligt
Vad toppen, förstår du blev överlycklig. Minns det var månader sen du skrev han försvunnit
Guud vad skönt!! Krama massor på honom från mig och säg till honom att inte försvinna sådär igen.

Härligt, förstår att du är lycklig nu,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
förstår att du är lycklig, undrar förstås var han varit, verkar han mager
hur länge var han borta
Maggan47

han är lite tjock med fin päls. säkert någon bonde med katter som han matar ute i stallet, och så har bertil snyltat där.
det var i början av sommaren som han försvann om jag inte minns fel. Så han har varit borta länge.
Får se hur det går här hemma nu, med katterna Vidar och Fingal som aldrig träffat honom innan och tvärt om. Hur mycket slagsmål det blir… :/ Bertil brukar ofta kunna innebära slagsmål tyvärr. Speciellt med hans stackars bror. Samtidigt håller han andra katter borta utan problem, vilket Kurt har haft svårt för nu, han har slagits jättemycket med grannens tuffa lilla hona, och jag tror han brukar förlora.
Kan dom inte vara sams allihopa istället? 
Åh..vilken lycka
blir alldeles tårögd av att läsa om det.
Vad man önskar att de kunde berätta var de varit och vad de gjort.

Förstår att du är glad. 
Jag har inte läst om kissen tidigare, men förstår du är jätteglad över att en försvunnen lisse kommer hem igen. Härligt

Sån underbart att läsa att Bertil kommit hem!
Om han ändå kunde berätta var han varit.
GRATTIS! 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Det var verkligen en glad nyhet!
Förstår att du blev lycklig. Märkligt med dessa långpromenader (eller han har nog inte varit så långt borta), man undrar ju varför.
Är han märkt? ifall han ränner iväg fler gånger
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Men du milde..vilken underbar nyhet..nu får du en mångdubbelt trevlig jul när alla är på plats igen!:-)))
Oj grattis!
du har ingen möjligehet att ha honom som innekatt?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#13 Det är väl en av gårdens katter hemma hos Hennums pappa antar jag.
Men man får väl hoppas att han är nöjd med utelivet ett tag 
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ok….. Ja hoppas han håller sig hemmavid!

Ja, detta var den bästa julklapp man kunde fått.
Jag skulle ta foton på honom, kanske en kvart efter att han hade kommit hem. men då hittade jag inte honom först. Som den herrn krossar mitt hjärta gång på gång. ropade på honom och efter tio minuter kom han in igen, han var säkert bara ute o bajsade eller nåt :P Men han håller mig verkligen på sträckbänken. ^^
Ja, jag undrar verkligen vilka äventyr han varit med om. :)
Vi har en egengjord kattlucka så katterna går in och ut ur huset som de vill. Vidar och Fingal är mest inne och Kurt och Bertil har alltid varit mest ute. Beror väl på var de är födda och känner sig mest hemma. När bertil hade skadat sig, (han har ärr kvar på kinden, två vita fläckar) höll vi honom inne och gick ut med koppel… då var han ganska deprimerad. Så det är inte rätt mot honom…

Grattis, vad roligt.

hihi *dansar lyckodans* ^^ om han försvinner igen däremot så dödar jag honom
söta dumme buffkatt 

och ja, han är id-märkt. mitt nummer och namn o så står även på SKKs ägarregister på internet. Dock är det förskräckligt svårt att tyda vad som står. Funderar på att chippa dom oxå…
vilken julklapp!!! 

Bertil är min lilla julnisse. ^^

grattis.. härligt att höra…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Å så rolligt han är hemma igen.
Vilken underbar julklapp.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Slåss dom så fast dom är kastrerade ??
Grattis Bertil till att du hittade hem igen!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Det var en härlig julklapp!! Underbara dumma misse som gör matte så orolig!
Han borde lära sig ringa hem eller så får du sätta en gpssändare på honom så du kan följa hans promisar!? 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Härligt att få tillbaka honom. Man kan ju verkligen undra var de håller hus under tiden.
Så underbart att få sin älskade katt tillbaka! Grattis!
Jag blir så glad för varje kisse som kommer hem :-)
Jippi…
Hennum, så underbart att Bertil efter så lång tid kommit tillbaka.
Jag frågade så sent som i helgen Praxis om han kommit hem och så har han gjort det nu!

Ja, våra katter verkar aldrig förstå att de är kastrerade. Kurt och Bertil har alltid betett sig som okastrerade hankatter. Kurt försökte även para sig med vår gamla Lucy för några år sen. :P De höll på och försökte (observera det, försökte!) hela dagen på gården. Nästan lite pinsamt. ^^
Har funderat på det där med gps-sändare. Det skulle vara väldigt kul att veta vart dom går. :) Tror det var förra sommaren som jag o pappa diskuterade det. :P
Roligt att han kom hem igen! Det kan nog vara en bra idé att chippa honom om idmärkningen är svår att se.
Ni är inte så händiga att ni kan få ihop en inhägnad tomt eller så?

Med tanke på att dom här katterna (kurt och framför allt bertil) har väldigt stora revir och större delen av deras liv handlar om att ta hand om sina revir, så skulle vi i princip ta ifrån dem deras livsuppgift. Om de är instängda i ett hus eller en inhängnad tror inte jag är någon större skillnad för Kurt o Bertil, de skulle vara deprimerade i vilket fall som helst. Hade det funkat så hade det varit gjort för länge sen. :)
Ja, jag känner till en sån katt jag också. Det hade varit bra om GPS-sändarna kunde bli små som chip, just för såna här kissars skull!

Ja, det skulle vara toppen. Så skulle man kunna se var han är oftast och prata med dem om att vi äger honom och att de inte ska ge honom mat där osv.
Pappa var här idag, han sa att bertil var hemma fortfarande när han åkte hemifrån. :D tänk om han kommer stanna länge nu. mysigt! men jag kommer hela tiden fundera över när han ska sticka iväg nästa gång :P

Grattis till att fått tillbaka Bertil. Nu behöver du inte fler julklappar i år! 
Gps är ju väldigt dyrt femsiffrigt för djur. MEn KAttpejl finns ju.
Hennum, här kan du läsa och även läsa om Arne på PDF- filen!