Östgötakatternas Blogg.
Här kan ni följa vårat arbete med hemlösa/utsatta katter i Östergötland.
Putt!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

piff!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

en blogg man kommer följa, kommer ni har stödhem främst från östergötland eller hela sverige?
#3 Det hoppas vi!
I första hand söker vi stödhem runtom i Östergötland, rent av praktiska skäl ifall det t.ex. inte skulle fungera och vi akut behöver hämta tillbaka katten.

fina bilder på toksöta missar , alltid roligt och läsa samt följa jobb som utförs =) , perfekt till en kopp kaffe och man blir alltid lika rörd av allt jobb som vissa lägger ner
Puttar upp…för de som är intresserade 

morgon putt
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Vad kul med ett Östgötagäng till. Skulle vara kul att träffas för att diskutera om och hur vi skulle kunna samarbeta.
Hälsningar
Pia
9Liv
En fråga vad kostar katterna ni har? Jag har en bekant som har tänkt skaffa katt, tycker man kan hjälpa en hemlös att få ett bra hem hon vill dok har en kattunge eller katt under 1år hon har barn som snart är utflygna 18 o 19 år gammla allså ett stilla hem väntas. Endas vanlig korthårig huskatt färg spelar ingen roll men hon vill itne böka med päls o tover.
Vill inte sno åt mig ev kattköpare från Östgötatråden men om ni i Östgötatråden inte har någon lämplig så har vi i 9Liv Östergötland bl a en liten svart kattjej runt halvåret som heter Yomi.
Våra katter kostar 800 kr och då är dom vaccinerade,märkta och kastrerade.
Men som sagt Östgötatråden i första hand .
Pia Appelberg
9Liv
#9 och #10. Ingen lämplig kandidat som är aktuell just nu i alla fall. Vi letar fortfarande lämplig veterinär som uppfyller alla våra krav :)
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Även jag tycker det vore suveränt om 9liv och Östgötakatterna samarbetar, för det är ju inom samma område:)
Vad jag förstår, så behöver Östgötakatterna hjälp med stödhem, och kanske 9liv kan hjälpa - så samarbete vore väl verkligen något att satsa på:)
Vart finns denna kattkoloni som beskrivs i bloggen ? Mitt hjärta klappade extra för dessa småttingar jag såg och just dessa ungar med perseraktig päls måste ha ett h***e rent ut sagt med tovor mm. Den pälsen är inte gjord för uteliv direkt:(
Den lilla långhåriga grå/smoke uppe på sidan är underbar - men hur länge får pälsen ser ut så:(
Pia-app har 9liv någon hemsida :) tänkte kan vara bra o se hur hon ser ut. Bra pris måste jag säga då det kostar mer o kastrera honkatt (kostar mer än 800kr)
11, det var synd att ni inte hittar bra vetrinär jag har en fast det är utanför mjölby kanon bra med djur http://www.sorgardskliniken.se/hittahit.asp vet inte vad ni kräver osv men hon är jätte bra.

Här är deras hemsida.
Hemsidan är det lite problem med då vår dator gick sönder och nu måste vi fixa till så att vi kan lägga in bilder igen . Den som kan det och som jag terroriserar är min son som pluggar på Gotland men han kommer inte hem förrän 18/12 . Har bokat upp honom för hjälp dagen efter. Vill du se bilder på katten så kan du skicka ett pm med din mailadress så kan jag skicka bilder så. Yomi vill dock ha en kattkompis som redan finns i hemmet eller att du köper två. Hennes kompis i stödhemmet heter Yizo och är en jättevacker brunspräcklig hona. Henne kan jag också skicka bilder på.
Pia
Sen finns ju Svalövkatterna också men dom är fortfarande ganska skygga och behöver nog varandra i stödhemmet ett tag till innan dom är färdiga för flytt.
pia - dom bilder ni har på hemsidan behöver fixas - dom är så sega få fram. Dom lixom rullas ner innan hela bilden kommer fram. vet inte varför, men det är bara på er sida som jag har det problemet.
Jag tänker alltså på den foton som finns nu t ex katter som hittat hem mm:)
Ne tyvärr har hon ingen kattkompis jag vet inte om hon vill ha 2 katter. Blir inne katter och visst tyvker jag att man ska ha 2 katter så de har en lekompis se om jag kan prata lite om det.
Östgötakatt-kolonin och er blogg får reklam på Wikki-bloggen, hoppas det kan bidra till lite hjälp? =^:^=
Mew2
#18. Tack så mkt 
*Nalle Puh*
Jag ahr inte fått tag i kvinnan då jag inte känner henne själv utan det är mina barns extramormors vännina så jag går genom henne o hon ska medela att det finns katter som söker hem även i östergötland :) Men bra att ni uppdaterar lite vad som händer iaf om alla kissar där ute nu när kylan är här bör folk ta sig i kragen o skänka lite JUL även till dom :)
¤karizma¤ Vet du om hon har tillgång till dator så hänvisa henne gärna till våran blogg, för där finns bilder på missarna som förhoppningsvis snart ska få komma in i värmen.
¤mewtwo¤ Tackar.
Vi eller rättare sagt katterna behöver all hjälp de kan få.
Hej
Jag vet att det är segt med bliderna och nu står det på hemsidan att det kommer att fixas men tyvärr inte förrän 19/11 då min son kommer hem. Men jag har uppdaterat hemsidan med text så att man kan läsa om de katter som vill ha ett nytt hem, både ungar och vuxna. Bilder kan mailas också.
Jag vill be er att vi håller oss till "Östgötakatterna" i denna tråd som den är avsedd för.
Visserligen är det katter i Östergörland de andra oxå men denna tråd avser "Gruppen Östgötakatter" och vårat arbete med specifika katter (kolonin i dagsläget).
Ber om ursäkt var inte meningen att ta fokus ifrån er.
Jag försökte få veta vart denna koloni finns, men har inte fått svar ?
#25. Kissarna finns i Linköping
*Nalle Puh*
Okej - min gamla hemstad:(
Är det många katter där ? Stackare nu när det börjar bli kallt - och än värre, mycket regn i antågande.
vilka små sötnosar, blivit kär i lilla lurvrumpan, blå kissen med yvig päls på översta bilden, hur gammal är kissebebisen ungefär 
Maggan47
#28 jag tycker oxå den är supervacker - fast den är nog inte blå. Den ser ut som en svartsmoke:)
kan vara svartsmoke, är svårt att se med den yviga kragen, men söt är den, dungvippan
Maggan47 som bara älskar sina lurvrumpor, alla 3
Visst är han fin
ålder…svårt…gissar på 6mån med lite minus eller plus, svårt att avgöra med all päls tycker jag.
Vilken färg lämnar jag åt experterna att avgöra (vet min begränsning där)
Och vet ni maggan o Lo-katt….H¤n söker ett hem 
Tyvärr så kan jag inte ta emot en så pass stor skyggis pga hunden, så jag är ledsen jag inte kan hjälpa:(
han är väl ute fortfarande eller hur,
Maggan47 som undrar
puttar uppp för bloggen, och stödhem till katterna
Maggan47
Maggan. Tror att Sigrid behöver en lekkamrat 
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja du har helt rätt Maggan…Dessa små liv är fortfarande ute i ur och skur 
Håller med Essut om att Sigrid behöver en kompis.
Tack för putten…behöver all hjälp.
så otroligt vackra svarta och svart/vita missar.
//Pia
Visst är de fina..De har alla så speciella teckningar. 

puttar för dom fina missarna..som sagt..dom är så vackert tecknade!! Må dom få komma in i värmen..tänker på alla stackars missar därute nu när det börjar att bli vinter, regnigt o blött…

vilka underbart söta missar! hoppas de får komma in till någon,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
putt för kissarna!
*Nalle Puh*