Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 393 ggr
Engla
0

Glad nyhet!

Efter tre år på Katthemmet Kompis har kattsyskonen Lilleman och Milde Bill äntligen fått ett kärleksfullt hem. I tre år har både Maritha och kisarna drömt om att de skulle få ett eget hem, även om de har stormtrivts på katthemmet (och blivit bortskämda…Räcka ut tungan) Vilken tur att Katthemmet Kompis inte använder sig utav 3 månaders regeln, för då hade Milde Bill och Lilleman inte levt idag! Klart att det finns ett hem som passar alla katter!! Skrattande

http://www.katthemmetkompis.se/katter/milde_bill.shtml

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Puma77
0

Vad kul, man blir så glad när man hör det.Skrattande

//Pia

evamojje
0

Va glad jag blir …hoppas att dom kommer att få det bra i sitt nya hem

Tass Mojje & Eva

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

marieborg
0

Helt underbart!!!

Lena
0

Mycket glädjande nyhet så här en sen torsdagskväll. Milde Bill är ju en helt underbar kisse.

Hemska tanke när man tänker på denna förfärliga 90 dagarsregel, hur kan en sådan regel vara möjlig? Och hur orkar man jobba på ett katthem som begagnar sig av den regeln?

Katthemmet Kompis och alla andra kattehem som inte gör det får nu ett stort fång rosor!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gejsa
0

Men hur kommer det sig att det tog så lång tid för katterna att hitta ett hem när dom är så söta och fina?

HelenaF
0

Vilka glada nyheter. Visst finns det ett hem fär alla dessa underbara vänner.

vanessa
0

HElt underbart. Plötsligt kliver den rätta ägaren in genom dörren och väljer ut de som så gärna vill ha ett hem.

"5 Det vanliga är  att folk nonchalerar de katter som är lite blyga. Sedan spelar det ingen roll att man berättar hur underbar katten är. Men en dag så kliver den rätta personen in. Och då är väntan värd. För det är inte så att katterna sitter i små burar och aldrig för ha det trevligt. Tvärtom, de bra hemmen låter katterna göra en massa roliga saker hela tiden och får konstant kärlek. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Engla
0

gejsa: Jadu…det kan man fråga sig….men bättre sent än aldrig! Flört

gejsa
0

#8# ja, jag håller med. Skrattande

Lena
0

#7 Ja Katthemmet Kompis är ett sådant bra katthem!

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

"8 + 9 jag är rätt säker på att det är som jag skrev innan. En söt kattunge eller en katt som sticker fram nosen direkt när besökare kommer får hem snabbt. De andra blir osynliga. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Engla
0

Jag tror att det är väldigt viktigt att katthemmet berättar att katten är skygg eller osäker. Det är väldigt viktigt att vara ärlig i sådana här sammanhang. Det vet jag iaf att Maritha på Katthemmet Kompis är. Det gynnar både katthemmet och katten i slutänden.

Lena
0

#12 Absolut för kattens egen skull är det ju oerhört viktigt att rätt information ges. Annars kan det ju bli helgalet och drabba kissan på ett olyckligt sätt.

//Lena