Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 4650 ggr
Bumbis
0

Stort grattis Kusten!

http://www.agria.se/

Gå in under presstjänst och läs om djurens hjälte!! Skrattande

Hawknestgrove
0

toppen!!!!!!Grattis!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Bumbis
0

En väl värd vinnare!!!! Glad

Debattia
0

Många JÄTTEGRATTIS !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Bumbis
0

Grattis också till emjon som nominerade Kusten!! Glad TACK emjon!!

Simson
0

Vad underbart!! Det är hon verkligen värd!! Hurra!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

lillmymlan
0

HURRA… vilken värdig vinnare… Kyss grattis Kusten!!!!

En stor kram till både Emjon och Kusten Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Simson
0

Heja Emjon!!! Tack för ditt initiativ!!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

MariannE11
0

grattis.. det var du verkligen värd……100000 gånger om…..kul att du får lite klapp på axeln….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

emjon
0

Stort grattis till dig Kusten vill jag också önska och jag är så oerhört glad att du vann priset för du är Djurens hjälte för migKyss

Du är så väl värd priset!!!!!!!!!!!!!!

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Gullimat
0

Stort Grattis och många kramar till dig kusten, katternas största ängel.Kyss

Puma77
0

Sååååååå underbart :)

//Pia

Engla
0

Grattis Kusten! Vad roligt! Skrattande

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

kattassen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis tjejen! Skrattande

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

essut50
0

Grattis Kusten….Tack emjon…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

russin
0

Grattis - vilket underbart och välförtjänt pris. Ett pris som verkligen kommer till nytta för dig och ditt arbeteSkrattande

huskatt08
0

GRATTIS Skrattande

Underbart, Du är en värdig vinnare och det glädjer mig oerhört att ditt arbete med de utsatta missarna belönas.

grundig
0

ja vad kan man säga =) GRATTIS!! så underbart att läsa att man blir rörd av det , du är verkligen värd detta =)

Varma kramar

Kusten
0

Tack snälla ni! Är så tacksam så jag vet inte vart man ska ta vägen Skäms Blir så glad för katternas skull och hoppas att det kan peppa er andra som jobbar så hårt med våra hemlösingar.

Emjon, hjärtat, som nominerade och som hade skrivit ihop brevet, hon är alldeles otrolig. Tack vännen, du vet vad jag känner inför dig och att jag aldrig kommer glömma det fina du gjort för att underlätta arbetet med katterna. Började gråta när dem ringde och har inte nog kunnat framhålla emjon och alla er andra som stöttat. Utan er hade man aldrig orkat och det är till stor del er förtjänst att så många kustkatter blivit hjälpta. Älskar er verkligen för det.

brutt
0

Vilket glädjebesked! Rätt benämning på Kusten och ett pris dessutom som djurens hjälte 2009.Glad

Grattis!

anebit
0

Jättegrattis till dig Kusten,  det var du verkligen värd. Härligt med lite pengar till fortsatt arbete med hemlösingar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

tervmatte
0

Grattis Kusten. Du är värd det och mycket mera därtill. 

Grattis grattis grattis!

(Tänkte själv nominera dig till djurens hjälte men kom aldrig till skott *skäms*)

Bumbis
0

#18 emjon kan verkligen känns sig stolt! Glad

Ankie
0

Grattis grattis Kusten Glad

DesireEsmeralda
0

Åh, stort grattis! Vad kul för dig och bra att ni får in lite extra pengar till att hjälpa katter i nöd. Skrattande

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

monsi
0

Stort Grattis kusten vinsten gick verkligen till rätt person.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

monsi
0

Häxan gör vågen av glädje!

liinah
0

Stort grattis Kusten! Det är du verkligen värd. SkrattandeSkrattandeSkrattande

kattmatten
0

Grattis jamar Adelle och jag från Skåne

nisse02
0

Åh Kusten, allra allra varmaste Grattis till Dig som verkligen verkligen gjort Dig förtjänt av priset. Bamsekramar till Dig, tårar rinner på min kind ……….. blir så väldigt rörd ……….

Åh emjon som sett till att detta blivit möjligt, Bamsekram till Dig också.

Ni är sådana fantastiskt fina människor så det går inte i ord att beskriva!!!

maggan47
0

Äntligen gick priset till rätt person, i ditt outtröttliga arbete för alla hemlösingar, och din kamp för att få in dom, och till veterinär, vilken lycka att det lossnat lite för dig, och din kamp kan fortsätta lite lättare,  jublar, har också varit inne på tanken Djurens hjälste, men aldrig kommit till skott, att skriva brevet, tack Emjon, att du skickade inKyss

Maggan47

Issa
0

Stort grattis! Verkligen en värdig vinnare. Oj, vad kissar som kommer att få hjälp nu!

Druke
0

Vad roligt, Kusten! Som så många andra redan skrivit här, så är du verkligen en värdig vinnare!

Jättegrattis till dig och katterna! Kyss

_
Druke_

soso
0

Grattis Kusten! Det här är du verkligen värd! Glad

Bra gjort emjon.

lilltasen
0

Ett jättegrattis till Kusten. Du är väl värd priset för ditt outtröstliga arbete för alla hemlösa katter.

Tack till Emjon som nominerade Kusten

MewTwo
0

Kan inte ni - som vet var de finns - länka hit några trådar som ger exempel på ditt fina arbete, Kusten? Det vore gott att få se!

Det är ofta en väldig spänning att följa trådar här på Hittekatter, från larmet går "katt i nöd" till de stora räddningsaktioner som dras igång, jourhem och kattskötande vänner larmas, resurser och pengar skrapas ihop, och alla puttar - så i slutet kommer en kisse in i värmen och lyckan är total…. då börjar nästa tråd för nästa kisse eller kattkoloni, och så är det heta engagemanget igång igen.

Härligt att ni finns, alla ni som stöttar och ger plats! TassKram!

Bumbis
0

#35 Här kommer en länk om Mirre som ligger mig varmt om hjärtat:

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=6969f1ce-2c2d-435c-b37a-cabc8eacec62&GroupId=2178494f-c291-4075-9e7a-bcebeae66410&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=16

…och Atlas Hängöra som tyvärr inte orkade längre Gråter, men som tack vare Kusten ändå fick uppleva några veckor med den bästa omsorg man kan tänka sig och slapp gå ute och lida. Atlas Hängöra fångade alls våra hjärtan och finns ständigt  i våra tankar.

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e0381105-0867-47f2-934f-d3de7f1ba0b3&GroupId=2178494f-c291-4075-9e7a-bcebeae66410&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=16

Här kommer en hälsning från Mirre som vill berätta att hon har det jättebra i sitt hem

buster65
0

Underbara nyheter Kusten. Stor GRATTISKRAM till DIG!

Fantastiskt att det kunde hända något så bra, att du får lön för ditt outtröttliga arbete. Det priset går till absolut den mest värdiga vinnare man kan tänka sig.

Stor KRAM också till emjon som såg till att Kusten blev nominerad + att snälla emjon också tog hand om hela den lilla familjen från Statoil, numera benämnda ädelstenarna.

Härligt att läsa att lilla Mirre har det så bra.

Bumbis, om du har tråden om Statoilkatterna kvar, kanske du kan lägga en länk till dem också :)

KRAM på er allihop och Tack för så goda nyheter!

Bumbis
0
Bumbis
0

Kusten i GT i dag!

http://www.gt.se/nyheter/1.1790207/maria-ar-kattens-basta-van

Jag vet att du blir generad över all uppmärksamhet Kusten, men vi är stolta över dig! Glad
Det är ju för katternas skull! Flört

kattassen
0

Ser i kommentarerna i artikeln att folk vill skänka pengar!!Skrattande

Ett citat från en kommentar:

Gt / Expressen…Vänligen ange hur ( Bankgiro / Postgiro ) hur vi kan bidra med pengar till denna fantastiska kvinnas omsorg om våra katter…

Det låter väl lovande!

Maria-I
0

Åhh, det var roligt att läsa. Lite ljus i mörkret, för nu är det ganska bedrövligt att läsa många trådar här på Hittekatter…

Grattis Kusten, det kunde inte komma till en mer förtjänt person!

MewTwo
0

Kusten får en rad i Wikkibloggen också! TassKram från Wikki: En solstråle på hittekatternas himmel

Puma77
0

Jag har länkat till båda på min facebook sida med;)

//Pia

lilltasen
0
essut50
0

Bra artikel om Maria…Henne ska man vara rädd om…

emjon
0

#38 Tack Bumbis för länken jag får gåshud av välbehag när det ger ringar på vattnet.

Nu är det slut med arbete i det tysta för Kustens del som blev kändis över en nattKyss.

Bumbis
0

#46 kan vi få se några bilder av ädelstenarna hur de har det i dag? Glad

tuska
0

Jag gläds så oerhört med dej, Jag blev sen att GRATTA.

Jag är så glad att  det trillar många tårar

persikahallon
0

GRATTIS!! Vad roligt!

majvi
0

Grattis kusten, du är verkligen katternas hjälte.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

emjon
0

#47 Här kommer en bild på hela familjen ädelstenar som Kusten räddat och det är en syn jag ser varje dag och det värmer i hjärtat.

Debattia
0

Kyss

Debattia

Dagoe
0

Kusten! Kusten! Kusten!Cool

GRATTIS!!!!

Du är värd priset och så mycket mer! Kyss

maggan47
0

och kusten , glöm inte att när det finns människor som vill hjälpa till ekonomiskt att kanske meddela ditt katt kontonummer, för alla pengar behövs, eller hurFlörtså ännu fler får komma in i värmen

Stort grattis igen  

kram Maggan47

Kusten
0

Ödmjukt tack ska ni ha, jag delar priset med alla er som hjälpt katter på olika sätt. Är rätt blyg, har aldrig tyckt om att hamna i något slags "fokus", bad till och med fotografen om att få ducka bakom Lava och har varnat om att jag antagligen kommer få tunghäfta uppe i Stockholm.. hi hi.. så just den biten känns lite jobbig samtidigt som det naturligtvis är obeskrivligt fantastiskt för katterna; våra allra finaste små, våra huvudpersoner. Det har blivit ny energi av detta och många värmande tankar till er katträddare, inte minst till emjon, Agria m.fl och referenserna.

Är alldeles vimmelsnurrad av tacksamhet.. Kan berätta något tokigt som bevis på snurrigheten.. jag hade på mig två olika sorters skor (en svartmönstrad tygsko och en brun gympadoja) är jag gick ut och det upptäcktes på veterinärkliniken, av en snäll sköterska.. Tyckte väl att det kändes lite konstigt på fötterna Obestämd

När man ser på statoilfamiljen blir man berörd, såna stora gossar och flickor som gosar med sin tålmodiga kärleksmor.. och Mirre, lilla Mirre - dig och din snälla familj måste jag också snart åka upp o hälsa på, gärna innan december är slut.

Skulle vilja krama om Atlas Hängöra just nu, saknar hans vinterdoftande famn och saknar de andra fina kissar som man inte lyckades rädda i tid. Det är som en berg- och dalbana av sorg och glädje hela tiden.

Mison
0

Super-Duper-Grattis Kusten!!! Hade hört om detta men inte sett att det fanns en tråd….

Det är du verkligen värd…

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Kusten
0

54 - Vet inte hur jag kan nå dem, men kan kanske höra av mig på något sätt där de skrivit. Har inte hunnit läsa vad som skrivits eller exakt vart, men det var väldigt snällt att de vill skänka. Det har hela tiden funnits tankar på en Atlasfond, som kan vara till hjälp för de som bland annat hjälper in "gamlingarna" i vårt land :)

Icna
0

grattis! En värdig vinnare, tycker ialla fall Majken, Miramax, Sini, Humla och Blomma :)

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Kusten
0

Tack igen och stora snurriga godnattkramar  Flört

kattassen
0

#57 Jag såg detta bland kommentarerna i GT-artikeln. Kanske du själv/ eller be någon annan (Flört) skriva ett inlägg i artiklen om att de som vill hjälpa till ekonomiskt kan höra av sig till GT. GT i sin tur vidarebefordrar dessa kontakter till dig. På så sätt kan du kontakta vederbörande och behöver inte lämna ut några uppgifter om dig själv.

Ta chansen!

lilltasen
0

# Prova att maila till personen som skrev artikeln.Han borde kunna hjälpa till.

essut50
0

Tycker du är helt underbar, tänk att du åkte tåg med familjen Ädelstenar från Göteborg till Stockholm.. Tänk om alla vore så omtänksam med dom hemlösa katterna att man åker själv när dom ska på jourhem..

Vargtassen
0

GrattisGlad

Gronstedt
0

Kusten, lägg ut kontonumren på din blogg och be alla länka dit i alla sammanhang, i kommentarer till artiklar och på sina egna bloggar.

lilltasen
0

Grattis även från göteborgskissarna Diana och Lussan.

Vi som blivit räddade av dig Kusten tycker absolut  att du är värd priset flera gånger om. Tänk om det fanns fler samariter som dig.

Idag har vi fått en egen gran som vi håller på att pynta till advent, Diana väntar bara på att kulorna ska hängas i granen så hon kan spegla sig i dom, (eller kanske riva ner dom).

buster65
0

Vad fina dom är Diana och Lussan, helt underbara katter som fått hjälp till ett underbart liv tack vare Kustens insatser och tack vare att Bumbis och lilltassen öppnat sitt hem för dessa fina kissemissar.

Tack Kusten och Tack Bumbis och lilltassen. Härligt att få se färska bilder på de vackra flickorna Diana och Lussan.

Kram på Er allihop och nospussar till kissemissarna Kyss

Debattia
0

Ja,hon är helt fantastisk denna kvinna!!!

Debattia

miasofia
0

Hon är förebild för alla här på Hittekatter.

Lycka till Kusten i Stockholm, det kommer säkert att gå bra där.

monsi
0

Hon är så vacker den underbara, kloka o modiga röda katt damenKyss

Du fixar Stockholm lätt som en plätt Kusten o du kommer inte få tunghäfta lovar. ser fram imot att höra dina kloka ord.

Grattis igen.

å Emjon tusen tack för du skrev brevet kram till dig med.

sträck på er o var stolta båda två ni är bäst Kyss

lilltasen
0

# 51 Vilka sötnosar.

catbac
0

Ett stort grattis vill vi skicka till dig! Mirre är så glad för din skull liksom vi andra här! Mirre säger att du är världens bästa Kusten! Utan dig hade Mirre inte levt idag! Vi är så djupt tacksamma emot dig!

Mirre har hjälpt mig när hösten varit lite jobbig. Varje gång jag tittar på henne fylls mitt hjärta av en sådan ömhet för denna lilla vackra och kloka kisse. Det är som hon känner på sig att hon är viktig och behövs. Mirre följer oss som en hund, hmm, kan man säga så… ja du vet vad jag menar hoppas jag. Husse avgudar henne måste jag också få säga…

Än en gång GRATTIS! Du är verkligen en värdig VINNARE!

Ett fyrfaldigt givetvis mjau utbrister vi säger Mirre!

Mjau, mjau, mjau, mjau!

lilltasen
0

Mirre har verkligen fått ett suveränt hem, vet att hon trivs utomordentligt hos er. Ännu en katt som räddats från svåra umbäranden av Kusten och sedan fått ett tryggt hem.

Debattia
0

När du ändå är i huvudstaden kan du väl passa på och hälsa på kungen.Borde vara en ära för honom att få skaka tass med dig!!!

Debattia

Marga
0

Har inte varit inne på ett tag men oj vad glad jag blev när jag hittade den här tråden!Skrattande Kusten, du är är värd priset hundra gånger om! Grattis!! Och tack Emjon…

emjon
0

Det är så oerhört roligt att Kusten vann priset. Nomineringen var självklar för mig just för att jag respekterar hennes arbete med kissarna. Det finns inget "kattärende" som går halvhjärtat utan det finns en plan från början till slut.

När vi märkte att vi delar samma värderingar vad gäller katthållning så blev bonusen också en underbar vän så vad mer kan jag säga……..

kattassen
0

Jag hörde dessutom att de hellre låter bli att dela ut priset något år om de inte får in någon riktigt "bra" kandidat så då kan man väl säga att Kusten var extra värd sitt pris tycker jag!Glad

emjon
0

Kattassen du har nog rätt för förra året var det ingen som fick priset.

lilltasen
0

Idag tänker vi på Kusten som får ta emot Agria-priset i Globen.Glad

essut50
0

Hoppas allt går bra idag för Kusten..

maggan47
0

som sagt, väl värd priset, och hoppas på uppdatering av Kusten,

Maggan47

kattassen
0

Nu är det väl snart dags för framträdande i Globen…
Vi håller tummarna idag!!Skrattande

huskatt08
0

Säkert jättenervöst och spännande. Hoppas allas vår hjälte nu får på sig ett par skor av samma sort idag när det är lite glamour o fest.Foten i munnen Skrattande

nisse02
0

Är det nån som vet om det kommer på TV, i så fall vilken kanal, hur dags? Eller har det redan varit?

Hoppas allt går bra och som sagt att vår hjältinna och katternas ängel fått på sig samma sorts skor idag, men förresten hur noga är det egentligen? Huvudsaken är att Kusten är på plats och hedras för det fantastiska arbete hon gör!!

Bamsekramar till Kusten!

lilltasen
0

Det verkar som SVT-Play sänder från Globen

monsi
0

Gissar det gick toppen i Globen.Glad

nisse02
0

Ja, lite nyfiken är man allt …….. Glad

Har inte sett på TV något. Kusten kanske har blivit en riktig TV-Kändis?

Kusten
0

Tack för lyckönskningar! Det var himskans kul men galet nervöst ett tag.. en upplevelse för livet. Agriafolket och andra personer man mötte inom djurvärlden var väldigt vänliga. emjon var som alltid underbart go och trygg att ha omkring sig. Vi åt och drack gott på buffén och satt sedan och tittade på showen fram till prisutdelningen - när den var klar framåt kvällen tittade vi klart på avslutningen som var något " i hästväg" kan man säga. Vilt och vackert..

Bygglovs-Matte hade jag tydligen krockat med utan att lägga märke till det.. stackars karl, han kanske har blåtiror nu..

Innan Globen åkte vi (emjon, hennes man, deras vovsar och jag) hem till deras lantställe.. diset och dimman låg som trolska slöjor över landskapet.. Ädelstensfamiljen höll sig gömda när jag var där hi hi.. förstår dem ;).. men det var förväntat. Det brukar ta ett tag innan vissa kissekatter vågar sig fram, särskilt när de inte är vana vid främmat. Vet att de har det toppen hos "The emjons" och det är det viktigaste. Dessutom finns det fler tillfällen att åka upp och hälsa på godingarna i lugn och ro.

När kvällen var slut skulle man hitta till hotellet vid stationen. Med emjon som ledsagare tog vi tunnelbanan dit, där vi också fick krama hej då till varandra. Alltid lika sorgligt med hej dås..

På hotellet "sovs" det med full belysning för jag kunde inte komma på hur man släckte Skäms… ville ha tänt en liten lampa för jag är rätt mörkrädd. Fick dessutom för mig att hotellet påminde om The Shining" hotellet.. Tände alltså en liten lampa och skulle därefter släcka ner de andra med en stor knapp eftersom hela rummet badade i ljus. Då släcktes allt ändå, även det lilla retfulla lampskrället. Det fick bli fullt ljus hellre än kolmörkt den natten..

Halv 5 skulle man upp igen så det var lugnt. Snubblade ner till lobbyn och skulle ta en kopp te och en chokladbit som lockade i en skål. Dräggel. Chokladbiten luktade gott av kaffe och var en sån där mörk smaskig sak. Säkert från nåt tjusigt chokladställe i Antwerpen eller vart de nu "odlar choklad" Tungan ute 

Prasslade förväntansfullt ur den ur sitt mörkbruna plasthölje och stoppade in den i mun. Väntade spänt på att smaklökarna skulle spela änglamusik. Trodde det skulle bli en njutbar upplevelse som man skulle kunna komma ihåg i många långa år. Icke sa nicke. Det var hårt packat kaffe som man tydligen ska stoppa i koppen och inte i mun. Spottande med kaffepulver mellan tänderna sprang man sen till station..

Lyckades i alla fall få på mig samma slags skor Cool

tuska
0

Skrattar åt din chokladbit, jag skulle ha gjort lika självSkrattande

nisse02
0

Åhh Tack Kusten för en underbar rapport, vi var lite ängsliga att du blivit bortrövad i storstan Flört …………… Ja, dina upplevelser i Stockholm har varit väldigt omtumlande förstår jag (du är ju en dessutom en sån duktig och roande berättare)!! Skrattande Jag är överygad om att du skulle kunna skriva jättebra böcker, både om livet i allmänhet och katter i synnerhet. 

Jättestort GRATTIS igen Kusten till ditt välförtjänta pris. Så härligt att slippa brottas med ekonomiska problem (åtminstone ett litet tag) och härligt att träffa vännen emjon och vilken upplevelse i Globen!

BAMSEKRAMAR!

buster65
0

Jag instämmer till 100 % med föregående inlägg. Kusten du är inte bara Katternas Ängel, du är också en sån underhållande berättare av dina upplevelser Skrattande

Skönt att du är välbehållen hemma igen. Det måste varit ruskigt nervöst att vara i centrum i Globen!!! Bra gjort Kusten att du klarade av det, men nu är det väl gott att vara hemma igen!

Det är så fantastiskt roligt att du hedrats för ditt outtröttliga arbete med de mest utsatta katterna och GRATTIS till ett mycket välförtjänt pris.

BAMSEKRAMAR!

emjon
0

Kusten raraste vännen det var såååå roligt att träffa dig igen och tack för den fina presenten och ditt underbara konstverk som skall ramas inKyss. Det var synd att ädelstenarna gömde sig men jag tar det som en komplimang tror de ville stanna här hos ossFlört. När Kalle kom tillbaka hem och det var dags för mat så var alla framme som vanligt.

Tack också för en härlig dag och kväll och det var en ära att få dela detta med dig. Kaffepulver är nog ingen höjdare att inta på det sättet och jag hoppas du fick frukost på tåget som du kunde äta i lugn och ro.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Grattis till en hedervärd prestation

kattassen
0

Tack Kusten för en härlig redogörelse från ditt äventyr i Huvudstaden.Skrattande Fint mottagande av "The emjons" också - skönt att höra att du blev väl omhändertagen. *ser lilla dig irra runt i storstaden med karta och kompass*Flört

GRATTIS TILL FINA PRISET än en gång!

Debattia
0

GladGrattis,grattis !!

Debattia

Silverpumans
0

MASSOR MASSOR grattis Kusten! SkrattandeDet är du verkligen värd efter allt kämpande! Glad

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.