Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 2136 ggr
Debattia
2009-11-27 22:00
0

Trevis ?

Någon som hört talas om att man kan ge katt en medicin som heter TREVIS.En man har blivit rekommenderad det men när han kom hem och läste på förteckningen stod där att det enbart fick ges till vuxna och inte till barn.Stod ingenting om djur ????

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

russin
2009-11-27 22:03
0

Med tanke på innehållet, så borde det lugn gå att ge till djur. ing afarligheter där. Bara vanliga snälla magbaciller:)

tervmatte
2009-11-27 22:30
0

Jag brukar ge det till mina katter samtidigt med antibiotika för att förhindra diarré, en-två tabletter per dag. Antingen så öppnar man kapseln och strör ut innehållet över maten eller så piller man in hela kapseln i halsen på kissen :-)

Det finns även andra medel med exakt samma verkan, t.ex. ProKolin +, DiarSanyl och någon mer som jag inte kommer ihåg namnet på just nu.

Här hittar fu fler träffar på Trevis:

http://kattforum.se/search.php?fid[]=11

Debattia
2009-11-27 23:04
0

Visste väl jag skulle få bra svar här!!! Tack så mycket !Har meddelat mannen så nu känner han sig lugn.. Hoppas nu också kissemissen blir bra.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Gronstedt
2009-11-28 11:07
0

Har givit Trevis till katt på kortison med utmärkt resultat - magen blev bra, hetsätningen försvann. Har också givit det till höns och häst och människa med utmärkt resultat.  Bara att nypa sönder kapslarna och strö i maten.

Josefa
2009-11-28 11:34
0

Jag brukar  blanda Trevis i maten, speciellt om kissarna går på antibiotika.

Små kissar som bara flaskmatas blir mycket stabilare i magen om man blandar Trevis i mjölken förebyggande några gånger i veckan.

Josefa
2009-11-28 11:37
0

Min snopplöseObestämd Baltazar får också Trevis regelbundet, just för att stärka immunförsvaret, eftersom han är extra känslig i urinvägarna.

Kusten
2009-11-28 19:36
0

Har också gett Trevis, men det var till min vovse : )