Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2010 ggr
Crisse-13
0

Avhopp från Hittekatter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu gör jag min sorti från Hittekatter på grund av allt som hänt här inne sista tiden och då tänker jag närmast på JP.

Jag har hela tiden tyckt att detta var ett bra forum där vi kunde hjälpas åt med katter och ge varandra tips och råd men forumet har sista tiden blivit förgiftat av nonchalans, lögner och mörkerläggning.

Om man gör ett misstag så rättar man till det fortast möjligt men JP har varit kvar hos damen och ingen vet hur han har haft det under denna tid om han nu finns kvar där och dom ansvariga har inte fast alla negativa saker som hände i början ordnat med ett hembesök förrän nu. Hur har JP haft det under denna tid, en skygg katt där det springer för honom en massa okända människor hela dagen och även skällande hundar som kommer på besök. JP kommer aldrig att få lugn och ro i det hemmet och kommer förmodligen inte att bli den tama gosiga katt som damen vill ha utan hon kommer alltid att ha en olycklig katt. Och kan ni ha det på ert samvete så vet jag inte hur ni fungerar.

Till mina vänner här på Hittekatter.

Ett stort tack för all hjälp till mina katter och framför allt hjälpen till mina veterinärskulder och ett tack för stödet när det har varit jobbigt.

Vill ni nå mig så har Daisy-Moa min mailadress så skicka ett PM till henne så får ni adressen

Jag vill passa på att önska er en riktigt GodJul och ett nytt förhoppningsvis gott kattår.

Kusten
0

Käraste Crisse! Fick en stor klump i halsen när jag läste rubriken. Det känns inte som ett helt forum utan att du är här.. men kan förstå dina känslor. Du har alltid varit en stor inspiration och glädje för många, inte minst har du kämpat som få för de hemlösa. Vill gärna skicka dig något.. vet inte om du vill lämna ut din hemadress bara.. men jag kan mejla dig och fråga. Hoppas naturligtvis att du ska orka stanna, för sådana som dig behövs verkligen.

essut50
0

Synd att du slutar här, men jag förstår dig verkligen…Det här med JP är inte bra på långa vägar.Skrikandes

God Jul och Gott NYtt År.

Jag kommer och hälsar på dig i Malmö en dag…Flört

Förresten vill jag att du stannar kvar, för du är en av dom bästa här på forumet som tar hand om alla hemlösa katter inte bara kattungar.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Debattia
0

Tycker det är synd om du hoppar av forumet !

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Bumbis
0

Säger som föregående, hittekatter kommer inte vara detsamma utan dig. Rynkar på näsan Du ställer upp och finns alltid till hands när ingen annan vill eller kan.

Ska försöka få iväg paket till dig under helgen. Flört

monsi
0

Crisse Förstår dig men snälla bli kvar vi behöver dig.

Kommer att sakna dig o hoppas på att du en dag kommer igen.

Behöver du dynor mm till dina kisar tveka att säga till.

Fixar in det till malmö åt dig.

Bamse kram kan inte skriva merGråterGråter

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Vargtassen
0

Tyvärr har Crisse redan gått ur som medlem, så hon kan inte svara er, låter hon meddela.

liinah
0

Förstår alltför väl hur du resonerar. Rynkar på näsan

Hoppas givetvis att vi får se dig här igen inom en snar framtid.

Önskar dig all lycka och en god jul!

Mymlan
0

#0 Kan bara hålla med saker har sköts väldigt illa. Har blivit prestige i det hela, för mycket daltande, saker ska mörkläggas.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Sidentass
0

Kommer att sákna dej Crisse..hittekatter blir inte densamme när du inte är här..vet ju hur mycket tid, tanke, känsla och massor av arbete du lagt ner för katter i nöd…ser att du lämnat sajten, men någon kanske kan förmedla vad vi skrivit..

Kram

emjon
0

Kommer också sakna dig här och du har alltid ställt upp för de hemlösa kissarna när du haft möjlighet.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

nisse02
0

Kära Crisse jag kommer att sakna dig jätte mycket här inne på hittekatter. Det blir inte detsamma utan dig.

Bamsekram till Dig. Jag hör av mig.

MariannE11
0

saknar dej crisse jättemycket…..du har varit ett stort stöd för oss på hittekatter…..*största bamsekramen*..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

essut50
0

Man blir så ledsen när en så stor djurvän försvinner… Som värnar om alla slags katter, kattungar,kattmammor och hankatter..

soso
0

Crisse, jag förstår dig så väl. Känner mig också väldigt besviken på hur JPs placering sköts. Jag kommer fortsätta stötta dig, du har gjort så mycket för katterna!

Vi hörs!

lilltasen
0

Förstår verkligen din frustration Crisse. Det är svårt när man inte får gehör för sina råd när man bara vill en stackars katt det bästa.

Det är bara synd att det ska gå så långt att du slutar skriva här.

huskatt08
0

Det kommer inte att bli detsamma utan dig och all din kunskap och goda råd vad det gäller hemlösa/utsatta katter.

Förstår dig samtidigt som det är NU du verkligen behövs när det är turbulent på forumet.

Önskar dig Lycka till med dina missar och en Riktigt God Jul och Gott Nytt År.

Samt hoppas..hoppas på ett återseende framöver.

Bumbis
0

Jag tar dig i hand Crisse och följer ditt exempel att dra mig tillbaka för alltid.

Behöver inte säga så mycket mer än att vissa ska ägna sig åt en annan hobby om de inte anser sig ha tid och behärskar situationen.
Man ger sig inte i ett projekt utan att avlsuta ett annat.

En känga till vissa av er Medarbetare som uttalar er och kaxar till er fast ni inte har någon koll eller känsla för situationen.

Tack för mig!

lillmymlan
0

Gråter

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

monsi
0

Bumbis nej GråterGråter Det var hemskt utan dig sist ett stort mega hål av saknad.

Ingen kan fylla din platts ditt varma stora hjärt som brinner så för katterna o dina varma ord i motgång o med gång, du som alldrig tvekar att säga ditt hjärtas mening o sanna ord som står för vad du tycker o vill.

För att inte tala om all kunskap som försvinner.

Ni två kommer att lämmna stora hål efter er av saknad o sorgGråterGråter

Fundera på att följa er för utan er är inte hittekatter, hittekatter.

russin
0

Ju fler som hoppar av, desto mindre få vi andra reda på om katter behöver hjälp - men medlemskap är ju alltid frivilligt. Vill man inte, så vill man inte.

tervmatte
0

Hmm… Känns som en déjà vu…

Hennum
0

Tråkigt att du hoppar av. Men nu vet jag att jag i alla fall inte ska ta med kattmat från sthlm till dig nästa gång jag är där, jag har inte lust att hjälpa någon som är så där oförskämd.

Nu när vi till och med har bevis på att han har det bra. Jag tycker verkligen att du överreagerar. Som om du aldrig har gjort misstag, alla människor gör misstag.

Minns du inte allt skitsnack som var om dig för ett bra tag sen? Hela tiden så trodde jag på dig och ansåg att folk var vansinniga som de höll på. Nu är du likadan själv, och det gör mig besviken, att du behandlar andra på samma dåliga sätt som du blivit behandlad.

Och att du tar det här väldigt överdrivna steget att går ur sajten, gör mig ledsen för att jag ärligt anser att du är en tillgång, och arg för att du försöker få det att se ut som att det är vårt fel.

För min del vill jag hellre vara vän, eller åtminstonde inte ovän, med alla här, då det viktigaste är att vi kan samarbeta för katternas skull. Men nu är jag trött på det här och säger därför rätt ut vad jag tycker, vilket jag har rätt till lika mycket som alla andra här.

Hoppas du kommer tillbaka så småningom när vi alla lagt den här historien bakom oss.

Såg nu även att bumbis ska gå ur, lika tråkigt det då även hon bidrar med mycket, och lika onödigt och överdrivet.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Praxis
0

Håller med Hennum.

Onödigt att skylla på oss. Men jag hoppas folk kommer tillbaka när de lugnat ner sig, för katterna.

Naquita
0

Förstår inte varför det ska bli en massa avhopp från en hel sajt såfort något inte gått som det ska. Det är väl inte ett helt forums fel att ETT ärende skötts fel?

Jag är inte insatt i JPs situation men det känns väldigt långsökt att hoppa av för något sådant.  eller?:)

Hennum
0

Nej, speciellt inte när forumet bara är just ett forum för att diskutera och skapa kontakter, och inte har något som helst ansvar för fallet ifråga.

Praxis
0

Alltid sån himla dramatik! Kring ALLT.

brutt
0

Jag blir illa berörd vi ska vara himla glada att JP inte gömmer sej  ute under någon buske är sjuk fryser och svälter det är det tillräckligt många som gör ändå.Gråter

Debattia
0

Hennum och praxis.. Jag föreslår också att ni slutar upp med att enbart försvara er och känna er kränkta av vad så många andra skrivit ang råd,tips.o.s.v.Man bör också lära sig lyssna på kritik,ta till sig och kunna förstå.AHA, är det så dom menar,det har jag inte tänkt på,t,e,x, Kan man lära ta till sig även av kritik så utvecklas man annars känner man sig enbart sårad och vart leder det?

Ni har själva skuld i att det blivit som det blivit i tråden !! Sätt er vid något tillfälle och läs igenom vad ni själva skrivit  och fundera över om det hade kunnat formuleras  på ett annat sätt i stället….

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Debattia, det var väldigt kloka ord. Det är klart, med de fakta som framgick i trådarna, så var det väldigt lätt för oss alla att tro det värsta. OCh som ni kanse märkte, så ansåg ju jag, att var allt Ok och både katt och Västeråsbo mådde bra var för sig och ihop, så var ju allt OK. Så pass vaken är jag i alalfall att jag fattade, att Desiree inte skulle handskas med något kontrkat. Den biten är ju kvar och balkongen. För kissen såg ju bra ut och han levde i välmåga. MEn som sagt, det som skrivits  faktiskt av er, har ju gjort att stämningen har eskalerat.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

Synd Bumbis att du vill dra dig ur. Men jag förstår hur du känner dig.

Håller med dig Debattia, Praxis och Hennum har skuld i det här bråket. Varför skriva att damen ville avliva JP???Han skulle fort därifrån osv. Det var där det började…Man litade på er då?

Men nu vete tusan???

kattassen
0

Jag vill uppmana alla till att försöka hålla en vänligare ton i tråden.

Att folk väljer att lämna sajten är naturligtvis tråkigt och kan bero på olika saker. Vissa väljer att gå ut mer offentligt och andra "tassar ut" bakvägen så att säga. Det står trots alltid var och en fritt att gå den väg man önskar. Crisse och Bumbis har tagit sina beslut vilket har meddelats i tråden här ovan.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Praxis
0

Jaja, vissa blir aldrig nöja. Jag tycker inte att det är att ge råd när man skriver så otrevliga saker. Hade jag lyssnat på er så hade jag behövt åka dit och bryta mig in och ta katten. Jättegoda råd det där…

Praxis
0

Sen kan jag tillägga till dig essut att vi skrev så JA. Men vi ändrade oss sen och förklarade varför. Om och om igen. Läs själva trådarna, jag förstår inte hur vi kan skriva saker så många gånger  och ändå fattar folk inte. Ni blir väl aldrig nöjda? Såvida man inte gör som ni vill.

Hawknestgrove
0

Jag blir i alalfall nöjd, när balkongen är innätad och kontraktet är påskrivet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Kusten
0

Vill skicka varsin kram till Crisse och Bumbis!

..det blev plötsligt några grader kallare utan er : (

maggan47
0

tycker det är jättetråkigt, när folk väljer att gå ur sajten, inte bara för oss som är kvar, utan framförallt för dom hemlösa katterna som är kvar ute i kylan, Det finns bara en Hittekattssajt, och behöver många engagerade medlemmar, hoppar alla av, vilka drabbar det, jo, dom vi vill hjälpa, och det skäms jag över, att vi av prestige, vad som än sagts, och vilka motsättningar det finns, är inte relevant, utan det relevanta är, vad gör vi mot våra fyrfota vänner, säger inte att ni som hoppar av inte fortsätter er kamp, utan säger bara, en kan inte göra allt, men tillsammans kan vi göra något, själv har jag inte plats för fler katter, men försöker med små medel hjälpa ändå, så därför tycker jag det är fruktansvärt mot våra vänner i kylan, att vi inte kan enas i den kampen, en egen soffa att sova i, mat, och värme

Maggan47

lilltasen
0

#28 Det du skrev var riktigt klokt och klarsynt. Håller med dig till punkt och pricka.

cala01
0

Vi kan nog ALLA ta lärdom. 

Vi är för snabba att döma.

Vi tar för givet att vi har rätt.

Vi kräver för snabba svar, (Alla är inte ständigt inne på sajten)

Vi förutsätter att vi har alla fakta, (har vi inte det så spekuleras det).

Nu är det vissa husgudar som alltid sitter inne med sanningen, för det mesta är det också så, men även dessa kan ha felaktig info ibland. Dessa är dock heliga och man får inte komma med rättningar i deras påståenden, då blir det häxjakt. Skriver man sedan inlägg i en helt annan tråd så kommer det kommentarer direkt, negativa för trådens syfte. Väldigt många har också svårt för att erkänna fel. Jag är precis lika envis som de värsta syndarna. Därför är det bra att man också kan ta kritik, men oftast skyller man ifrån sig på något helt annat och tråden spårar ur. Jag tycker dock man slipper bli förföljd av Medarbetare och sajtvärdar vilket var vanligare förut. Det är dock ganska tydligt vilka de håller om ryggen, vänligare ton inläggen kommer inte efter alla sura inlägg.

Pelusa
0

#36 Bra skrivet, Maggan, du skrev ju precis det jag tänker! Det finns bara ett hittekattforum värd namnet. Hoppas därför att alla ni, engagerade, goa kattvänner försöker se ett par-tre steg längre än till JP-trådarna. 

Jag förstår ju att ni som drar er tillbaka inte kommer överge arbetet med nödlidande katter bara för att ni inte vill delta i forumsvängen. Önskar ändå att ni kommer tillbaka hit senare när ni har fått vila upp er, fått perspektiv på tillvaron och kunnat lägga irritationen bakom er.

Katterna behöver oss alla så in i vassen - och är vi fler som gaddar oss samman och peppar varandra så blir tillvaron lite lättare att hantera.

/Pelusa

monsi
0

Pelusa o Maggan kloka som alltid o sätter fokus på det vicktiga igen nämligen katterna

Debattia du skrev också många kloka o sanna ord.

Kusten håller med dig helt.

GråterGråter

Lilltasen skönt att se din lilla tass.Kyss

Hennum
0

Jag tycker faktist att historien om JP har fått för stor plats i forumet. Speciellt nu när vi vet att han mår bra. Det finns så många andra katter som inte mår bra och aldrig kommer må bra för de kommer frysa och svälta ihjäl där ute. Det är dem vi borde skriva om mest.

(för att vara väldigt tydlig så inga missförstånd kan uppstå så tycker jag inte att man inte ska skriva om JP alls, då det är många som är engagerade i hans liv och vill ha uppdateringar, vilket väl är helt ok)

Sidentass
0

#36 Så bra skrivet..det är också så lätt hänt att man misstar sig på det skrivna språket som vi använder oss av i forumen, det kan bli som med musiken, får den inte rätt nyans så blir det en helt annan låt än vad den är ägnad till att vara..! Det kan inte nog många gånger sägas att vi alla behöver tänka på att använda oss av ett sansat språk, själv brukar jag "sätta mej på händerna"  och läsa igenom mina inlägg ett par gånger innan jag trycker på skicka-knappen.