Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 1771 ggr
WinterPrince
0

Dra mitt strå till stacken...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill så gärna hjälpa dessa små katter. Hade mer än gärna tagit in en till om jag hade kunnat.

Det finns ju flera här som syr saker som sedan säljs på t ex Tradera. Tänkte också göra det, men det hinns liksom inte med.

Däremot har jag en annan idé. Här på skolan kan man skriva ut klisterlappar. Så tänkte göra stickers med katter på och texten "Vid fara - Rädda mig!" som man kan sätta på lägenhetsdörren.

Tror inte det kostar många kronor att skriva ut, och kanske kan man få en 10:- stycket.

Vad tycker ni? Är det en bra idé?

Ni får gärna bidra med bilder på era katter som jag kan få använda

essut50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken bra ide.

Bild på Milou som du kan få låna..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

russin
0

Du kan även ta en större summa ifall folk vill ha sin egen katt/sina egna katter på bilden:)

martdat
0

"2 DET var en toppenide,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Tiana
0

Jag tycker det är en fantastisk idé. Och som #2 säger, så betalar bog folk gärna för sin egen katts bild! Tyvärr hyr jag mitt boende och får inte sätta något på dörren…

monsi
0

Toppen ide!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Puma77
0

Kanonidé, har själv haft det i åtanke men ingen möjlighet att göra egna. vet att dekaler att sätta på bilar är som önskemål med. Där det står Hund i bil typ, barn i bil eller liknande. Då kommer man ut till fler målgrupper och kan sälja mer.

//Pia

[Anunnaki]
0

Bra idé men det vore nog bra att ge räddningstjänsten ett ex på de orter där du säljer märkena så att de vet att de ska titta efter märket när de gör en utryckning.

WinterPrince
0

Tack för alla förslag!

Hur tycker ni att jag ska gå tillväga med just att använda köparens egna katter? Det är lite svårt att sälja på Tradera då (skriver ut ett A4 i taget vilken det får plats 6 stickers på). Vet ni någon annan sida där man kan sälja dom?

#6.. vad skulle det stå på en bildekal (som är kattrelaterat)?

maggan47
0

puttar upp, skulle gärna köpa mina katters bild,

Maggan47

Hawknestgrove
0

Tänkte på SKS forum, de har ju en riktig säljavdelning. kostar lite, men där kan du ju lägga upp som du vill!

Behöver det vara mer  avancerat än texten katt i bil?

Hör dig även för på rassajterna, utställningar kan vara ett bra ställe.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

monsi
0

Bil dekal HM katt i bilen vid olycka ta ut den först!

Går att sälja tjänsten på Tradera med lite färdiga skyltar.

Alla katt sidor typ kks, räddakatten med flera borde gå att erbjuda tjänsten på dessa sidor, alla som har fasta säljar sidor..

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Puma77
0

"Min katt äger!" Sen kanske det inte är lika ofta som man kör en katt i bilen på samma sätt som hund så jag vet inte hur efterfrågad katt i bilen skulle vara men givetvis så är det bra att ha olika sorter så man kan köpa det man vill ha och som passar.

//Pia

[Anunnaki]
0

Men om olyckan skulle vara framme så är det ovärderligt att få fram budskapet att det finns en katt i bilen.

Puma77
0

Givetvis och då är det bra med olika varianter så man kan välja den som passar en egna behov.

//Pia

Hawknestgrove
0

JA… bara att Tradera är väl kanske inte den allra bästa inkomstbringande sajtenMEn prova! Du får ju givetvis formulera dig rätt, så att folk förstår att de kan beställa sitt eget. Sen är det alltid möjlighet att enbart ha ute för fast pris.

WinterPrince
0

Obs! Endast för att få era åsikter. Klistermärkena är inte klara och man kan inte beställa än.

För din katts säkerhet!

Rädda din katt - rädda andra katter!

En klisterlapp på dörren som informerar om att du har katter kan rädda deras liv om det sker en olycka när du inte är hemma.

Exempel:

En sådan klisterlapp räddar inte bara dina katters liv utan även alla de hemlösa katter som nu möter vinterkylan. Alla inkomster går oavkortat till Kattkommando Syd.

I dagsläget har jag klistermärken på följande raskatter:

• Abessinier
  • Bengal
  • Birma
  • Brittisk Korthår
  • Himalayan Perser
  • Korat
  • Maine Coon
  • Norsk Skogskatt
  • Perser
  • Ragdoll
  • Russian Blue
  • Siames
  • Sphynx
  • Tonkines

Jag har även huskatter i följande färger

• Svart
  • Svart-vit
  • Vit

Ovanstående klistermärken kostar 15kr/st +porto.  Leveranstid 2-4 dagar.

Vill du ha din egen katt på din dörr? Mot extra kostnad (30kr/st + porto) kan jag göra special designade klistermärken på just din katt! Leveranstiden blir då något längre.

Exempel på katten Milou

För att få din egen katt på ett märke, kontakta mig på: exempel@hotmail.com (obs! påhittad adress)

Hawknestgrove
0

Verkar ju jättebra1 Det vore ju en toppengrej för KKs!

WinterPrince
0

Känns priserna rimliga?

Då ska jag bara hitta lite sidor att annonsera på. Tänkte köra ett race på SKS's forum, sen höra med olika lokala kattföreningar.

Hawknestgrove
0

ja gör det1 Och kolla hur det funkar på Tradera med bara sälja1

maggan47
0

beställer gärna bilder med mina katter på, och många säkert med mig, och helt rimligt pris, så fin bilden med Milou blev

Maggan47

Barbro55
0

jag beställer gärna ett klistermärke

Barbro55
0

Du får gärna låna bilder på katter av mig besök mitt fotoalbum här på hittekatter

WinterPrince
0

Tack Barbro55. Jag ska se om jag kan ha någon nytta av dom. Är lite kräsen med bilderna Tungan ute

Är det fler som vill bjuda på lite bilder så hojta. Har inte en enda på en röd/orange katt.

Hennum
0

jag har lite bilder på svarta katter, och några tigrerade. samt några kattungar, en bruntigrerad, en svartvit och en vit med två fläckar i huvet, dom som vi fångat in nyligen. tror det blev någon där som vart ok.

Har en bild på min långhåriga halvskyggis när han dricker vatten ur vattenkranen. :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan