Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3385 ggr
Naquita
0

"sommarkatterna" ramlar in...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

snälla hjälp!

Nu ramlar samtalen in från sommarboende som ska åka hem, och där det dykt upp katt/katter som blivt kvarlämnade. Inom det närmaste har de ingen som matar dom. Tama unga keliga katter som går ett hemskt möte till ödes.

någon som kan hjälpa som stödhem eller perm. hem?

maila emma@kks.nu

gå in på bloggen o läs om mig o katterna(långt ifrån allt hamnar på bloggen p.g.a tidsbrist)

några exempel:

-blågrå hane kvarlämnad förra året, är fortfarande kvar vid den övergivna sommarstugan men detta året kom ej hans "ägare" ner. Tur hans grannar är permanentboende

- katt som dykt upp i ett område där familjen åker hem 20/10

- 2 katter som går in i en källare hos en kvinna som redan har flertalet djur.

- 4 katter som blivit ifrånflyttade och endast blir matade av en som sett dom.

osv osv osv osv….Vet snart inte vad jag ska göra, har äve alla kolonier att avsluta:(

[LucyInTheSky]
0

Usch, det tar aldrig slut.. Jag tar gärna in fler stödisar sen när mina fått hem.. Just nu får vi inte plats med fler tyvärr.. skulle vilja hjälpa alla!

Ankie
0

men oj oj tar det aldrig slut, stackars stackars katter…

Naquita
0

tack skönt o veta:) Ja, det gör ju inte det speciellt här nere:((

anebit
0

F*N för folk som flyttar ifrån sina katter när hösten kommer.  Skrikandes

Hur kan dom, har dom inget hjärta?   Gråter

Hoppas att det dyker upp stödhem/permanenta hem nere i Blekinge och för övrigt i hela Sverige också.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Martina747
0

putt. putt . putt.

MariannE11
0

vrålputt från oss

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

chigak
0

putt för stödhem

MariannE11
0

putt

Martina747
0

jag ska ju lämna en stödhems katt idag, sen har jag en plats ledig=)

Naquita
0

#9 jag vet underbara du. Josefine ska även ha två, du får komma ner när jag är ledig så får vi åka på fotograferings samt intagningsrunda;)

Naquita
0

http://www.blt.se/nyheter/ronneby/overgivna-kattungar-hittades-pa-campingplats(1582239).gm

kattungen Titus som kom till mig förra året kom därifrån med, men då sas det att hans mamma försvunnit…

HELP!!!!!

(i tidningen står jag med då blt kontaktade mig igår, men inte på nätet)

Sidentass
0

ATT….aldrig folk nån gång lär sig att man inte kan lämna sina stackars djur i sticket på detta vis…önskar så jag kunde hjälpa..men som bekant har jag ju i nuläget 12 katter hemma inkl stödisarna…puttar för de stackars övergivna missarna o önskar av hela mitt hjärta att dom snart får komma in i värme o trygghet..

PUTT!!!

grundig
0

samma i söderhamn , våran ordförande hämta en katt efter E4an igår som blirvit dumpad o åt sopor , tur katten sprang in i skogen ist för ut i vägen

vi har mer än fullt o badar i katter

Naquita
0

usch tur hon aktade sig för bilarna.

Man känner sig så hjälplös, vilken tråd ska man börja dra i??

grundig
0

ja trådarna är alltid svåra =( , svårt att nå ut till alla människor med , kanske hittekatten kan starta en kampanjdag där alla går ut på offentliga platser och informerar om kattens status i samhäller och hur viktigt det är att kastrera ?

här i söderhamn har vi ett mer allvarligt dilemma i dagsläget , får se om det kommer mer om detta

Naquita
0

ja, de hade varit något.

morgon ska jag fota på stället där 4 katter är ifrånflyttade, får se om det blir ngn mer stans.

Martina747
0

PUTT!

xray
0

Man kan ju undra om dom dumpar sina barn också om dom blir för jobbiga?!

usagi
0

puttar för allt jag e värd….

kattmatten
0

Var finns kattungarna nu?
Här blir ju plats snart tänkte jag, men du kanske inte kan ha dem tills dess?

Naquita
0

Här kommer en liten frånflyttade katt-tjej, Pinglan kallas hon!

Inte ska hon behöva frysa i vinter?

Tam o kelen hona.

Naquita
0

kattmatten de små kattungarna tog journalisten hand om:)

Här är en 7-8månaders honkattunge som behöver stödhem.

Hon är dumpad i ett övergivet hus med mamma och syskon,

kattmatten
0

Påminner hon inte lite om Gucci och Dior?

De som åt mögliga makaroner och som satt sig fast i mitt minne.
Fin tjej!

Naquita
0

ja, det gör hon. Älskade lilla Gucci, min favoritskyggis *love*

hennes syrra har skithäftig padd-teckning!

[LucyInTheSky]
0

Jag bara älskade täckningen på dem! vilka vackra kissar

Naquita
0

mammakatt går inte av för hackor hon heller:)

Martina747
0

jag tror att pinglan kommer vilja bo hos mig…

martdat
0

vilka fina missar, hur kan man bara överge dem,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Naquita
0

Martina Pinglan hälsar att hon vill bo hos dig med!

ja, det var så hemskt hos de 4 kissarna i huset. Ett helt liv fanns kvar. Leksaker, barnvagn, cyklar, böcker osv osv. Allt är så suddigt vad som egentligen hänt men vi vet bara att katterna MÅSTE få hjälp! De lilla vi vet har med droger att göra:(

Snygge hanen!

Martina747
0

Pinglan kommer blir min nya stödhemskatt. Emma kan jag boka att blir stödhem till henne, om hon inte få något perment hem direkt, det är ju självklart det allra bästa..

Naquita
0

hihi såklart martina de kan vara skönt för dig med en tamkatt;)

Ska höra med Josefine om hon kan ta 2 av katterna i huset, ni kan ju hämta dom direkt!

Martina747
0

Ja hör med josefine så ska jag kolla när jag kan hämta de nästa vecka.ev måndag.

Och mina andra 3 gullungar, börjat sakta men säkert att lita mer på mig nu, två av de satt med mig och på toa och kollade när jag borstade tänderna=)..

Naquita
0

hihi nya bildert tack då;)

Naquita
0

här kommer en till kisse som blev ifrånflyttad förra hösten när ägarna lämnade sitt sommarställe.

De permanentboende tvärs över har ordnat en kartong med bädd, men har 2 14åriga katter som är livrädda för denna "inkräktare" även efter ett år:(

Martina747
0

putt!

MariannE11
0

putt

Ankie
0

putteliputt

Gullimat
0

Vilka fina katter. Hur kan man, om man älskar sina djur, bara flytta ifrån dom.

Mamma katt påminner om "Hope "

IceJossan
0

Vart nånstans finns dessa katter??

ksofia
0

Katterna finns nog i Ronneby-trakten, för det är där Naquita är aktiv. Men om det finns stödhem/permanent hem på annat håll så brukar ev. transport kunna ordnas.

Naquita
0

precis de finns i Ronneby/kallinge allihopa:( Vi är ett "bondesamhälle" och drabbas hårt av alla sommarkatter nu på hösten. Vi har skärgård, många sommarstugeområden och bondgårdar och problemet är mer än jag klarar av:((

Martina747
0

förstår att allt känns jobbigt nu emma.. men kämpa på !

[LucyInTheSky]
0

Den röda katten är så fin.. ser smutsig ut =)

Naquita
0

haha hon e jättefin. mycket rött, ovanlig paddteckning. fick ingen rättvis bild på henne.

ja, jag kämpar men inte tillräcklgit:(

MariannE11
0

putt

martdat
0

putt för kissarna,,,

MariannE11
0

putt

Naquita
0

igårkväll hämtade jag lilla minstingen i huset, svartsköldpaddvita unghonan. Hon flyttar till perm. hem idag:)

Honan med fräcka teckningen var så ledsen, hon ville följa med. Även hanen var på nyfiket humör och försökte ta sig in i transportburen som var på tok för liten för den tjockisen;)

MariannE11
0

måste kännas svårt att om andra inte kunde följa med….jättefin kisse…

Naquita
0

det var fruktansvärt:((

Ankie
0

puttar för fler stödhem

MariannE11
0

putt

usagi
0

Hjälper till att putta

Tiana
0

Putt härifrån med! 20 tassar hälsar!

Zingon
0

*puttar*

Bumbis
0

#18 en mycket intressant fråga……..

#21, herrejissess, kissen ser ju oerhört välnärd ut. Man slutar aldrig att förundras. Vem har  mage att göda och sköta om en katt som Pinglan för att sedan kallhjärtat bara lämna henne? Tror de att hon överlever på hullet under vintern? Det var antagligen kul så länge det varade????

Samnma sak gäller de övriga katterna. Jag skäms för att vara människa.

Fy f………n!!!!Skrikandes

Naquita
0

ja, jag förvånas också. Någon har ju uppenbarligen tagit hand om dom, kelat o gjort dom trygga. Och så blir det såhär:((

Naquita
0

Idag åkte alla 3 katterna som dumpats i ett hus till sina stödhem, så det är löst

finns fortfarande många katter kvar ute som dyker upp överallt, bl.a Kisen!!

Naquita
0

http://www.kks.nu/gavor/insamlingar/115009_ronneby.html

Nu är insamlingen uppe ang. Ronnebys sommarkatter:)

Naquita
0

söta Vilgot som kommit in i stödhem

Tiana
0

Var det vilgot vi lämnade av sist? Otroligt snygg liten pojke Kyss

Naquita
0

jajamen, de e Vilgot de:)

Naquita
0

igår togs lille blåtabbyn in som var avlivningshotad. Han flyttar tillsammans med sin bror(?) till Chikag imorgon och ska sedan vidare till ett annat stödhem!

Ankie
0

åh vilken tur att han kom in då…

MariannE11
0

hurra för chigak…

chigak
0

Det ska bli kul att få hem de här gossarna imorgon. Glad

russin
0

Är den mycket röda paddan syskon med den mer svarta lillpaddan ? Jag trodde den stora röda paddan som var mamma katt - hon ser så stor ut. Hon ser vuxen ut jämfört med den mörka paddan.

maggan47
0

hur är människor funtade, som kan ta in katter för att sedan dumpa dom, ge dom mat, omvårdnad, och sedan låsa dörren och åka iväg, tror dom katterna överlever, på hullet, som sagt, eller tror dom katterna på egen tass skaffar mat, nej, sanningen är en helt annan, blir så ledsen och arg, att jag inte har mer plats, för att kunna ta in kisssar, mår så dåligt att veta hur många katter har det, lokaltidningen måste få veta hur det är ställt i er kommun, eller har jag missat något, är dom insatta i detta fruktansvärda elände

Maggan47Gråter

Naquita
0

#67 de är från två kullar. Röda paddan fjolårsunge och lilla paddan från i år, så du har helt rätt att de inte är lika gamla:)

Maggan de börjar förstå, det är artiklar titt som tätt, och en journalist åkte även ut själv och hämtade kattungar som folk slutat mata. men det behövs MER. Det är fruktansvärt i denna lilla kommun!

Lille Blåtabby har ingen saknat, men vi får hoppas  ngn gör det. Nu väntar jag på Chikag, som ska bli stödhem åt en mycket rädd liten kille.

www.ronnebyshittekatter.blogg.se

chigak
0

Nu är jag hemkommen från Naquita. Lilla blåtabbyn ska vara tillfällig gäst hos oss i ett par veckor för att sedan komma till LinaK i stödhem. Den rädda lille killen ska som Naquita sa vara stödis hos oss. Han vågade sig inte ur transportburen när jag var kvar i rummet så nu har jag lämnat de ifred.

Blåtabbyn gick ut direkt och undersökte rummet. Vilken pratig kille, jamar hela tiden. Ett riktigt charmtrollGlad

Simson
0

Härligt Chigak!! Han berättar väl för er hur han vill ha det?? Vilka tider han beställer maten till?? Eller hur?! Flört Är det inte ett hotell han kommit till??

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

chigak
0

Hihi jovisst är det det SimsonSkrattande

Snacka om att blåtabbyn kan charma in sig. En kvart efter vi kom hem satt han i min famn och spannKyss 

Lilla svartvita killen tycker jag ser ut att heta Figaro. Glad Den stackaren har fortfarande inte vågat sig ur transportburen. Men han får ta allt i sin egen takt. De får ha kvar burarna utan dörr att ha som sina krypin.

MariannE11
0

lycka till chigak

maggan47
0

säger också lycka till, och som portier i detta hotell, får du skriva ner vad som händer

Maggan47

Naquita
0

ja och denna fina blåtabbyn påstods vara vild och skulle skjutas!! Det är så viktigt att aldrig aldrig döma en katt som lever ute, förrän den fångats in och fått en ärlig chans att visa sitt rätta jag!

LinaK
0

Ska bli kul och spännande att få hem blåtabbyn hit =) Får se om vi kommer kunna släppa honom Flört

Har ni något namn på honom ännu?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

chigak
0

Jag tycker han ser ut att heta LeoGlad

chigak
0

Här har ni "vildkatten" Leo(blåtabbyn)Skrattande Visst ser han väldigt skygg ut? Flört

chigak
0

Men det går ju inte att få med bilden. Får försöka senare.

russin
0

Har alla kissarna kommit in i värmen än ? Röda paddan mfl ?

MariannE11
0

tror chigak att vissa gånger måste man starta om datorn för att få in bilder….det låser sej ibland o då behövs en omstart…. kisse vill vi ju se…

Naquita
0

Ja hela gänget med röda paddan o släktingar samt Pinglan, blåtabbyn o lille rädde e inne.Kvar är sisådär ett dussin till ute:( Bl.a vackra Kisen.

martdat
0

ett dussin är 12 va? hm, skolkunskaperna är inte helt färska,,,,

MariannE11
0

putt

Naquita
0

haha ja ett dussin är 12:)

Fick samtal av min poliskompis idag om en röd kvarlämnad hona som har bosatt sig i en tom sommarstuga, mannen som äger sommarstugan gör så gott han kan. Han har fixat så hon får värme i vedboden men tyvärr kan han bara mata en gång i veckan då han bor långt ifrån permanent:

Ankie
0

oj oj mat en gång i veckan men lille missen

puttar för stödhem…

MariannE11
0

putt

Naquita
0

putt!! Finns fortfarande en hona kvar ute, syster med Figaro och Leo hos chikag också!!!

Naquita
0

får man spy galla på folk? jag  är TRÖTT TRÖTT TRÖTT på människor som mailar med mig o t.o.m pratas i telefon o tingar en katt, för att sedan GÅNG PÅ GÅNG dra sig ur med både ena o andra förklaringen. VARFÖR kan de inte tänka igenom både en och två gånger innan de mailar?? Det tar både tid, hopp och energi från mig att hjälpa de som verkligen behöver mig!!

MariannE11
0

putt

*fräser tillsammans med dej Naquita*….

Martina747
0

# 89.  jag fattar inte vad folk håller på med som ringer och mailar för att sen skippa det och komma med tidernas sämsta ursäkter.

föresten emma kan du maila ditt mobil nummer ny mobil idag och alla nummer är borta. ..

Tiana
0

Grrr för folk *muttrar jag pckså i mitt hörn av världen*

martdat
0

#89 för mig får du spy galla, förstår verkligen hur irriterande det är, jag blir irriterad bara av att läsa om det, folk måsste lära sig tänka lite o hålla vad de säger. pacta sunt servanda, avtal skall hållas,

Martina747
0

Jag har nu besämt mig att underbara Isolde får ett perement hem hos mig och med två andra perementa katter ,och olika antal stöddisar.

Har nu skickat iväg en intressanmälan till Emma..

MariannE11
0

grattis Isolde…Skrattande

Martina747
0

stor middagsputt.

Naquita
0

Söta rara Moa vill IN, gärna tillsammans med sin heltame svartvit kompis/bror.

MariannE11
0

putt

Naquita
0

puttar!

På stället där martinas Lambi och Ludwig togs in har en nästan helt vit ca 4månader gammal kattunge dykt upp. Ovisst om den är tam eller född av någon av de 2 honorna som springer där.

Naquita
0

dagens lista på behövande katter

bruntigrevit hona(?) centrala ronneby

blåvit hane Kallinge

1 blåvit och 1 svart katt, sommartugeområdet aspan.

blå hane kallinge

rödvit hona, Lejda

+ en massa katter bland de vanliga koloniområdena som är skygga:(

Denna sötnos på bild har varit hemlös sedan i somras. Jag berättade om honom i tråden när jag fångade in Blåbär vid hälsocenter. Han satt i fällan 2 gånger samma natt, men då han hade halsband släppte jag ut honom. Dumma jag:(

en gammal dam matar honom och Blåbärs skygga blåa mamma i centrala ronneby, där blasiuskolonin höll till

maggan47
0

puttar upp för dessa katter

Maggan47

russin
0

#100 Jösses vilken söt knubbenisse på bilden:)

Seglarina
0

Ojojoj, vilket jobb du gör. Jag är imponerad. Önska jag bodde närmare så jag kunde hjälpa till. Men jag antar att det finns hemlösa katter även i Stockholm också.

Tyvärr tror jag att många människor har en grav missuppfattning angående katter.

En tidigare arbetskamrat till mig som i övrigt verkar förnuftig och helt normal sade att katter kunde vara ute om vintern ock klardes sig för "dom är ju vilda djur". Jag tog ju förstås ur henne det. Men det är tankvärt.

Jag tror det är det som måste basuneras ut. Våra tamkatter klarar inte vintern ute, dom kommer ursprungligen från Afrika osv osv.

Jag tror inte folk är onda, bara okunniga och tanklösa.

Skriv artiklar om detta oi lokalblad. Jag ska själv göra ett försök.

Martina747
0

ska få hem en liten stöddis till från "emmas katter" få se om vad är för liten kattflicka, och hur det går med mina katter,

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.