Ammor sökes!
Sommarkatten som blivit kvarlämnad och sökt sig hem till oss har nu fått 6 källingar.
Problemet är att kattan är väldigt liten och har inte mjölk så det räcker alls.
Jag har nappat och hjälpt en del, och dom är nu 12 dagar och öppnar ögonen, men 6 är för mycket för både kattan och mig att fixa när jag inte ens bor här nere i skåne, där hon finns, egentligen.
Finns det någon som vill agera amma eller som har en kattmamma som vill adoptera?
Dom är ju supersöta, och jag vill ge dom största möjliga chans att överleva.

Åhhhh herre-gud säger jag bara…stackars kissar!!
Om..inte min stödhems-mamma hade haft så många som sex stycken att mata, hade man kanske kunnat prova med henne..men hon kan ju inte räcka till för fler..
puttar upp en viktig tråd..och tipsar också om att höra efter på raskattssidorna här i fokus…

putt…
puttar också, finns ingen liten mamma till några
Maggan47
åååå… stackars småttingar :( jag tror tyvärr inte att trollmor orkar fler, hon har 4 men är mager.. men mjölk verkar hon ju ha gott om och de är lika gamla *suck* :( kankse hon orkar en till.. ååå det är svårt när man inte kan fråga dem!!
inga fler små mammor, men några ungar bara, har du varit inne på www.katter.nu eller www.katt.nu och frågat
Maggan47
nu har vi diskuterat saken fram och tillbaka och trollmor är ju pigg med massa mjölk så vi har bestämt oss för att ta emot en, kanske någon annan kan ta en eller två så att det blir lite lugnare för chimney och mamma katt?

*puttar ifall det finns en bättra amma*….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

o jag puttar också!
#5, jag förstår mig inte riktigt på dom där sidorna, finns det någon som vill hjälpa mig där?
chimney, du måste söka medlemsskap för att kunna skriva där. MEn jag kan lägga en länk i ett inlägg på www.katter,nu forum!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Så nu är det klart här!
www.katt.nu hittade jag inget forum för nu.
tack hawknest <3

Puttar på ytterligare en viktig tråd…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
nu har två små pluttar flyttat hit, men fler ammor behövs!!
Hur många klarar mamman av själv? Har hon 4 kvar?
Jag flaskmatar 3 på knappt 4 veckor, och skulle ev kunna ta någon/några till.
#16, ja nu har hon 4 kvar.
Tack till Magda som erbjöd hem till 2!
Josefa, orkar du med fler? Kattan har gått ner väldigt mycket i vikt, trots ny mat, och mjölken fortsätter att sina verkar det som :/
Jag tänker mest som så, att flaskmatar jag 3 så är jag ändå bunden. Då spelar det ingen roll om det är 3 eller fler. Och "sinar" mjölken i flaskan så blandar jag till mer
.
Har hon någon mjölk alls eller? Du har visst stödmatat också?
Tänk på att de om någon vecka kan börja äta själva så smått, och då behövs inte så mycket mjölk mer. Men om de är så små så är de kanske lite senare i utvecklingen också. Tar mamman hand om dem annars, förutom matningen?
Men jag skulle kunna ta några till.

puttar…. fantastiska människor ni är…. en rosträdgård var till er alla….
#18 jag stödmatar lite, men inte fullt så mycket som skulle behövas.
Magda fick hem två av bebisarna och det skiljde bara 2 dagar på kattungarna, men hennes väger så mycket mer, så min katta kan nog inte ge tillräckligt mycket alls :/
Som Magda skrev "de väger 175 och 218 gram, alltså knappt nått alls om man jämför med tjockarna härhemma som väger mellan 300 och 390 gram och de ska vara ungefär lika gammla, någon dag yngre..".
Annars är mammakatt väldigt duktig och flitig :)
kanske skulle räcka med 2 bebisar 2, funderar på fler ammor i närheten, tycker det har fötts så mycket ungar nu, och dom behöver ju inte vara jämngamla, bara lite mjölk finns kvar, brukar produktionen öka, när bebisarna som kommer suger mer
Maggan47
#21 jag gissar på att det tom skulle räcka med en unge kvar, speciellt om mjölken faktiskt är slut..
finns bilder i tråden med trollmors ungar på dom två som Magda tog så ser man skillnaden i utvecklingen och det är inte så bra :/
Känns som om det är väldigt mer akut nu när jag har något att jämnföra med..

då puttar vi på här…amma sökes….
Har du fler kattungar hemma? Annars tycker jag nog att du ska försöka behålla två av ungarna, så de får en kompis.
HALLÅ!! Finns det någon amma? Annars kan de få komma hit.
Var i Skåne finns de?
Visst hade jag gärna behållt två, men om där inte finns mjölk känns det som om det är större chans att en överlever än två..
dom finns i hörby.
Jag bor själv i Helsingborg.
Har du möjlighet att komma hit med dem, om det skulle bli aktuellt?
jag tror inte jag kan det, men jag ska kolla hur det ser ut..
åker själv till halmstad idag, så kommer få fixa allt på distans därifrån och be mamma ordna med bebisarna. har inte möjlighet att ta med mamman och bebisarna till halmstad tyvärr…
Åker du inte genom Helsingborg om du ska till Halmstad?
tydligen stannar inte det tåget jag tar i helsingborg, kollade det…
Ajdå, ja det var ju synd.
med tanke på hur att dessa ungarna fortfarande efter 2 dagars diande verkar lite uttorkade så tror jag att det är akut om de 4 ska överleva, speciellt nu när chimney inte kan mata dem, är det någon där som stödmatar ungarna alls?
josefa kunde du ta allihop?
jag kanske kan köra dem till helsingborg om chimney kan fixa ngn som kör dem till sjöbo och om vi kan få pengar till resan ur reskassan, vi är tyvärr panka :(
det går bara imorgon eller till helgen isåfall, chimney du har mitt telenr…
Jag PM:a till chimney redan igår att jag ev hade någon som kunde hämta ungarna. Men har inte fått något svar.
Innan dess PM:a hon att ingen stödmatar dem nu. Men att hennes mamma höll koll på dem?
du har pm josefa
Internet ville inte fungera när jag kom hem till halmstad, men nu är jag igång igen.
Jag Pmar er båda
Och nu är det dunderakut, för mammakatt ignorerar ungarna totalt och går bara i lådan om vi tvingar henne…
Jag gav Josefa mammas telefonnummer, hoppas ni fixar det <3
Har pratat med Mor Chimney. Ungarna hämtas imorgon.
åh, så skönt!
hoppas dom överlever nu..
känns så handikappat att sitta uppe i halmstad och inte kunna göra någonting.
å vad bra!! vad skönt att de blir omhändertagna :) (hoppas att du vill skriva lite här på sidan om dem josefa, jag är så nyfiken på dessa syskon och hoppas att de mår bra och klarar sig)
Heja Josefa, hoppas du hinner rädda livet på dessa ungar, låter inte bra när mamma katt gett upp.
Så, nu är smågrisarna installerade hos mig. 3 pojkar och 1 flicka. De är inte uttorkade, men väldigt små. Och var väldigt hungriga och kissnödiga. Kissade hur mycket som helst. Och luktade hm…surt. Digitalvågen har åkt i golvet så jag har vägt dem på den gamla vågen, som man kanske inte kan lita på helt. 180g väger den minsta och 240g den största. Annars verkar de friska.
De ska alltså vara 3 veckor nu.
Hundra tusen tack Gullimat, för att du tog dig tid, och tom avbokade din tandläkartid, så de skulle kunna få hjälp så fort som möjligt.
vilken tur att de verkar friska och inte är uttorkade! hoppas att det går bra med de små!!

Rosor till alla ni inblandade som hjälper dom små liven…vilken tur att det finns människor som ni…
Gud vad skönt att det löste sig, hade ni bott närmare Stockholm så hade vi kunnat söka bland alla katthemmen här efter en amma.
//Elise Kattvärnet Haninge
Känns jätteskönt att alla fått nytt hem.
Nu vill jag ha massabilder och meddelande om hur det går för dom :D
då kan jag meddela att igår kväll väger lilla Myran 204 gram och Lillebror väger 233gram så de går upp i vikt väldigt bra och verkar piggare för varje dag :)
så skönt att dom växer :)
myran ville jag behållt själv, älskar att det ser ut som om hon har mjölkmustach :D
Hoppas dom kommer ikapp styvsyskonen snart :)

härligt att höra att det ordnade sej här… hoppas nu att alla växer så det knakar …..rosor till er alla!

fina ungar…. o vilken fin katthög…..
ååååh <3 <3
Var borta finn du?
Jag finns i Sthlm och kan amma (har mjölkerättning för kattungar kvar sen min sista lilla hårboll). Ring om du finns i närheten eller kan köra hit kattungar. 076 710 1737
Bessarna är redan utplacerade. Jag tog de sista 4.

kanon Josefa!
jag har svårt för matte.. hur många ungar har du nu hemma hos dej?….dom har det toppen allihop…
Ähm…de är en hel del. Vet inte om jag vågar skriva det. Helt klart en bit över 10….
Ähm…de är en hel del. Vet inte om jag vågar skriva det. Helt klart en bit över 10….
Dom är så små så du behöver bara tala om den totala kattvikten
Hur många kilo katt har du ?

#60 du blev nervös där josefa så du stammar….
…. du kan väl viska lite grann….ja…. eller kilovikt….
Hehe, de är så pass många så de inte får plats på badrumsvågen samtidigt, så tyvärr…

då hör jag att dom är 17 st….
… otur då…. vi skramlar till en elefantvåg till dej Josefa…. 
Njaa, någonting ditåt. Då ska ni veta att jag den senaste veckan lämnat iväg 5 till nya hem. Och förhoppningsvis åker 1 morgon också.
Men som vanligt är det nya små sjuklingar på väg in också.

du är helt kanon Josefa oavsett om du har 1, 17 eller 24 st….du gör ett underbart jobb för dom små…hoppas att det är större antal som lämnas ut än som lämnas in….all heder till dej…

instämmer med Marianne,

instämmer med mison…

instämmer att marianne instämmer med mison (nej, nu blev det fånigt
)
Instämmer med Mison och Marianne, vilken toppen "mamma" du är till dessa små kattbebisar
Maggan47

instämmer med maggan….
näää… inte alls trött o flamsig….
Haha, det var ju trevligt att läsa. Tack så jättemycket.

Milde tid! Så söta dom är! 
vilken snygging Valter är!
vad underbart att alla överlevde, tack <3
den lille killen som jag tog hand om är döpt till Emil och har flyttat till mina svärföräldrar!
Myran börjar bli stor och bor kvar hemma hos oss :)ska försöka fixa lite bilder, men inte idag :)
båda mår bra nu efter ett par penicillin kurer mot envis förkylning!