Trollmors ungar
Trollmor går härhemma under namnet mamma Mjau numera, så jag tror att hon får heta Mjau eftersom hon lyssnar på det..
vi har inte haft tillgång till varesig kamera eller dator, men här kommer iallafall några dåliga bilder från den 20:e när de var 10 dagar
Vilka fina pluttisar 
Det är svårt att se vad det är för sort, jag vet
jag hade stora problem att utröna vad mina var för nåt
bilderna är kassa, ska försöka fota nya bilder på dem nu när ögonen är mer öppna, har fått tvätta ögonen på dem eftersom de varit en del var i dem, deras mamma är dålig i magen till och från och är jättesmal, har varit kass i magen nästan från förlossningen så jag funderar på om en tripp till veterinären kan vara bra..
ungarnas ögon är betydligt bättre nu, och de verkar pigga och livliga..
ni som har erfarenhet av kattmammor, vad tror ni?

Åh, såååå fina bebisar
.
Jag har aldrig träffat på en tidigare hemlös mamma som inte varit mager. Vad får hon för mat? Vi använder Royal Canin Babycat torrfoder och om mammakatt vill ha även deras kattmjölksersättning.
Ger samma som gulliver föreslår ovan, till min mamma katt :) hon är fortfarande mager även om hon inte diar sina små längre.
Kokt kykling och yoghurt naturell blir mina kattmammor fastare i magen av. Har märkt att kattmammors avf. blir lösare när de vårdar kattungar.
asssh…
*vilka små små tussbebbsar*
Du kan se där bak på kattungarna vilka som är hona och hane genom att jämföra med kolon som är hona : och ett uppånervänt utropstecken ! som skall vara hane om jag minns rätt. Allstå hur hålen sitter i förhållande till varandra.
mamma katt får Frank´s pro gold kitten och mjau och kattungemjölk vissa dagar..
kokt kyckling och yoghurt ska jag prova..
men det är inte konstigt att mamma mjau är mager egentligen, hon hade ju precis vant av sina förra små när dessa föddes…
#11 det har jag försökt ;) men är inte helt 100 säker på att jag sett rätt…
Det är jättesvårt 

Pluttepluttar! Hoppas mamma orkar med nu när hon får en ny kull så tätt 

vilka puddingar!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#14 ja det hoppas jag med! men hon har god hjälp med tvättning och kissning av de små, vår hund smyger dit när mamma katt är på annan plats och sköter dem 
men de verkar inte ha ngt emot det,ungarna blir rena och kissade och mamma får mer tid att vila och sola i fönstret! dock lär de behöva badas innan leverans för att inte lukta äcklig hund mun 
men mamma hade nog varit glad om hon vetat att det blir hennes sista kull någonsin..
sötnos

vilka små pluttar,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
nu har styvsyskonen kommit, tyckte det var synd om kattungen att flytta hit ensam så vi tog emot två på vinst och förlust, men mamma mjau tog den direkt, jag badade dem och då kom hon morrandes och hoppade upp och skulle dra dem ur handduken..
de väger 175 och 218 gram, alltså knappt nått alls om man jämför med tjockarna härhemma som väger mellan 300 och 390 gram och de ska vara ungefär lika gammla, någon dag yngre..
men nu ligger de redan och diar iallafall!
Åh…underbart att mamma Mjau tog dem till sig, skönt för de små..de behöver omvårdnad från en mamma.
åh, vad skönt att hon tog dom så direkt!
Dom behövde verkligen en amma, kanske beror på bristen på mjölk som dom var så små..
Men nu vill jag se bilder hörredu! :)

vill åxå se bilder….
#29 jo jag tror inte att deras riktiga mamma kan ha mkt mjölk alls.. så jag hoppas att fler ammor dyker upp, önskar att vi kunde hjälpa dig med fler, men då är jag rädd att jag tar på mig mer än jag klarar av..
jag jobbar på bild frågan :) om jag inte hinner förr så kommer de ikväll ;)
jag ska iallafall fota ursöta bilder på hela högen för min svärmor hade en bekant som ev var sugen på två kattungar från Mjau!
jag skrev fel igår, 208 gram var det hanen vägde inte 218..
lilla myran (svart/vit) väger idag 180 istället för 175..
härligt att höra hur kattmammor ställer upp, alla bebisar är mina bebisar, önskar så vi kunde ta till oss det, vi tvåbeningar, att alla barn är mitt ansvar, så klokt tänkt av kissarna
Maggan47
småttarna är så väldigt hungriga så jag har stödmatat försiktigt med ca 1-2 ml ett par ggr för att det inte ska bli rent för mkt för mamma Mjau.
de små verkar piggare idag och känns lite "fastare" att ta i på ngt sätt.. hanen har lite svårt att komma igång och dia så han får en ml mjölkerstättning innan jag lägger honom vid tutten och då börjar han tutta, men han förstår inte att börja själv när de andra gör..

Lillebror vill jag inte se fler bilder på tack…
…. vilken snygging…
så kul att höra alla framsteg…
i morse så var vikterna :
Myran: 191 gram
Lillebror: 214 gram
de ser inte riktigt friska ut men det blir nog bättre när de växer till sig,de ser lite "lealösa" ut, de är pigga och aktiva iallafall. går omkring en hel del
Mjaus ungar håller sig mellan 315 - 395 gram
de är överallt nu!! spec de tre största, busiga smp troll

tyckte mej höra monsi att hon vill se bild på lillebror…. får väl blunda själv…
…
bra att vikterna ökar!
kan trösta er som dregglar efter kattungar att just nu är det ett evigt torkande av golv och lyftande av missebarn till diverse kattlåde liknande anordningar 
men måste ju erkänna att de är ursöta när de tultar omkring och försöker busa 
2 ungar har hittat till lådan!! yes!! håller som bäst på att sätta lådor i alla hörn eftersom den förbenade hunden släpper ut hela gänget ur sovrummet hela tiden, jag tyckte att de kunde vara där när jag inte är hemma, spec nu under pott-träningen *suck* 

Bara älskar bilden i #51 
vilken urgullig myshög du har där hemma, och mammakatt, ser hon inte lite trött ut, under ungarnas framfart
Maggan47

Oj! vilka bilder hur har jag kunnat missa dessa?
MariannE varför har du inget sagt? A nu vet jag du ville ha alla god bitarna själv
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

avslöjad av monsi… IGEN….

Hi hi! Fniss du trodde du skulle lyckas ha ha!
Kände på mig att mitt namn nämdes i tråden fniss!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
hehe! ja de är helt underbara gosmonster detta här.. kom gärna och hälsa på om ni vågar 
trollmors bebbar e riktiga tjockisar på runt 500 gram nu!!
de två extra barnen ligger på ca 310 ock 330 gram men är pigga och glada, dock ständigt hungriga, jag ger dem just nu 10ml ca 4-5 ggr om dagen + att de diar mamma mjau lite grann, men hon har inte lika mkt tålamod med att ligga stilll nu när hennes egna äter mkt egen mat..
fick de så skulle de lätt äta 20ml per mål men är så rädd att magarna ska pajja på dem.. borde inte 10 räcka??

putt för magdas fråga…

putt
Har svarat henne.
japp jag har fått bra svar av Josefa :)
usch och fy, undrar vad det kan kosta att vaccinera 10 kattungar, för det blir vad jag får göra med räknat den blå familjen, men Majus 4 är iallafall KKS katter :) måste börja tänka på det nu när de växer så snabbt, ska ringa och kolla priser och hur tidigt man kan vaccinera dem :)
puttar för insamling för Magdas "bebisar" borde det inte kunna genomföras eftersom mamman var hemlös
undrande Maggan47
#66 det var en snäll tanke, ja en liten insamling hade iaf inte varit tokigt om man får tillstånd..
ska man pm:a Lena och fråga då tro?
härhemma finns ju 4 KKS ungar, de 2 hemlösa från Chimney + att jag har blå familjen att ta hand om (mamma och 3 ungar, den familjen ska behålla får de givetvis betala själv) 9 ungar blev det ju bara då :)
men blå mamma ska kastreras och Mjau ska kastreras,Mjau ska ju bli vår så henne betalar vi allt själva för.
men jag ska ringa till distriktsvetten där man kan få på faktura och fråga hur mkt det kan kosta.
Lillebror och Myran börjar bli stoora ;) de har börjat äta annan mat och väger runt 420 och 440 gram nu!!
Lillerbror är dessutom tingad av min svärmor och flyttar dit någon gång efter vår semester 
och imorgon kommer en som är intresserad av en hane av Trollmors ungar och tittar.. jag hoppas ju såklart att hon fastnar för två 
nya bilder är svårt eftersom de bara far omkring hela tiden *s* men jag jobbar på saken

håller tummarna…

ok vad de växer hela gänget!:)
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Troll och Gos är tingade!! och Nos har en intressent!! de verkar inte ha ngn katt sen innan så jag hoppas att de vill ta både Nos och Bus.. det skulle inte kännas riktigt bra att lämna sociala Nos till att bli ensamkatt.. 

Vad härligt! Håller tummar och tassar för att det går bra!
vad skönt att det går bra :) blev myran långhårig?
#73 Nej det är hon inte än iaf.. hon har lite lite längre päls än övriga i öronen, både hon och brorsan har det.. i övrigt ser de korthåriga ut tycker jag,lite mjukare päls har de än de andra ungarna, det blir rätt spännande att se hur de kommer att se ut som vuxna..
Så bra att det går bra! MEn de som är KKSkatter ska du ju inte oroa dig för ekonomiskt. det får ju de stå för.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#75 ja de är redan bokade och betalda 3 av dem och som jag fattade det skulle inte de vaccineras innan
men det löser sig nog..
förlåt att jag inte har uppdaterat! det har varit mkt som hänt nu!
men nu har alla Mjaus ungar flyttat och Mjau är kastrerad,idmärkt och vaccinerad!