Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 1295 ggr
Martina747
2009-11-13 18:04
0

Kaos Hemma

Det råder tyvärr kaos här hemma nu, Jag har själv 3 egna katter, Och 3 stödisar från Vanvårdsärendet, och nu är det KAOS här hemma, Mina två egna katter Findus på 16 år och Meredith 1 1/2 har börjat jaga varandra, jaga stöddisarna hela tiden, det spelar ingen roll om det sitter på lådan, så är där och jagar runt de. då slår katterna ibland. Det slår även varandra, Min äldsta katt finus har varit snäll och aldrig bitit mig eller någonting men Idag när jag avstyrde ett bråk så bet han tag i mig och morrade, Han verkade riktigt arg.

Så det är inte någon direkt husfrid här hemma,Vilket ledder till att mina stödisar blir ännu mer rädda att komma fram och de hade gjort sådana framsteg.

Några tips hur man löser detta? Jag vill nämligen verklingen inte sluta var stödhem utan vill lösa detta istället?

Snälla lite råd. De är kaos här hemma.=(

Mymlan
2009-11-13 18:13
0

Skaffa Felliway, det är samma snälla hormoner katten stryker av sig då de stryker sig mot saker..

Har du möjlighet att ha 16 åringen o den yngsta i ett annat rum med dörren stängd?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Martina747
2009-11-13 18:45
0

det ska jag lätt skaffa, finns i djuraffärer?

maggan47
2009-11-13 18:59
0

hos veterinär eller apotek finns det, finns att plugga in i kontakt, eller som spray, prova, kan vara värt kostnaden

lycka till

Maggan47

martdat
2009-11-13 19:01
0

har det vart så hela tiden elr kom det nu plötsligt? Kerstin här hemma förföljer o jagar o är elak vid nya katter, men det brukar gå över efter ett tag, mellan en vecka o nåra månader, olika,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Martina747
2009-11-13 19:31
0

#4 det har börjat som mest denna veckan, annars har det varit lite morr och sådant, men nu är det helt galet. Min 16å ring verka så arg hela tiden.

martdat
2009-11-13 20:04
0

inte kul, svårt att ge råd när man inte träffat dem själv,,,hoppas det lugnar ned sig, ägna lite extra tid åt din 16 åring så att han känner att du är HANS matte kanske kan hjälpa,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
2009-11-14 15:13
0

vet inte hur trångt du har det hemma hos dej…. har du möjlighet att ha galler emellan dom?… vet hur jobbigt det är eftersom Kakan fick skaka galler i början för att mina egna skulle våga sej fram…

vet när jag själv hade 5 egna kissar o det jagades så kunde bråkstaken Bruno få med sej Zazzas bundsförvant Buzan att attackera Zazza… blev så ruskigt paff att man kan anfalla sin bästa kompis….har tyvärr ingen av dom kvar själv… tror attacken berodde på att Zazza som var den enda okastrerade löpte o blev en främling för dom andra

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

sagan
2009-11-14 15:21
0

Har kanske din gammel misse ont? Alt att någon av nykomligar blivit könsmogna och att han reagerar på det? Katter kan missrikta sin ilska och eg är sur på ngt annat. El så är inget av det jag skriver orsaken.. Hoppas att det löser sig oavsett..