Fortsättning Limhamnskatterna!!!
Känner för en liten uppdatering, Vi har stött på lite hinder på denna gropiga väg. Dom 3 skyggisarna som vi räddade i malmö flyttade hem till min syster Sofia. Alla 3 i samma rum. Mammakatt (wilma) och hennes två allgot och willgot (ca 5 mån) men snart upptäckte vi att det inte var någon bra idé att sätta mamman med hennes ungar. Hon skulle skydda sina bäbisar till tusen. Vi kunde knappt tömma lådan där inne. Så vi bestämde oss för att sära på dom. Vi byggde oss en bur till wilma ute i Sofia vardagsrum, av kompostgaller. Den blev fin
och ganska stor. Sen kom Anette från KKS och hjälpte oss att fånga över missen. Jag håvade min första katt. Måste ärligt säga att det gick sjukt bra hela tiden. Wilma satt i ett hörn med en av sina ungar, och vi fick först föra bort bäbisen, men när han var ute ur bilden, hade Wilma två möjligheter. Rätt in i håven eller rätt in i Transporten. Hon hoppade in i håven. Sen gick allt smidigt. Mitt adrenalin pumpade helt sjukt, och jag var så fruktansvärt nervös
. Sen släppte vi ut Sofias tre katter. Och alla hennes katter, satte sig framför buren, jamade pratade och blinkade till Wilma. Två timmar senare åkte jag hem. Igår kväll ringde Sofia och berättade att Wilma hade varit framme och ätit,
Och hennes ena katt Kiddo hade suttit 10 cm från buren och bara tittat på henne och blinkat, hon gjorde detsamma. Alltså inget morr, fräs. Helt underbart! Sen innan jag åkte hem från Sofia så gick vi in till Allgot och Willgot, Lille Allgot satt på sin klösmöbel och blinkade åt mej. Och hade öronen fram. Ohhh detta kommer gå så bra!!! Ville bara dela min lycka!!!

Så duktiga ni är. Kommer säkert bli jättebra. Hur mår dom två små bebisarna?
vilken härliog läsning så här på nattkröken, kommer att gå bra
Maggan47
#1 Jodå bäbisarna mår prima, äter och mår gott
klättrar i sängen och verkar vara ganska nöjda med livet
uppdatering såklart… När jag och Sofia skulle tömma lådan och byta mat och vatten till wilma så promenerade hon ut ur buren
Dom andra katterna hälsade och inget fräs eller morr. Hon tog plats i en kattlåda… Så nu har hon tillgång till huset och hon är framme och går och snokar, till och med lekt med en av sofias honkatter… Hon går bara in i buren för att kissa och bajsa inget annat…Känns helt underbart…
Allgot och Willgot tittar nyfiket på oss när vi sitter inne i rummet och pratar och sjunger, men vi är ändå lite läskiga. Allt går framåt som det ska och inga problem än sålänge… Bäbisarna här hemma växer så det knakar och just nu är vi familjen ringorm
räknade mina ringormar igår hela 185 stycken… det kliar något helt vansinnigt…. Men vi alla går på behandling!!!

det var många ormar det… kanske skulle vara något att smuggla genom tullen…..
usch vad jobbigt att det kliar…. hoppas det känns att det går åt rätt håll…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Uppdatering här!!! Hemma hos Sofia är nu alla 3 skyggisarna ute i huset, det går helt underbart framåt. Wilma (mammakatt) ligger i soffan, Sofia kan komma henne ganska nära. En av dom "små" springer ute och leker med sina "möss" när Sofia sitter på golvet… Den andra lille svarta är mer rädd. Men allt går sjukt bra :)
Hemma hos mej växer dom små, ringormhar vi kvar men inte så mycket;) kommer en bild på mina troll Ursula och Hera