vad ska man göra
jag har en katthona som är mycket bichig mot andra katter,hur ska jag få henne att bli snällare,,med tanke på att jag ofta hittar hemlösa katter, så skulle det va bra om jag kunde ta hit dom ,men nu vågar jag inte det,,,,vad ska jag göra
Du kan ta en sprayflaska och duscha vatten på henne när du tycker att det går för långt. Det funkade bra för mig :)
Men sedan är det ju viktigt att det går rätt till redan från början med introduktionen och så. Att de får vänja sig vid varandra lite i taget, så att man inte bara släpper ihop dem på en gång. (Nu anklagar jag inte dig för att göra detta).
Tips på hur man introducerar två okända katter för varandra finns att läsa i någon tråd här inne. Det finns säkert någon som kan länka 

Druke ,jag har varit jätte försiktig,men min katt blir helt galen
Det finns lugnande piller åt katter som man kan ta i nödfall. Fast inte jämt förståss..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Vissa katter går bra inte ihop med andra - min förra var en sådan. Försökte behålla en kattunge här och den vuxna flyttade ut och bosatte sig i en lekställning i två månader mitt under en väldigt regnig höst. Det gick bara inte. Hon kom bara in och åt, för att sedan fräsande gå ut igen - och detta var hennes egen unge. Det gick bra tills unden var 4 månader, men då skulle den flytta enligt mamma katt och det basta. Kattungen fick en kanonhem hos en kompis istället, men det var tråkigt som tusan att det blev så :(
Givetvis fick hon aldrig fler ungar och inga fler katter kom heller inte i detta hus så länge hon levde. Vissa katter är riktiga solitärer och det är nog svårt göra någonting åt om dom ska fortsätta trivas. Risken om man lägger sig i för mycket är ju att katten istället protesterar på annat sätt. Kan det inte gå sin väg som utekatt, så kan det ju börja protestkissa eller annat.
Jag skulle nog tänka mig för både en och två gånger med en sådan katt innan jag tog in fler.
felliway då, har du provat det?

just nu så har jag ingen katt förutom min egen lilla ,men det kommer alltid katter i min väg vart jag än går…
Siberlina om du köper in två st paket med kompostgaller, så kan du bygga en lång och stor bur. Sen kan du använda två galler till en dörr. Går jättebra.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....