Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1656 ggr
Maria
0

Välordnat katthem

Här kommer en artikel från GP idag om ett katthem som verkar både fins och välordnat.

En eloge till alla som arbetar för hemlösa katterKyss

GP

/Maria

Hawknestgrove
0

JA, Djurens Samarittjänst…. De är verkligen hedervärda!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Martina747
0

ja de verka mycket bra, jag är fadder åt en katt där.

emjon
0

Djurens Samarittjänst har jag hört mycket gott om och det var en verkligt bra artikel i tidningen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

MewTwo
0

Men stämmer det där hon säger i tidningen om att balkongnät ska vara OK att ha till typ 50 cm höjd? Jag hade för mig att det gällde att näta in HELA balkongen från golv till tak? Katter är trots allt vådligt klätterglada djur och 50 cm håller då ingen katt inne!?

Annars var det en trevlig artikel med bra profil - mycket bra att de har en uttalad policy att följa för adoption!

emjon
0

#4 Kan tänka mig att det stämmer för det haltar lite här och var i djurskyddslagen. Håller helt med dig om att det skall vara mellan golv och tak och helt innätat. Jag reagerade på det när jag läste men sedan tog det andra överhanden med noggrannheten vid nytt hem och avtal.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

MewTwo
0

Det andra tog definitivt överhanden i det fina reportaget! Hela verksamheten verkar genomtänkt och ansvarsfull! Man blir glad av det och önskar dem verkligen lycka till på alla sätt! Det har alla katter i upptagningsområdet gagn glädje och nytta av!

(Jag kollade jordbruksverkets paragrafer och hittade inget mer än en luddig text att "Balkong över en viss höjd ska vara försedd med nät." Inga mått nånstans. Sorgligt om det inte är bättre genomtänkt hos dem - jordbruksverket alltså. Men en brist som absolut inte får färga av sig på den här trådens primära innehåll!)

Förresten, varenda en av alla er som är engagerade för katter önskar jag all lycka! Ni är värda miljoner!

Mew2

Hawknestgrove
0

JA Djurens Samarittjänst startades av Else Wigh. Hon dog för ett par år sedan.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....