Gordon och Gloria
Kommer här berätta lite hur det går för dem, samt visa bilder..
Gloria har Stort snutt behov och blir arg då ingen tisse kommer, blir arg då det kommer mjölk var ju ej det hon ville ha, hon vill ju bara snutta. Kl 05.30 vägde Gloria 70 gram.
Gordon, ja han vill inte riktigt snutta/äta. Vet ej om de är medveten riktigt så de kan känna jag är ny men de känner ju en ny doft.
Mina två perser damer *10 år* de är nyfikna på de små. Ingen av dem har accepterat de små men de fräser inte åt dem, än i alla fall. Den som är mest nyfiken på de små är Fruffe *Hassellidens Coccinella*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Om du visste vad tacksamma vi är. Nu vet vi att de är i de bästa människohänder. Jag hör av mig senare i dag! Bilderna var fina. Tänk om de kan få värma sig i den pälsen!!!
/Annika som hade ungarna till i natt :-(

kanon mymlan… hoppas att josefa kan komma o ge dej goda råd….funderade lite själv på hur dom har det värmemässigt?… men det har du säkert koll på…mina två minstingar förra sommaren fick ofta ligga innanför min tröja för att få värme…
förlåt att jag tjatar men jag är så bra på det… tänkte på tjejen i Sala som HAR en kattmamma med 3veckorsungar som erbjöd sin hjälp… har ni varit i kontakt med henne… är ju inte så superlångt avstånd där emellan så transport säkert kan ordnas…..
stort lycka till…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#3 Fick med en vetekudde som jag värmer. Har även en värmefläkt. Jag har varken bil eller körkort o kan inte ta mig utanför Stockholms län.. Jag vet inget om tjejen i Sala om hon har kontaktats eller ej..
Jag har inga problem med att nappa dem dygnet runt då jag är sjukpensionär.
Gloria var uttorkad då hon kom men ska ha vätskats upp hos veterinären. Jag tar en timme i taget med henne, hon klarade natten. Nu ska jag bara se till så vätska kommer in och att hon ökar i vikt.

såg du mymlan att josefa svarat i andra tråden?… att du gör rätt… lite men ofta…
vilka små sötnosar du fått hem, ser helt osannolikt små ut bredvid perserdamerna
Maggan47
Gordon verkar vara lite slöare nu inatt. Precis matat dem..
Kl 09.43
Gordon har ökat 5 gram i vikt till 85 gram.
Gloria går inte upp i vikt som hon ska kan gå upp till 70 gram för sedan dagen efter väga 65 gram igen. Men hon verkar vara piggare än vad hon var då hon kom hit.
Hur mkt jag än masserar i tid o otid så har jag inte sett Gordon bajsa.. I mitt masserande är givetvis tvättande.. Äldre kattungar kan man ju ge lite messmör men så här små kan man väl ej ge det?
Jag kan dock se lite bajsepluttar där de ligger så kanske han får dem ur sig.. Testat hälla ersättning i rumpan på han för få Tovan eller Fruffe att tvätta han i rumpan de är ej intresserad av det.. Han har dock ökat 5 gram i vikt men sover mest eller bara. Protesterar ej då man tvättar han i rumpan etc.
Gloria är piggare, protesterar då tvätt av rumpa etc sker.. Men går ej upp i vikt som hon ska.
Kan det vara ersättningens fel de går just nu på KMR?

putt
putt
Pratat med Roslagstullsdjurklinik vi får komma in imorgon med dem mellan 10.00 - 15.00 men då är vi på en kostnad på 1010:- bara undersökningen. Vi kunde även höra av oss på måndag till undersökningskostnad 560:-. De tror inte mkt på Gordon då han knappt rör sig bara ligger och är slö.. Gloria är piggare men bubblar lite ur ena näsborren då hon äter, jag misstänker gomspalt *haft kattunge med det men den hade ett kraftigt sådant* på Gloria kan jag inget se men det kan bara vara en liten spricka o jag har ej ngn utrustning för kunna se sådant, samt allt är så smått. Roslagstull sa oxå att de borde ha en vikt på över 100 gram vid denna ålder.
Jag kan ge dem en chans över helgen om ingen bättring sker så får man fundera på vad som ska göras. Man får tänka på kattungarnas bästa. Jag sa även låt säga Gordon har ngt fel i hjärnan som gör att signalerna till benen ej går fram riktigt så kan han mkt väl äta växa etc men det är Inget liv för en katt bara ligga ej kunna gå. Gloria hon har börjat gå på sina ben men ej Gordon. Tvättar man han så är han som en trasdocka slapp, min magkänsla säger att ngt är fel men vad?
Gordon dog inatt. Märkte senare igår/inatt att det bubblade lite ur munnen bara 1 ggr, så ant hade han problem med få luft, kanske ngt fel på hjärtat.
Lilla Gordon sov så gott,
ibland kan livet vara allt för kort trots all hjälp som ges
men hua hua va ledsen jag blir.. Lille söte Gordon, RIP 
Hoppas nu att Gloria klarar sig…..
Under körslaget dog även Gloria.
men näe så himla sorgligt, så hemskt då 
jag som hoppades å önskade av hela mitt hjärta…
Lilla Gloria sov så gott tillsammans med din bror Gordon.
Du gjorde allt som stod i din makt för katt bebisarna.
Så tragiskt, men ibland går inte saker den väg man hoppas på. Tröstkramar.
så jättetragiskt, men nu finns de tillsammans i grönaste gräset, som små kattänglar, det var en tuff start för dom små liven, som dom inte orkade med,
R.I.P. alla små kattbebisar som inte var ämnade för denna världen, utan gått direkt över bron till dom andra änglarna
Maggan47

kram kram….. du gjorde vad du kunde för dom små….
ja ingen kan klandra dig. Du gjorde i allafall deras sista lilla tid varm och mjuk
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....