vinterpäls?
jag har inte sett min killes flräldrar katter flrrän i somras, jag fick en chock när jag såg dem!dem hade så mycket päls!!och runt ansiktet också..såg hel konstiga ut:P mina katter har inte den pälsen. är de därför dem är innekatter?
Pälsen kan variera lite beroende på om katterna är vana vid att vara utomhus jämfört med innekatter. Pälsen anpassar sig i viss mån till klimatet. Mer troligt är det dock att de har ett annat pälsanlag.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Precis som Lena säger. Katter som går ute mycket, får en kraftigare päls på vintern och fäller således kraftigt vår och höst. Likadant med hundar. Vi har jaktlagets jämthund här och hon går uteslutande i hundgården,förutom när hon varit på jakt. Sicken päls! Kan inte låta bli att förvånas när jag ser henne ligga och föredra en kall stenhäll mot mysig isolerad hundkoja eller att vara inne. När hon har sovit och ätit efter jakt, då skall hon ut till varje pris.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#2 Hade tidigare en schäfer som var i hundgård på dagarna och jösses vilken fin och tjock och grann päls hon fick. Vackert rödbrun.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"