Siris bebisar! =)
Den 17/8 fick jag hem den då högdräktiga lilla hemlösingen som jag sen döpte till Siri.
På natten till den 31/8 kom hennes underverk!
Jag har lovat att göra en tråd om hennes bebisar och här är den nu. Jag kommer att uppdatera med nya bilder allt eftersom.
Håll till godo! 
Pälsbollarna i Höganäs

så söta :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Nummer tre blev jag kär i. En riktigt liten goding.

Jag är riktigt kär i alla 7 ungarna jag har!! Det är livsfarligt att vara jourhem! 
Pälsbollarna i Höganäs

visst är det farligt…..o härligt…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Så sant som det är sagt! =)
Pälsbollarna i Höganäs
Dom är bara så UUUUUUUUUUUUUUUNDERBBBBBBBAAAAAAAAAAAARAA !!!!
Kan heller inte låta bli och skicka en tacksamhetens tanke till att lilla Siri fick komma hem till er och får ha sina bebbar inomhus på en fin och mjuk filt !!!! Måste vara paradiset för henne efter alla dessa år.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Vad fina de är. Hoppas du får bra hem för de! En liten ros?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
jättefina ungar, och lilla Siri som fick sina ungar inne, varmt och mjukt, så härligt
Maggan47
Alexej, hur har det gått med dina kattbebbar? Fått sålt?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Nr 1 är tingad!! 
En av mina bästa vänner vill ha henne! (tror det är en hon) Känns jätteskönt att det blir Emma som tar henne, då kommer jag att vara en del av hennes liv så länge hon lever! Kommer nog ha väldigt svårt att lämna bort någon av katterna till helt okända människor…. Dom kommer att granskas med lupp när den dagen kommer!!
Är det någon här som är bra på att skriva ihop ett "kontrakt"? Jag har ett par krav till den som tar en katt ifrån mig och jag skulle vilja ha skriftligt på att vi är överrens om detta innan jag lämnar bort kissen.. Tar tacksamt emot alla förslag jag kan få!
Pälsbollarna i Höganäs

Dom är alldeles för söta egentligen !!!!
Debattia

Nu har alla kattungarna börjat kila rundor i rummet, till Siris stora förtret… 
Hon springer och bär tillbaka dom in i lådan och dom kryper ur den igen.. Dom är så otroligt söta och har den där gosiga ulliga kattungepälsen som bara är så underbart mjuk. Hur ska jag kunna skiljas från dessa små prinsar och prinsessor om 10 veckor..?
Pälsbollarna i Höganäs

Vilka lyckans ostar som fick födas inne, och Siri lika lycklig som fick föda inne

Ja, jag måste säga att jag faktiskt har tänkt rätt mycket på hur dom skulle ha kunnat ha det nu… Och jag får nästan ångest över den tanken, och över tanken på att Siri har fått så många andra ungar i dåliga väderförhållanden innan och inte fått någon hjälp.. 
Som vädret har varit här dom senaste veckorna, med mycket regn och blåst, så vet i sjutton om dom hade överlevt… Fast det är klart, Siri är verkligen en jättebra mamma och hon hade säkert hittat skydd någonstans till sina bebisar..
Men jag är otroligt glad över att jag hade möjligheten att hjälpa henne den här gången! Och detta blir ju sista kullen hon får.
Pälsbollarna i Höganäs

Goda nyheter!
Min kompis som ska ta nr 1 ringde precis och sa att hon vill ha nr 4 också! Dom ska heta Loka och Lova!
Å, vad jag är glad!!! 
Pälsbollarna i Höganäs

kanon….. vad bra att få med sej en kompis…

Ja, det känns jätteskönt att dom får komma till samma hem! Emma har redan katt sen innan så det hade funnits en kompis där även om hon bara hade tagit Loka, men ett syskon som man har växt upp tillsammans med slår ju det mesta. 
Pälsbollarna i Höganäs

Uch! Vad fula små vem vill ha sånna? 
Fasen okså det funka inte drägel slurp vilka puss nosar puss puss.

MariannE detta är andra tråden med bäbisar som du har försökt gömma för mig fy!
Sammarbetar du o Häxan?
Kul två redan är bokade.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

japp… ingen monsi får kika på kattungetrådar… seså… iväg o jobba…
2 kvar alltså?…..lycka till….

Jobba vad är det?
Här fins ju bäbisar o ingen Häxa som blir sur för jag råkar dregla lite på henne när jag ser alla söta små slurp!
Lycka till med de sista o deras bli´vande hem.

Ha ha, ja jag dreglar över dom varje dag! Dessa små ulliga, mjuka söta små bebisar som luktar så gott… 
Det är jätteskönt att två kommer till samma hem och att jag kommer att ha möjligheten att följa dom i livet! Kommer att bli jobigt att placera ut dom två röda till nån okänd människa…. Får hoppas att det finns någon annan i min närhet som vill ha dom..
Sen har jag ju två kattungar till som är lite äldre som ska ha nytt hem. Nova och Sigge.. Dom kommer det att bli ännu jobbigare att göra sig av med eftersom dom var så sjuka när jag fick dom..
Det är ju detta som är negativt med att vara jourhem.. Man kan inte behålla alla katter själv trots att man kanske helst hade velat göra just det.. 
Pälsbollarna i Höganäs

Bääbisar!!! 
Mina amå bäbisar är nu 15 veckor, och inte så där ulliga längre…
Verkligen en solskenshistoria!!!
När dom öppnade dörren hade Siri och hennes ungar sprungit in i huset. Hade ringt runt till alla katthem och försökt hjälpa lilla Siri men ingen hade kunnat tagit emot henne.Dom hade ringt kommunen som då tog hand om hennes ungar.
Sista gången kom lilla Siri och la en unge framför deras dörr sen försvann hon själv.Ingen ville ta in henne för hon var ju en utekatt !!!
Tack och lov för att paret fortsatte söka hjälp och för att dom fick kontakt med Lillan och Josefa!!!!
Undrar om granntanten fortfarande ställer upp och hjälper till med pengar till kastrering som hon sagt ????
Debattia

Har tagit nya kort på bebisarna som blev 3 veckor i måndags, kommer att lägga ut dom inom dom närmsta dagarns. Har fått ny dator så jag måste lägga över bilderna från den gamla först bara..
Pälsbollarna i Höganäs

*sitter först i kön för att få se bilder*…
Jag är avundsjuk på din nya dator ..
och sen på alla skönheter du har där hemma!!!!!!
Debattia

nu har det gått en massa timmar… vet inte om jag orkar sitta o hålla vakt i natt…

putt!

Hoppas att jag, med dessa bilder, är förlåten för den långa väntetiden…? 
Pälsbollarna i Höganäs

Först o se dem först o se dem.
Vilka skönheter.

jag somnade….. jag var först…. bort med dej monsi…. jag var först….
å vad söta.. allihopa…

oj, förstår att hon är stolt, med såna snyggingar…. inte konstigt, så fin som hon själv är…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

Ja, hon är verkligen jättefin! Får ingen riktigt bra bild på henne bara…
Har börjat inse att hon nog inte kommer att kunna stanna här tyvärr… Min egen kattdam verkligen HATAR henne! Trodde det skulle ge med sig men det gör det inte och min egen katt har nästan flyttat hemifrån nu…
Får tvinga henne att vara inne på nätterna…
Hon är inte överförtjust i Spider, Sigge & Nova heller men det går ändå helt okej. Men Siri accepterar hon inte alls.. Usch, jag som har fäst mig så mycket vid lilla Siri…. =(
Pälsbollarna i Höganäs

Gör som jag, tänk att: "dom måste få hem, dom måste få hem." intala dig själv, det gjorde jag,, och jag har blivit jätteglad när dom har fått hem… även om jag självklart saknar dom..dom är ju mina bebisar.. men samtidigt, hittar man hem till dom man har.. så öppnar man dörren för fler frusna missar som behöver ett tillfälligt kärlekshotell…

Ja, jag får göra det… Och jag kommer att granska en eventuellt ny ägare med lupp! Men JAG VIIIILL IIIINTEEEEEE!
Pälsbollarna i Höganäs

sätt silvertejp på din mun, det funkar, jag lovar…

*Hmpf*
Pälsbollarna i Höganäs
Ja,vad ska man säga ?eller skriva?? alltså kattungar är ju jättefina!!!! Så dom är farliga för sig själva.
Vackra Siri också !!!! Hon ser så förnäm ut där hon sitter !!!
Debattia

Din hona kanske accepterar Siri bättre när hon blir kastrerad. Siri är högre i rang, och har inkräktat på hennes revir.Klart hon blir sur.

men vilka vackra missar….

Du menar att Siri är högre i rang för att hon inte är kastrerad nu?
Ja, det har jag faktiskt inte tänkt på… 
Pälsbollarna i Höganäs

Ja, dom är helt underbara! 
Pälsbollarna i Höganäs

Ååå! Nu blir jag ju bäbissjuk igen… 

Usch så hemskt sorgligt

har jag missat något? har det hänt något med dom???

usch, ja, jag hade verkligen missat…
älskade bebisar… och älskade vänner som tog hand om dom så gott ni kunde…. ujamejan….vilken vändning… jag som tyckte att allt verkade så bra….

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Ramsay nyser och fnyser, men ser bra ut i ögonen.. Droppar honom med två droppar i varje öga, varannan timme och ger antibiotika två ggr om dagen.. Hoppas verkligen att han blir frisk!! Jäkla virus! 
Saknar Lova, Loka och Gordon så otroligt mycket och både Ramsay och Siri letar efter dom. Siri är väldigt sur på mig och jag har inte fått röra henne alls sen jag tog ungarna för henne.
Pälsbollarna i Höganäs

Ja, det borde verkligen utrotas!
Nu har även Spider (en av Ekeby-katterna) blivit sjuk. Rinnande öga och tjock i nosen och nyser konstant.. Har redan satt honom på behandling, jag har ju medicinen hemma, så vi får hoppas att han blir frisk.
Och hålla tummarna för att Sigge, Nova (Ekeby-katter) och Mickie (den 3-benta) inte blir sjuka dom med.
Mickie har ju varit tillsammans med Siri och kattungarna ett tag nu och hon är hur frisk som helst *peppar peppar*. Hon har ju inte samma imunförsvar som dom hade..
Likadant är det med Sigge och Nova. Inga tecken på sjukdom än, och dom är ju inte syskon med Spider och har därmed ett annat imunförsvar… Bara att hålla tummarna nu att det inte blir fler dödsfall i det här huset!
*Jag och kissarna pussar tillbaka lite försiktigt för att inte smitta Häxan!* 
Pälsbollarna i Höganäs

Håller tummarna för resten av gänget hemma hos dig. Vågar inte komma hem till dig och kanske dra med viruset hem till mina kisar, så jag gosar med mys-kisarna i husvagnen så länge. 
håller också allt av tummar och tassar här hemma för att kissarna blir friska igen
Maggan47