Jönköping - 6v hittekattunge
Fick precis veta att en gammal klasskamrat har hittat en ca 6 veckor gammal kattunge, övergiven. 
Lilla My, som hon fått heta, söker ett hem!
Hon hittades strax utanför Jönköping.
Mycket mer än så vet jag inte, bara att hon är omhändertagen och finns i Jönköping.
Finns det någon i Jönköping med omnejd (eller ja, hela landet - skjuts kan ordnas) som kan tänka sig ta an den söta lilla damen?

skjuts kan ordnas, jag och ksofia sammanstrålar just i Jönköping!!!! imorgon!!!
Alla djur behöver någon som bryr sig!

lina, kan du o jag utbyta nummer på pm?? jag hade ditt sen gammalt, men den telefonen pajade….. jag släcker ner datorn här om en timme eller så… men vi kan ju höras på telefon ifall det blir..
jag kommer hur det än är, att ha med en typ hundbur… alltså en sån som är för lite mindre hundar, men den lämnar jag inte ifrån mig, tyvärr, men någon misse kan få skjuts i den….
#1 Men så komiskt, jag ska också ner till Jönköping imorgon.. Kanske att vi åker om varann på E4:an!

ja, kanske, haha

ser du en grå passat kombi med lite skabb och en buckla i framdörren så är det jag. då kan du tuta!!!

VAR utanför Jkpg finns den?
Pälsbollarna i Höganäs
Missen finns i Jönköping, skrev fel i ts.
Hon hittades strax utanför Jönköping, ett område som heter Karlshult ca 1-1,5 mil från centrala jkpg.

Okej.. Men var i Jkpg finns den nu då? Jkpg är ju stort.. =)
Pälsbollarna i Höganäs
Jag kan inte lämna adress men hon finns i centrala stan.

Nej, det förstår jag, men finns hon på tex Torpa eller Rosenlund..? Vilket område?
Och behöver hon komma till nytt hem omgående?
Pälsbollarna i Höganäs

åhhh stackars lille missen,..funderar så varför en så liten kattunge visat sig sådär ute…hoppas innerligt det bästa för lille misse-vännen..
Är det bästa för en sån liten att komma till en amma?
Ibland ordnar sig allt snabbt…
Både Mison och huskatt08 kan tänkas ställa upp! (eller, huskatt?)

ja, ingen amma, men dock 2 kattungar på 14v som stannar minst 1 månad till pga sjukdom…
en hund med personlighetsklyvning och tror han är en kattmamma, tyvärr 3 tjuriga egna fisar, och 1 riktigt skygg fis-lisa som verkar uppskatta sällskap…..
som ni kan se av denna bild jag skickar med… det är vad jag kan erbjuda… och transporten finns i morgon om ni behöver den…. hon eller han får åka hem i min inneficka….
glömde jag nämna min karl, som verkligen äääälskar katter
(NOT) men han älskar mig…..
Mison, tar du hand om lillungen, eller hämtar du bara den?

Åh, vad skönt!! 
Pälsbollarna i Höganäs

det vet jag inte… lina har koll på detta.. men jag erbjuder ifall det behövs… men behövs det, så visst, jag tar hand om den…
Tack snälla Mison för erbjudandet! Du vet att jag uppskattar det! 
Huskatt var kattungesugen så det blir hos henne det lilla livet hamnar.
Imorgon em hämtar jag den lilla och så får hon mellanlanda i mitt gamla rum i jönköping över natten för att sen åka till huskatt i Linköping.
Hur ofta brukar det ordna sig så här snabbt?
Tack alla….! 

Det finns verkliga kattänglar här! 
Pälsbollarna i Höganäs

men jättebra!! ja, tänk, att ibland kan det ordna sig både jättesnabbt och jättebra…
fast lite orolig är jag… jag tror det var huskatt som utmanade en annan person i en annan tråd i rumpboxning…. hm……
Jag är den lyckliga nya matten till lilla My
Åh..så roligt det ska bli var längesen jag hade en sån liten misse.
Hoppas mina tjejer här kan bli hennes extra mammor..ja då får hon två.
Lina har lovat att hjälpa mig och jag kommer säkert bombadera er med frågor oxå…och bilder.

tänkte precis kräva det, BILDER!!!! men visa inte monsi… hon dreglar bara ner allas tangentbord….
åh skönt att det löser sig för lillungen
Får smyga in dom när hon inte är här 

ja gör det, jag vet att hon börjar tidigt på morgnarna…. men det verkar som hon är en fuling,,, hon smiter in här på raster o så, för hon kan dyka upp när man minst anar det….
Ja, visst finns det kattänglar här i landet…
Tankarna snurrar lite snabbt här nu, hade inte planerat för detta!
Klart jag hjälper dig huskatt, med tillsyn om det behövs och allt annat… Har lite mjölkersättning också, som sagt.
Slår en pling så fort jag vet mer!
Och Mison, jag ska hålla utkik efter dig på motorvägen… Själv åker jag härifrån runt 9 tror jag, kanske för tidigt för att hinna se dig!

ja, jag åker vid åtta snåret, men jag ska skrika hej genom rutan när jag passerar linköping ändå…
Ja gör det, kanske ekot finns kvar när jag återkommer dagen därpå… 

vad skönt att det ordnar sej…. många bra insatser….blir kul sen att få följa denna lilla tjej….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

#21 Men vilken underbar lösning…Grattis Huskatt, vet ju att du var så kattungesugen!:-)) Sen vill vi se bilder
Ska bli..massor av bilder tjatter om lilla My..ni kommer bli uttjatade haha.
Har nu pratat allvar med mina tjejer att de ska ställa upp som mammor….osöker på deras svar..mjau…spinn..spinn..nu leker vi matte…
Jo..då börjar frågorna
Liten är ca 6 veckor, bör jag mata henne med mjölkersättning en/någon gång per dag?
Hon äter tydligen vanlig mat nu..har väl inget alternativ.

putt för matfrågorna…..
Nu är Lilla My hos mig! Imorgonkväll finns hon hos huskatt.
Lillan väger 460 g och jag tippar på ca 5,5-6 veckor gammal. Det är ju så svårt att säga….
Tycker att hon känns lite uttorkad i pälsen, men svårt att säga det också… Mer hull behöver hon. Fullt med öronskabb!
Pigg och busig men framförallt… Vilken gosig liten sak! Klättrar upp i knäet och somnar. Kommer när man ropar. Piper om hon inte får sitta i famnen. Huskatt kommer liksom jag smälta bort!
Stack iväg och köpte rc babycat torrisar och har sedan tidigare modersmjölkersättning. Blöter upp torrfodret för att hon ska få i sig så mycket vätska som möjligt. Lillan har tidigare fått "kattmjölk" från affären, whiskas junior torrisar och coop mjukmat.
Jag undrar dock hur mycket hon ska ha av allt, ska hon ha maxmängden i torrisar och samtidigt ersättning?

men, vilken liten gulleskrutt…
Åh..vilken underbar liten tös
smälter och läääääääängtar så 
Puttar upp för matfrågan i #33#..Någon som vet?

underbar tjej!
puttar för din matfråga…

Kolla med Josefa! Hon är helt suveränt duktig på just kattungar!
Pälsbollarna i Höganäs

Åhhhh ….hon är ju sötare än socker, den lille Gumman…Huskatt..blir hon permanent boende hos dej?
Är så glad att det ordnade sig för henne så snabbt:-)
huskatt, se till att du vilar upp dig idag… Själv har jag inte kunnat sova.
Hon är full med energi och inte alls lika sömnig och gosig som igår. Har busat hela morgonen och vägrar vila! Leker med håret, kastar sig på armar och ben, händer och fingrar och hon har ju lite klor…!
Jag undrar om det kan bero på matbytet, att hon fått i sig mer energi…
Kul att se henne så pigg!
Hon äter jättebra, mjölkersättning är sååå gott. Lådan går hon också på men som jag misstänkte så smakar hon på sanden. Så det var bra att jag hade med mig icke-klumpande.
Ojdå…redan försent
kunde såklart inte sova…tankarna snurrar på. Härligt att hon är så pigg det lilla livet…kanske är som du säger…matbytet.
Jag ringde vetrinären…tid beställd..men vi kan prata mer när du och lillan kommer …fför du GLÖMMER väl inte att åka hem. 

#Siden# Om hon stannar permanent…hmmm…ber att få återkomma med svaret 

ska bli kul att höra mer om denna underbart söta kissa…

hmmm låter som huskatt riskerar bli uppäten…. va lilla stygga vargen….
# 33 Vad gäller matfrågan kan du lägga de uppblötta kattungefodret i vällingen. Så får mina kattungar äta, då vet jag att de får i sej av bäggedelar
Lycka till med lillungen

Antar att du snart får hem henne nu…vad spännande!!!..det är inte utan att man blir sugen på att ta sig en tur nån dag o kika lite! Detta trots att jag ha massor med missar själv!
-Var beredd på att få agera klätterställning emellanåt, mina ben används av 20 klättrande små tassar..sen stänger jag alltid av datorn när jag lämnar rummet här..dom kan nämligen vara små hackers när matte inte ser!
#Tuska# Tack för svar..det var en bra ide. Var så längesen jag hade så smått och då fanns ju mamman med.
#Siden# Du är så välkommen så kan du samtidigt spana in bygget av tomten…för framtida planering.*L*
Nu väntar jag på att Lina ska ringa och säga att de är på väg..

och sen väntar jag på bilder på huskatts randiga ben…..

ja randiga ben gillar vi…. andras randiga ben….
Nu är lillan hos huskatt!
Det lilla livet låg och sov i buren hela bilresan.
Den stund jag var där gick det jättebra med huskatts katter sedan tidigare, bara lillan som morrade och fräste ibland… 
Ska bli spännande att höra hur det går!
Det var svårt att lämna bort henne, trots att hon bara var med mig i dryga dygnet… Man fäster sig så vid de små liven. Speciellt när de är så söta, ljuvliga och gosiga som "Lilla My".

visst fäster man sig direkt…. helt otroligt…

då väntar vi på de randiga benen…..vi väntar såååå gärna på dom….

hihi, nåt ska hon väl ha, som får både fina väskor o kattunge på samma vecka…. tänk, att en del får ha det så bra…

kanske vi kan bära henne i väskorna sen om hon måste plåstras om på sjukan?….jaaaa…. jag vill åxå ha kattunge…o Rudolf räknas inte… han blir orolig när jag smackar o försöker pussa honom på magen… kanske det kan bli randig kinde här?….

klart du också ska ha tillökning, marianne… var det inte på g???

jo…..ska ringa o bestämma date i morron… men det är ju ingen unge… utan en ungkatt…

många bilder blir det, hoppas jag….
gäller även huskatt med nykomlingen, fram med kameran…

rapport o bild vill vi ha… klockan är ju nästan 9 ju….hallå… vi väntar ju….

Randiga ben..det kan jag tala om att det finns här!! Ser ut som att man har exem över halva benen..upp till knäna..om jag skulle vistas i ett badhus bleve man nog utkörd i tanke på smittorisken
Hur går det Huskatt…? Vad säger dina missar om sin nya lilla kompis?

hihi… tur att Rudolf inte har klättertendenser… förutom på stolen…
undrar åxå hur det går för kissen o huskatt?…
Haha…otåliga ni är…ni måste förstå att ni kommer i andra hand nu
så här upptagen har jag inte varit sen jag hade smått och då menar jag människosmått .
lilla Tösen liger nu i mitt knä och sover, hon är helt fantastiskt bedårande….jag ärr helt såld *L* så..kelig..tillgiven..spinner och verkligen tyr sig till mig redan.
Inatt har hon och jag sovit i mitt sovrum med dörren stängd, hon sov flera timmar i sträck..var uppe och eller gick på toan bara. Har lagt täcken runt om sängen..var osäker på om hon skulle göra sig illa om hon trillade ner..hon är verkligen liten.
men det gick galant både ner och upp.Nu på morgonen har hon ätir lite välling samt torrfoder.
Hon är så fantastiskt duktig för att vara så liten.
De andra tjejerna…Katja är mest framme och vill lukta på Tösen hela tiden och sitter gärna nära, hon slår emellanåt med tassen på Tösen dock EJ med klorna ute….då fräser och morrar Tösen…litet kraftpaket skulle jag vilja påstå 
Smelly..hmmm…hon tror jag…är mera osäker så hon tar det säkra före det osäkra..håller sig på lite avstånd och fräser och morrar om Tösen kommer för nära.
Jag har ju aldrig "utsatt" mina tjejer för andra missar förut så det är bara att ge det tid och tro på att de ska ta sig an den lilla.
Har ni tips på om jag kan underlätta för dem så tar jag tacksamt emot dem.
Ok…ett par bilder oxå..höll på att glömma 

vi kommer ALLTID i första hand… o allra först jag…
vilken fin kicka…hon har det riktigt bra hos dej… så fin på bilderna…hon behöver få känna trygghet….toppen att hon är hos dej..
tror att de flesta kattrelationer startar med lite fräs… o förundran över att det är en liten…bra att du kan vara med o se dom…har tyvärr inga riktiga bra råd sådär…kanske någon av experterna skulle kunna skriva en artikel i ämnet?….

Men vilken liten sööötnos!!!! Förstår att du redan blivit såld på den lille…tror med all säkerthet att det komme att gå bra även med dina stora "Tigrar", dina händer luktar säkert från den lille och då kommer det säkert att gå den naturliga vägen..att inte den lille luktar så främmande längre..! Om du har godis hemma…prova att locka fram dem alla med det..så dom blir mer upptagna av att fånga det gotta så snabbt som möjligt än att konkurrera med den lille nykomlingen;-)

Men vilken sötis! Nu börjar jag snart få kattungeabstinens. Min minsta är ju 12 veckor redan!
Jo..jag försöker locka "gamlingarna " med godis och lek samtidigt när den lilla leker eller sitter brevid..nu är det ju så nytt så igår var de som förhäxade av Tösen….
Ska till vetrinären snart så Tösen blir behandlad för sin öronskabb och genomkollad…har hållt dem lite avsides med tanke på skabben.

#69 Gör du så rätt i..skabben smittar nånting helt otroligt..är det Peter du ska till?

#69 Gör du så rätt i..skabben smittar nånting helt otroligt..är det Peter du ska till?

andra hand?? ne nu…… sårad…fy sjutton…
men vilken liten goseboll….mmmm vill pussa den magen… kan du göra det åt mig? jag har en lite sjuk last…. jag ääälskar att pussa bebismagar….mmmmmm

#72 Det är du inte ensam om Mison!
För att inte tala om att pussa de goa trampisarna..ja..pussar blir det överallt!!
¤smyger in lite sent¤ har inte glömt er..lovar *L*
Var till vetrinären och hon gjorde en undersökning av Tösen, allt verkade bra förutom öronskabben som jag fick Stronghold till och rådet att avmaska nästa vecka så inte alla behandlingar blev samtidigt för den lilla.
Massor an Tack till Lina som var med och sen åkte runt…köpte mat åt Tösen..Strongholden var slut på första apoteket så iväg till nästa..sen hjälpte hon mig att ge Tösen skabb medlet…det är GULD värt Lina….Tack! 
Tösen mår så bra och är så pigg..mysig..tillgiven…och trygg i sig själv så liten hon är…ja kan hålla på hur länge som helst att rada upp hur go lilla Tösen är 

Katja är såååååååå nyfiken och försöker leka med henne men vet inte riktigt hur..hon är ju så usla liten
vad..hur gör man 

Tösen lika nyfiken hon och springer efter Katja emellanåt…hon är som en liten hund…går efter mig när jag går.
Smelly kör med taktiken…finns inte..finns inte…så försvinner hon kanske
eller fräser och springer iväg. Fast idag när jag höll Tösen kom Smelly fram och nosade på henne…litet framsteg…tills Tösen fräste till och Smellan försvann 

Jo..glömde nästan..Lilla Tösen ökar bra i vikt…hmmm…tror det var ca 40g på 1½ dygn…kanske något mer för hon vägdes av vetten och sen när vi kom hem här och hade olika…så summa sumarum är det iaf minst 40g hon lagt på sig.
Kommer mera bilder imorgon..lovar..är så trött och vällingdags.
hon hälsar alla och puss tillbaka…..ommmmmmmm ni bara visste så har hon världens goaste puss mage.
Glömde iaf….¤Siden¤ Jag var på djursjukhuset men nästa tur blir det nog P. Bergling. Visste inte att jag skulle få skjuts och tyckte det var närmare till dj att gå.

vad skönt att veterinär är avklarad….

#74 Men så skönt att allt var väl med den lille när du var hos vetten..hon är ju bara sååå fin lille Tössen! Jag gillar dom på Valla också…har varit där några gånger..men när det är enklare saker går jag till Peter eftersom han håller bra priser och är generös när man är stammis:-) Magpuss till Tussen från mej!
Fortsatt viktökning med 40g
matchvikten är nu 564g.
Idag blev Tösen försäkrad som har 30% rabatt första året på kattungar.
Det går bättre och bättre med de andra missarna, Smelly är nu med mera och mera..om än på behörigt avstånd. Katja kom direkt fram och nospussade Tösen imorse när jag öpnnade sovrumsdörren.
Samt att jag kunnat släppa lite lite på bevakning.
När hon ska gosa och sova vill hon gärna hålla i mitt fingret….håller med sin lilla minitass runt mitt finger…spinner så det knakar.
Behöver jag säga att jag är totalt såld på detta lilla liv…hon fascinerar mig med sin livsvilja…tillgivenhet. 
Hade lite mys med matte i soffan igårkväll….blev så mysigt..så jag somnade 
Näää jag döööööööööööööör…. Vilken gosebusis!!
Så bra att hon ökat ännu mer, undrar om det är farligt att öka för mycket när man är så liten, hmm hmm..
Har magen blivit bättre?
Visst är hon underbar 
Hon är lite lös fortfarande men har bara gjort 2 ggr idag….hon dricker jättebra både vatten och välling.
Ringde vetrinären idag igen ang maten (så hönsig och rädd förr att göra något fel) Talade om vad hon åt undrade om det var för mycket med både och…men hon sa (som jag trodde) att det är ingen fara för hon "hetsäter" inte utan lämnar och äter när hon är hungrig.
Sa att jag ev kunde dra ner på vällingen och ge blötmat…hmm…vill inte verka besserwisser men sa att hon precis börjat med den och jag vill inte hålls att byta mat direkt för hennes mage….jo..jo..höll hon med.
Åh…är så lycklig…går hela tiden bättre med alla missar..de leker brevid varandra nu och t.om. Smelly gav de en chans och luktade igenom Tösen ordentligt
utan fräs eller morr från någon. 
Bebis välling gör dem lite lösare i magen, A-fil gör mina katter lite mera stabila i sina magar.
kattungarna mina får tidigt lära sej lapa rumstepurerad A-fil.eller naturell yoghurt.
Rå nötfärs är också bra för lösa magar
¤tuska¤ Tack för tipset, visste inte att man kunde ge dem A-fil o youghurt…alltid roligt att lära sig nya saker 
Nu behövs det inte för det är korvar i lådan..sen igår 
Viktökning på dryga 20-25g/dag. Inte illa.
Jag Vågar nu gå från rummet korta stunder där alla missarna är..den lilla är så nyfiken på de bauta stora missarna
följer efter som en liten svans. Katja försöker leka med henne men lite svårt med hur mjukt hon behöver ta det.
Måste bara visa lilla magen 

puss på magen…dreggel dreggel…
Har en liten filmsnutt att visa er…men…hur gör jag???

ååå måste pussa den magen…..!!!!

Nawwwww….mmmmmm..säger jag bara vilken vacker liten godisbit du fått hem!!!…Tror säkert att det kommer att gå ganska så smärtfritt med henne o de andra katterna sen framöver..nu vågar jag lämna mina små några minuter ensamma med våra stora katter, bara jag är i närheten o kan rycka ut, men dom brukar aldrig gå längre än till att morra o fräsa lite, men det har blivit bättre med tiden..de flestar bryr sig inte nämnvärt!
Vill meddela att matte nu döpt mig till Sally.
Jo får ha koll på Katja hon blir lite överexalterad..vill leka. Smelly rör henne aldrig..mer än nosar o luktar.

Grattis till ditt nya fina namn Sally!!

Sally passar finfint till en snygg tjej…
Frågar igen..Någon som kan tala om HUR jag ska göra för att ladda upp en filmsnutt jag har här i tråden??
Har försökt men icke 

är det egen filmsnutt?? eller är det youtube?? egna filmsnuttar har jag också funderat över hur man skulle göra med…
Det är en egen filmsnutt…och kan inte klura ut hur…kanske inte går 

Huskatt, om du kan lägga upp den på youtube först så är det enkelt sedan att lägga in här i tråden…
¤missempty¤ Tack för tipset..ska försöka ge mig på det.
http://www.youtube.com/watch?v=dC2XxI1wFYg
Kontrakt med Hollywood klart. 
(tack missempty för hjälpen)

Vilken sötnos! Risken för kattnappning ökar med såna här filmer vet du va? 

ja det här var ju livsfarligt att se….att jag aldrig lär mej….

men vilken liten plutt….. säkert världens gosigaste pussemage också
haha..tog med detta i beräkningen…lever nu på skyddad adress 

Hon är pussego hela hon…så liten hon är.
Premiärklättringen uppför benet idag
hade jeans på mig som tur var 
Undrar..mina andra tjejer har inte tagit sig an henne…menar de gosar eller sover inte ihop….de ligger nära ibland..men det kanske kommer, Sally har ju bara varit en vecka idag. tycker bara det skulle vara bra för den lilla men hon får hålla till goda med matte sålänge. 

Men vilken fin film!! O man riktigt ser hur Sally älskar sin leksak!! Har aldrig lagt in nån film på youtube..man kanske skulle försöka lära sig

Huskatt! Nästa lektion - lägger du länken till filmen här nedanför där det står "Video-URL" istället för i inlägget som du gjorde däruppe… så får du filmen direkt i inlägget, som en bild, eller hur tusan jag ska förklara… testa så får du se! ;-)
Sally Sötnos!!!!!
¤missempty¤ haha..bra att du tar ett steg i taget
blir överhettat i min hjärna annars 
Sally mår bra och upptäcker nya saker var dag..klätterpelaren..klättra på soffryggen och matte sitter med andan i halsen
…gömställen..mm
Viktkurvan pekar åt ett håll…Uppåt 
Övriga tjejer har lagt om taktik..total nonchalans…(de försöker iaf *L*) de tycker hon är som en förklädd pingisboll-dammtuss…trötta bara av att titta på henne 
Vill bara uppdatera med ett foto på tösen..så ni har något att dregla över 
Allt går bra…Sally är en tuffing.

*drägel!!!!!* 
Pälsbollarna i Höganäs
Näää…. Sally är inte det minsta söt…….. Usch!!!!!! Vad har du släpat in huskatt… Fy….. *blundar*
Du är bara avis lina…jag vet de 
men Smelly undrar samma som du 

Hur går det med lilla skönheten?
Tackar som frågar 
Sally har tagit hela huset under kontroll
busar med stora tjejerna…mest Katja för Smellan tycker hon är lite läskig
..helt orädd, Smellan har hon lite..lite mer respekt för.
När de tröttnar hoppar de upp högt..någonstans dit hon inte kommer åt dom
för lite lugn.
Väcker matte kl sex varje morgon för bus o kel, eftersom de stora tjejerna är sjusovare så är Sally hela tiden i sängen och far fram hos mig och kräver lek o bus.
Hon ökar bra i vikt…tycker hon är lite högbent och rätt så smäcker i kroppen för att vara så liten.
Skickar med en bild där hon just upptäckt att det går bra att klättra upp på köksbordet 
hahaha men så söt då….

Oj! hon har verkligen vuxit! Ge henne en extra
ikväll.

#11 Undrar just om inte den här blomman på bilden kommer att mötas av samma öde som alla våra växter fått
gjort!
Som visar sig om du kommer hit en dag, så finns bara en blomma kvar i hela lägenheten..förresten "blomma" är fel benämning..det är bara nån grön pinne som sticker upp ur jord numera…ljuvliga klättrare du har fått in!!