Godmorgon v. 44
Är uppe så här tidigt för att jag ska åka till Stockholm för att lämna in ett prov på City Akuten..Sen direkt hem för att sova känner jag nu…
Typiskt att det ska regna idag här i Kungsör…Varför är det inte fint väder när jag ska ut..
Katterna sover just nu dom har härjat inatt, tur att vi inte har grannar under oss för tillfället.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Måndag igen så jag sitter på kontoret och rapporterar. Det regnar här i söder med. Tur jag ska sitta inomhus större delen av dagen.
Fick en liten energikick i morse och städade lite innan jobbet, katterna var inte så glada på mig. Speciellt inte Madame som for fram och tillbaka för att sen gömma sig under soffan igen. Tror det var premiär för henne med dammsugaren…
Har också sagt upp min fasta telefon i morse, upptäckte att jag har mer fasta kostander än samtalskostnader. Då kommer jag spara runt en 100 kr/månad på den lilla förändringen.
Men men, jobbet kallar nu 

jag kom hem sent efter mitt barnvaktsjobb igår…men jag stickade så jag fick så ont i ryggen så jag låg ner på golvet på slutet o stickade…har aldrig sett så mycket tecknat tror jag….barnen var väldans snälla o de två största höll mej sällis med sina stickningar…
upp 6 i morse för att hinna duscha o fixa till mej… glömde ÄNDÅ min bok o min ipod som jag skulle ha på resans gång..
var faktiskt kul på jobbet….men vilken tid det tog att skriva ut skyltar…..glada kunder som välkomnade mej tillbaka o glada jobbarkompisar…blev glad dessutom att jag kunde tråckla in mej i mina jobbarbyxor som varit som korvskinn förut…
trattkissarna mår bra.,… försökte få Carmencita lite fri men hon satte igång med stortvätt så hon fick nöja sej med att äta utan tratt..ska se vad jag kan stöka med för att få saker gjorda… ska laga morgondagens mat o kolla upp på karta vart min kompis bor som jag ska hälsa på i morron..
har du fått några svar essut på senaste dagarnas hälsa?…inget kul att behöva åka så långt för dej…. hoppas du varit duktig o sovit…
#1 snett att fast telefon kan kosta så mycket… vi har ip-telefoni men ibland så är den ur funktion…o när min mobil krånglar då o då så kan jag sitta på pottkanten ibland…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
När jag kom hem från Stockholm har jag sovit ganska mycket i omgångar, fast det hjälper inte..suck.
Marianne, Får svaren på torsdag när jag ska till läkaren igen.

då ligger du nerbäddad tills torsdag… seså marsch tillbaka till sängen…

Ont i halsen idag. Men likväl sitter jag på jobbet… Idag ska jag mest vända papper, så ingen skada skedd. Skulle gärna vara hemma men har ju inte ro till det heller. 
Lugn och ro hemma med fyrbeningarna. Jag har till och med fått klappa Esme igen, hon var varit lite putt när hennes kära make flyttade…
Känner mig massa förkyld idag =/ urk.. Min syster har smittat mig… Ska sparka lite på henne sen när jag orkar. Hon ligger i feber för tillfället så jag vet vad jag har att vänta. Hoppas den biten hoppar över mig.

Vi har haft en brand i byn idag, som tvingat vårdcentralen och sisådär 17 småföretag i byggnaden att stänga. Den började vid tretiden i natt och brinner fortfarande. Håller tummarna för att allt klarar upp sig…
Själv vill jag bara hem och gosa katt. Är på väg att bli duktigt förkyld. 

bränder är otäcka….på många sätt…. vilken chock för de drabbade….hoppas dom kan klara upp det…
hoppas ni är mindre snuviga nu…
nu har jag jobbat tre dagar… kul lite grann att träffa jobbarkompisar o kunder…. blir irriterad på mej själv att saker inte går lika snabbt… men handen på hjärtat så är det ju inte konstigt att det tar tid att jobba upp….skönt att bara jobba 4 timmar iaf…
har just ringt o fixat mitt mobilabbonemang som inte blev som jag trodde… så nu får jag mot en peng skicka 3000 sms i månaden… så hit med lite nummer så ska ni få lite sms…
påbörjat städningen… ska se vad mer jag hade tänkt att göra…..hoppas få sticka lite grann….
hoppas på Rusta på fredag när jag får skjuts hem… lättare då att ta en avstickare…. vad jag ska göra där?… jo köpa garn o sen var det väl där det ska finnas älgfleece?…
Usch bränder som är så hemska..
Är uppe tidigt idag för att sticka iväg till Stockholm, det ringde nyss från Centrum Kliniken sa att den läkaren jag skulle besöka idag var sjuk, men om jag var intresserad av att gå till hans kollega på samma tid. Såklart jag var, vill ju få svar på mina prover idag…Få se om mitt HB har gått ner ytterligare…eller om det har vänt uppåt. Alltid spännande när jag kommer dit.
Idag är det sista gången jag betalar sen har jag frikort i ett helt år…Tur är väl det om jag ska till läkaren varje vecka framöver.
Tänkte kolla på en elementsäng när jag ändå är i stan, såg att det finns en Zoo affär nära centralen..

Så där ja, den värsta chocken har släppt, och kommunen jobbar för fullt med att hitta nya lokaler till företagen. 
Själv har jag inte gjort mycket annat än suttit och stickat kattdelar om kvällarna. Har haft ont lite här och där, men känner mig piggare till slut. Det känns som om allting vänder nu. Skönt!
Vera hade en liten olycka i vardagsrummet i morse, och hon såg ut att skämmas ögonen ur sig. Det är inte alltid lätt att hålla sig när matte tvättar kattlådan… Det var ju hennes låda och de andra två kan man ju bara inte gå på 
Igår kväll när det var dags för sängen hade jag tre kompisar med mig dit: Silke, Vera och Rosa. Någon av dessa sov också på min mage i natt 
Jag jobbar på att lära mig virka.. Jag fick ihop en grön oformlig sak igår kväll, känner mig stolt =)
I dag händer inte så mycket, måste förbereda lite inför storstädning i morgon för det kommer folk på lördagkvällen på "halloween mys".
Vad läskigt med brand!

Ska te läkarn o röntga dotterns ben, sen vänta över två timmar innan vi får prata med läkarn, fy xxxn!!
Kajsa var duktig o fångade en mus här i går, tyvärr är Kajsa ingen vidare djurvänn så hon skadade den lite o hadde den sen att leka med, släppte o lät den krypa lite sen anföll ijen, o sprang med den mellan olika rum, hadde skitkul, Men jag fick ifrån henne den så fick pappa komma hit o ha ihjäl den,,, jag vågade inte.. rädd att plåga den,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

vill nog alltid jobba halvtid…. komma sist o gå först.. perfekt… kul att jobba än så länge iaf…. men ännu skönare att få gå därifrån är det….
vara hemma halv 4 kan jag tänka mej…. kikar lite på datorn här.. ska städa nere strax o sen mata kissar…. stickade hela bussresan hem…. ska försöka fortsätta sen om Kakan tillåter det…. ska göra det lätt för mej o värma köttsoppa på burk.. eller njaa… kanske chili con carnen är bättre?… jaaaa….. tror det…..en gnutta vitlök i….. var glad i morse för jag hade klippt ett halv kilo till på viktminskningen…. - 7,4 kilo nu…. på måndag ska jag äta mer normalt i ett par veckor… funderar på om jag ska köpa EN HEL nougathare att äta på lördag….

Jag har inte tid att sitta här egentligen, har fått paket från Panduro!!!

panduro?… lät kul….. vad har du beställt?….
Jag har jobbat hårt med min Halloweendräkt idag.. Blir fest på lördag.. Vet dock inte om jag blev så jätte nöjd.. Men kreativ det har jag absolut varit!! =)

vad har du skapat för dräkt?… blev paff ikväll när det stod ungar utanför o sa bus eller godis….. hade inte förväntat mej någon idag… men dom var väl gottesugna….
Jag har byggt en robot-dräkt
Med aluminumfolie, silvertejp, sladdar, gamla dator delar och slang.. Kreativt! =) Om jag vågar kan jag visa upp kreationen när den är klar =)

den vill vi se givetvis…..spännande….

är hemma o vabbar, ska försöka få igång dotterns skolgång från måndag, lättare sagt än gjort, skolsjutsen måsste ha order från skolabarnomsorg att sätta in en extra bil och skolabarnomsorg måsste ha ett intyg från ortopeden som de sen ska skicka till deras försäkringsbolag, sen ska försäkringsbolaget godkänna, På ortopeden kunde de inte lova att de hinner skicka intyg i dag, kanske på måndag, desutom den läkarn kunde inte ge mig ett intyg till f kassan ens för han fattade inte sa han, suck,,,

#16 Lite smått och gott. Textilpennor var var jag skulle beställa men det blev ju lite mer än så
Men nu kan jag i alla fall avsluta en del projekt som jag skanat material till!
Annars är det full rulle idag. Försov mig i morse och på den vägen är det…
Inte bra att försova sig Tiana..Man blir så seg hela dan sen.
Har varit och lämnat in paketet till JP:s matte nu..Hon får väl sin Feliway på måndag hoppas jag.
Har sovit middag med Pontus, han tycker det är så kul att få nån att vara tillsammans med i sängen. Det märks att det är min katt..
Annars är det lugnt här, min gubbe är i Stockholm för att gå på hans föräldrars grav och tända ett ljus…

hemma efter min första jobbarvecka….skönt… ska låta halva huset (det som är utåt) vara släckt o bara ha tänt i vardagsrummet…så kan alla ungar få stå där o plinga….brukar oftast ha oturen att när jag har godis så ringer ingen på o när jag inte har så är det mycket dörrpling…får ju inte äta godis för mej själv så därför har jag inget köpt…
skulle köpt garn på hemvägen men min sambo har haft magkrångel så han kom inte o hämtade mej….får se om det fungerar bättre i helgen med garnhandel…
ikväll ska vi festa…. en köttbit, bearnasiesås o sallad… o en MASSA vin….o kanske en jordnöt…..mums…..annars ska jag nog bara slöa… o kanske sticka en gnutta….
#21 hoppas det ordnar sej med skolskjutsen….hoppas dottern kan ta sej fram lite bättre..
#22 får kika på panduro en dag när jag har pengar i fickorna…
#23 sova middag låter skönt….ska nog göra det… eller så kanske jag ska bada?….

Här hadde vi inte en enda haloweenunge mer än min dotter o hennes kompis, skönt det för här fanns heller inge godis,
Kompisens barn däremot som bor i stan fick ihop mycket, tyvärr blev de rånade på hemvägen, av maskerade äldre barn, gisssningsvis 13 år, vart är värden på väg,,
vet inte om jag skrev i rätt tråd nu, behövs väll en ny godmorgon tråd,
bara så alla vet, jag kommer tebax mer snart, jusst nu har jag fullt upp med dottern med brutet ben o sjuk katt, plus min snälla pappa o hans tjej som hjälper mig på eftermiddan så hon slipper fritids, nackdelen med hjälpen är att man får sällskap längre än man egentligen orkar på kvällen sen,, men bässt att hålla tysst annars får man ingen mer hjälp, o snällare folk får man leta efter,

kram på dej martdat…hoppas allt går åt rätt håll så vi har dej tillbaka här sen….

Var iväg med sonen i morse som skulle på sin regelmässiga tandläkarundersökning..så möts vi av beskedet att jag tagit fel på dag! Det var imorrn vi skulle vara där
Slarvigt värre..får skylla mej själv..men tröstar mej med att man fick lite motion iallafall! Kattungar klättrar på mej efter att ha fått sin frukost..nöjda o glada..Berliioz har fått sina specialkulor inne på toa!
Så brukar jag nämligen få göra så att det övriga katterna får sitt o han det foder som är för honom!

bra iaf att dagen inte varit än…..så var glad för det….
glad att jag är hemma från jobbet….mörkt redan när jag klev in i huset… ska städa o småstöka lite innan jag ska kidnappa soffan för kattmys o stickning….tända ljus o filt över mej…. toppen… kanske t o m ta ett glas vin som mellanmål?….