Lista Hoppets jourkatter
Har inte full koll men dessa är på jourhem. När det är två namn är de tillsammans på samma hem.
Hjalmar och Figo
Tilda och Matilda
Lasse stefans
Spinky och Lucky
Stina
Shady
Jane
Rudolf
Dessa är de jag känner till, komplettera gärna eller be mig stryka namn. De som sitter på Hoppet är mer akut och behöver en egen lista.

jättebra… finns info om dom på hoppets hemsida??
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Hittar inte Jane och Rudolf där, annars finns det.

kalas… sen behövs det ju en lista på missarna som finns i dom snart så kalla lokalerna hos hoppet…

info om ålder o om de är kastrerade o så vore toppen,,,,bilder,,,, oj vad krav, men ju mer info ju lättare tror jag det är,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

en lista kommer inom kort , har varit o handlat mat och ska försöka hinna äta idag , har inte ätit sen igår o skulle egentligen till hoppet men verkar inte hinna emd det heller då detta har tagit hela kvällen nu
men ska fixa listan , men bilder kommer inte komma då jag inte har dom så bilderna som finns just nu ligger på hemsidan , om dom är kastrerade,vaccinerade osv komemr inte helelr komma nu då jag skrev av alla katter i förrgår på hoppet
Bilder finns på hemsidan utan Jane och Rudolf då. Jane vet jag inget om mer än att hon är vuxen och tillhört Hoppet länge. Rudolf är en kattunge på ca 5-6 veckor tror jag, han var en av kattungarna som behövde Amma som det skrevs om här på Hittekatter.

risken kan finnas att jag läre justera vissa saker , vet je hur det ser ut här då det är kopierat från word
Fanny
hona
Ålder ca 2år
Färg svart/vit
Kärleksfull , tillgiven och väldigt trevlig , passar barnfamilj såväl som pensionärer
-------------------------------Flyttar helst tillsammans-----------------------------------
Monia
Ålder ca 4år
Hona
Bruntigrerad
Mycket trevlig katt, mysig och social , passar alla barnfamilj till pensionär
Eminem
Född runt 12 maj 09
Hane
Grå/vit
Skygg och tillbakadragen men ändå nyfiken
Behöver ett lugnt hem där tillit kan byggas upp
Övrigt upphittad i kungsgården , född ute och togs in vid ca 10-11 veckors ålder
-------------------------------Flyttar helst tillsammans--------------------------------------
slim
runt 12 maj 09
hane
svart/vit
skygg och tillbakadragen men ändå nyfiken
behöver ett lugnt hem där tillit kan byggas upp
upphittad i kungsgården , född ute och togs in vid ca 10-11 veckor
siv
hona
bruntigrerad/vit
var skygg men har blivit otroligt kelig och mysig
svea
hona
sköldpadds färgad
otroligt söt tjej , försiktig men framåt , bör vara ensam katt då hon lätt blir mobbad i ett lugnt hem
inlämnad med 4 ungar
tyra
ca 1 år
hona
vit/bruntigrerad
nyfiken men lite skygg , behöver komma till ett lugnt hem med någon som har mycket tid över för kel och gos
jessie
ca 1år
hona
vit/bruntigre
nyfiken men lite skygg , behöver komma till ett lugnt hem med någon som har mycket tid över för kel och gos
rita
ca 1år
hona
vit/bruntigre
lite skygg men gör stora framsteg , väldigt nyfiken , behöver komma till ett lugnt hem med någon som har mycket tid över för kel och gos
smurfen
ca 1år
hane
röd/vit
tillgiven och mysig katt , skulle passa hosde flesta
upphittad på stamvägen
sussan
3-4 år
hona
svart/vit
är lite tillbakadragen men är ändå nyfiken och kelig på sina villkor
behöver komma till ett lugnt hem
robyn
5-6 år
hona
sköldpadds färgad
riktigt mysig och go kisse , passa dom flesta
gräddnos
juli 08
hona
svart7vit
liten och mysig kattflicka som är väldigt lekfull , behöver komma till ett lugnt hem utan barn
gösta
21/9 08
hane
bruntigree/vit
lite skygg men väldigt lekfull och nyfiken
behöver komma till ett lugnt hem utan barn , bör flytta med gräddnos då dom tyr sig till varandra
lillis
ca 2 år
hona
svart
lite tillbakadragen men nyfiken och framåt , behöver komma till ett lugnt hem utan barn
smala nettan
ca 3-4 år
hona
bruntigree
lite tillbakadragen men nyfiken och framåt , behöver komma till ett lugnt hem utan barn och flyttar gärna med sin kompis lillis
pluttan
april/maj 08
hona
vit/bruntigree
social och tillgiven , passar överallt
cigge
21/6 09
hane
vit/bruntigree
lite tillbakadragen men otroligt lekfull
spöket
4-5 år
hona
vit/svart
snäll och tillgiven behöver vara ensamkatt då hon är alfa hona , passar i de flesta hem
kasper
27/5 09
hane
svart/vit
busig och väldigt lekfull
laban
27/5 09
hane
svart/vit
labolina
27/5 09
hona
svart/vit
kurran
4 år
hona
grå med ljusa tassar
kelig men sker på hennes villkor , bör sitta med en äldre hane
polly
2 år
hona
svart långhårig
stabil tjej , gosig och vill kela . passar alla
putte
13 veckor
hane
svart/vit
kalle
13 veckor
hane'
svart/vit
sally
13 veckor
hona
svart/vit
gullan
13 veckor
hona
svart/vit
kurt
5 månader
hane
grå randig tigree
robin
5 år
hona
sköldpadda
fräs
16 veckor
hane
svart / vit randig
shady
ca 4 mån
hona
svart
bör komma till ett lugnt hem men massor av uppmärksamhet och tålamod , denna katt har varit med om något traumatiskt som satt sig i henne minne och behöver allt man kan ge henne
märta
3 år
sköldpadda
hona
översocial och passar bra till äldre par som vill ha en knä katt
figo
2-3 år
hane
social och tillgiven
hjalmar
2-3 år
hane
social och tillgiven men reagerar på hastiga rörelser
skall flytta ihop med figo
spinky
1 år
hona
tigree
speciell kisse
fyren
1år
hane
svart/med vita strån på bröstet
kelig men lite avvaktande men kommer fram till en , lite tid så fixar det sig

kanonbra… sen kan väl ni, som har kontakter på hoppet, komma in här och bocka av om det verkar lösa sig för någon… jag gör gärna en sammanställning också… typ nåt excelblad eller nåt….

ja det är en lista att jobba med o tar tid att gå igenom spec om man vill slippa misstag i den o göra om allt , men vart hyffsat bra från word iaf
den är nu inte uppdaterad utan ett råmaterial
skit då man har ju bara 1 timme på sig att uppdatera o jag som skulle ta bort flyttade katter =)

men gör en ny… det gör ju inget…det är ju det den här tråden ska vara om …vilka som har fått en chans… och vilka inte..
Lite goda nyheter, Rudolf har fått ett hem;
Hjalmar och Figo
Tilda och Matilda
Lasse stefans
Spinky och Lucky
Stina
Shady
Jane
XRudolfX fått hem
Puttar upp !!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
De fem första på grundigs lista är bokade samt Gösta, Pluttan och Laban( är han inte ute redan?)
nu blir jag glad av att läsa denna tråd ach att ni hjälps åt. Puttar för alla katterna på hoppet och hopas att detta ska ordna sig för katternas skull.
Får man låna infon från förra tråden ,första infot och skicka till olika sajter här på internet????
Debattia

ser inga problem i detta , nu gäller det katter o inge annat anser jag , katterna går före allt det andra vad det nu kan vara för hinder så säger ja till frågan =)
ska sova nu då jag har passet imorgon men tar med laptopen så kan jag jobba lite från hopept samt uppdatera om det är något att uppdatera
önskar alla en god natts sömn nu och dröm sött

ska även jobba vidare med vad som är gjort på alla kissar , just nu är skallen en mölja och jag funkar inte som jag ska så får ta hand om det när skallen är samlad igen
Har satt in det på Djurhem,Blandrashundar,Övernaturligt,Face-book.Dom frågar efter hemsidan!!!
Sätter in på¨fler ställen.
Debattia

Det är väldigt konstigt att ni inte tar enot den hjälp som ni får? Beror det på vilka som ställer upp?

jättebra att det samarbetas här.. kanon alla inblandade….ska putta tråden så gott jag kan….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

putt

Katterna som är på jourhem är det inte akut för, dom får stanna där dom är, det är mer bråttom med dom som sitter på Hoppet. Du Gommorran kan ni hjälpa till så är det med Kurran som är svårplacerad o inte sitter med någon annan katt. Tack.

Glömde, Laban, Labolina, Fräs ev. Cigge, Skruttan med ungar har fått hem.
21.Hoppet kanske kan svara dig via pm. Hoppas verkligen dom inte sätter katter var som helst ,vilket kan vara lätt hänt i en kris…
Puttar upp för bra hem till katterna!!!!!
Debattia

Uppdaterad
Fanny
hona
Ålder ca 2år
Färg svart/vit
Kärleksfull , tillgiven och väldigt trevlig , passar barnfamilj såväl som pensionärer
-------------------------------Flyttar helst tillsammans-----------------------------------
Monia
Ålder ca 4år
Hona
Bruntigrerad
Mycket trevlig katt, mysig och social , passar alla barnfamilj till pensionär
Eminem
Född runt 12 maj 09
Hane
Grå/vit
Skygg och tillbakadragen men ändå nyfiken
Behöver ett lugnt hem där tillit kan byggas upp
Övrigt upphittad i kungsgården , född ute och togs in vid ca 10-11 veckors ålder
-------------------------------Flyttar helst tillsammans--------------------------------------
slim
runt 12 maj 09
hane
svart/vit
skygg och tillbakadragen men ändå nyfiken
behöver ett lugnt hem där tillit kan byggas upp
upphittad i kungsgården , född ute och togs in vid ca 10-11 veckor
siv
hona
bruntigrerad/vit
var skygg men har blivit otroligt kelig och mysig
svea
hona
sköldpadds färgad
otroligt söt tjej , försiktig men framåt , bör vara ensam katt då hon lätt blir mobbad i ett lugnt hem
inlämnad med 4 ungar
tyra
ca 1 år
hona
vit/bruntigrerad
jessie
ca 1år
hona
vit/bruntigre
rita
ca 1år
hona
vit/bruntigre
lite skygg men gör stora framsteg , väldigt nyfiken , behöver komma till ett lugnt hem med någon som har mycket tid över för kel och gos
smurfen
ca 1år
hane
röd/vit
tillgiven och mysig katt , skulle passa hosde flesta
upphittad på stamvägen
sussan
3-4 år
hona
svart/vit
är lite tillbakadragen men är ändå nyfiken och kelig på sina villkor
behöver komma till ett lugnt hem
robyn
5-6 år
hona
sköldpadds färgad
riktigt mysig och go kisse , passa dom flesta
gräddnos
juli 08
hona
svart7vit
liten och mysig kattflicka som är väldigt lekfull , behöver komma till ett lugnt hem utan barn
gösta
21/9 08
hane
bruntigree/vit
lite skygg men väldigt lekfull och nyfiken
behöver komma till ett lugnt hem utan barn , bör flytta med gräddnos då dom tyr sig till varandra
lillis
ca 2 år
hona
svart
lite tillbakadragen men nyfiken och framåt , behöver komma till ett lugnt hem utan barn
smala nettan
ca 3-4 år
hona
bruntigree
lite tillbakadragen men nyfiken och framåt , behöver komma till ett lugnt hem utan barn och flyttar gärna med sin kompis lillis
pluttan
april/maj 08
hona
vit/bruntigree
social och tillgiven , passar överallt
cigge
21/6 09
hane
vit/bruntigree
lite tillbakadragen men otroligt lekfull
spöket
4-5 år
hona
vit/svart
snäll och tillgiven behöver vara ensamkatt då hon är alfa hona , passar i de flesta hem
kasper
27/5 09
hane
svart/vit
labolina
27/5 09
hona
svart/vit
kurran
4 år
hona
grå med ljusa tassar
kelig men sker på hennes villkor , bör sitta med en äldre hane
polly
2 år
hona
svart långhårig
stabil tjej , gosig och vill kela . passar alla
putte
13 veckor
hane
svart/vit
kalle
13 veckor
hane'
svart/vit
sally
13 veckor
hona
svart/vit
gullan
13 veckor
hona
svart/vit
kurt
5 månader
hane
grå randig tigree
robin
5 år
hona
sköldpadda
shady
ca 4 mån
hona
svart
bör komma till ett lugnt hem men massor av uppmärksamhet och tålamod , denna katt har varit med om något traumatiskt som satt sig i henne minne och behöver allt man kan ge henne
märta
3 år
sköldpadda
hona
översocial och passar bra till äldre par som vill ha en knä katt
figo
2-3 år
hane
social och tillgiven
hjalmar
2-3 år
hane
social och tillgiven men reagerar på hastiga rörelser
skall flytta ihop med figo
spinky
1 år
hona
tigree
speciell kisse
fyren
1år
hane
svart/med vita strån på bröstet
kelig men lite avvaktande men kommer fram till en , lite tid så fixar det sig

går det att få den gamla listan raderad? slipper tråden bli så lång om den uppdatera 1 gång per dag
Nu blir det väldigt rörigt, som jag skrev i början så är det inte lika akut med jourkatter. Dessa ska dock ta hand om också, det är inte alla som kan ha dem kvar, och de är osäkra på hur ägandet blir. Kan ni fortsätta? för nu kommer det samma katter på olika listor och det skapar bara förvirring. Oklart vilka som är på jour eller ej. Ni har bättre koll på det än jag så jag lägger mig inte i diskussionen mer.
Puttar !!
Debattia
Jag har Stina som jourkatt och hon får stanna kvar hos mig, jag har mailat Groda, ordf och en ledamot och lämnat förslag om det men inte hört något ännu.
Mailade igårkväll så jag förstår att de kanske inte hunnit titta/svara på mailen än men som sagt Stina får stanna hos mig.
Vore bra med en ev bekräftelse bara.

låter bra att Stina får stanna =) , svar kommer nog när det har lästs , men saker och ting har sin tid här i livet även då det privata livet , vet att groda är på hundkurs , ordförandet jobbar säkert inför mötet idag , ledarmotet vet jag inget om då jag inetvet vem som blivit kontaktad
vi har idag möte 13,00 men jag kommer inte medverka så läre själv bli uppdaterad sen vad som sagts på det , jobbar även på passet idag på FM , rätt lungt här
Jodå jag förstår fullt och fast att det tar sin tid allting, har inte kritiserat det på nåt vis, ville bara meddela att Stina blir kvar hos mig så att ni kan stryka henne från listan.

Det låter jättebra med listorna… Mycket lättare att få en överblick över vilka katter som behöver hjälp….

toppen för stina..
Kaka-putt
Jättebra och Lycka till Stina i ditt nya permanenta hem….
Debattia

putt
Jourkatten Jane har jag för länge sedan fått uppgifter om att hon är såld så därför hon inte finns med på hemsidan. Rudolf har jag heller inte fått information om att han ska med ut på hemsidan men han har ju som sagt ett hem redan :)
Härligt att det börjar dyka upp lösningar för alla katterna!
Hemsidan är uppdaterad med den informationen jag fått, kan inte skriva ut mer då jag inte är säker på att det är rätt så jag uppdaterar med den infon jag vågar lägga ut på eget bevåg. Inväntar info från mötet idag och allt som ska läggas ut för uppdatering.
Sen är det bara jag vad jag vet som har tillgång till hemsidan, det är åtminstånde bara jag som är inne och uppdaterar vad jag har sett.
Nu ska jag iväg och jobba igen och hoppas på mer possitiva nyheter när jag återkommer senare ikväll.
Kämpa på!
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

kanon stirrup för dina insatser… ska kika strax här på hemsidan…

Hurra Hjalmar o Figo får stanna i sitt jourhem. Tack Frida. EV. tre kattungar till Eskilstuna, hade en tjej som ringde, hon hade blivit uppringd av Örebros katthem.

Såg att Stina skulle få stanna hos dig. Jag ringer upp dig i veckan som kommer.

Vilka blir det då?
börjat blivit gnälligt hemma med dom kissarna så läre jobba på det ja med MEN ist kan det finnas möjlighet till en vuxen gosig kisse i det jourhemmet
Har börjat röra lite smått på sig i övriga sajter också.Pm:ar dig grundig.
Debattia

Dags för en liten kvällsputt tycker jag…
Hoppas någon går in och tar kontakt med dem som kan hjälpa till med katter på trådarna Övernaturligt och djurhem.
Debattia

putt
Puttar!
Debattia
hur har det gått? Har några fått nya hem och hur många är det då som återstår?

vad jag hörde sist var det 25 kissar kvar
Jag är på Hoppet nu och ska snart få en uppdaterad lista på de katter som är kvar. Just nu är det 38st katter i lokalerna men en del av dem har blivit bokade och flyttar snart. Återkommer med lista.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Här kommer en uppdaterad lista på de katter vi har kvar som finns kvar i lokalerna. Vissa som inte är med på denna lista är kvar i lokalerna men kommer att flytta när som helst.
**
Dessa katter är kvar i lokalen:**
Spöket (men kommer kanske att få flytta)
Polly (ev. en intresseanmälan)
Smurfen
Svea
Kasper
Rita
Tyra
Jessi
Kurran
Lillis (ev. intresseanmälan)
Smala-Nettan (ev. intresseanmälan)
Robyn
Sussan (ev. intresseanmälan)
Pluttan
Cigge (ev. intresseanmälan)
Fyren
Märta (är i jourhem, måste ut)
Eminen (ev. intresseanmälan)
Slim (ev. intresseanmälan)
Detta är väl glada nyheter? :) Förhoppningsvis kommer det fler som är intresserade av katter nu under veckan som det ser ut nu.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Puttar upp för att det ska ordna sig för alla kissemissarna!!!
Debattia
Alla katterna som är i jourhem kommer att få stanna där som det ser ut nu så det är inte akut för dem att hitta nya hem
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

bra för jourkissarna..
putt för kissarna som är kvar o speciellt för Kurran…
Puttar
Debattia

puttar för sidan med sammanställningen på katter som jag gjorde..
www.katterna.se (kan inte göra länk, tyvärr)

superputt
Hoppades få komma ut med en vädjan i Karlavagnen i kväll men kom bara till slussen,sen var det kört…
Debattia

putt
Vi hjälps åt och brukar kunna få ett bra resultat fast det ser mörkt ut från början…Vi får aldrig ge upp !!!!!
Debattia

putt
Puttar !
Någon som läst artikeln i tidningen ? Håller alla tummar för fler hem !!!
Debattia

Vi har även fått ut tre små skygga kattungar på ca. tio veckor som varit på jourhem. Pratat med Marja på Stockholms katthem, skyggisavdelningen hon var även beredd att ta in fler. TACK; TACK underbara människa.
puttar
puttar

verkar som eminem och slim föler med kattungarna till sthlm , det öppnar fler möjligheter , dels 1 box tom vilket bli mindre yta att försöka värma sen kan jag ta en annan kisse ist
Hur går det med Kurran?
putt
mvh Lisa
Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se
Medarbetare på Kattpolisen

vad jag vet är kurran kvar än så länge
lille söte lilltjejen då… Hon behöver jue ett speciellt hem 

ja den tjejen verkar tyvärr svår , har ju försökt med flera personer , tror vi ska annonsera om henne och vilka krav hon har i sitt hem
Hade jag inte haft så många katter redan… usch och alla i min närhet sitter själv med många katter…Önska jag kunde hjälpa

ja tyvärr blir det en sån trend i sverige när myndigheterna lägger över ansvaret på befolkningen =(
om vaje län kunna köra katthem och då som täcker hela länen hade det kanske sett annorlunda ut
men kuran kommer ut på blocket snarast

kanon att Marja ställer upp….hur många kissar är det kvar… märkligt att Kurran inte hittar sitt hem…

Fråga: Vilken av katterna är katt, hund o barnvan o som accepterar att vara innekatt med egen innätad altan??
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Har precis ringt och erbjudit min hjälp, allt verkar vara under kontroll.

Den enda jag vet som är hundvan är Märta som varit hos mig ca. 7 mån. Hon umgås medalla mina andra katter o även mina hundar, hon säger ifrån när hundarna blir för närgångna på henne, det bästa av allt är att Märta fick ett hem idag där det bor en hund oen katt. Det är ca. 1mil från mig så jag kan hälsa på henne hur mycket jag vill. Dom andra kissarna på Hoppet har inte vad jag vet haft närkontakt med hundar.
Hoppas det går bra med Kurran och att vi snabbt hittar ett nytt hem åt henne, förhoppningsvis kommer hon med på nyheterna ikväll då jag följde med kameramannen in till henne och filmade en stund.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

vad skönt för Kurran att få andra vyer…..
… hoppas någon fastnar för snyggingen…
Hållar alla tummar och tassar för kurran !!! Bra jobbat alla änglar!!!
Debattia
Men vad det du det Stirrup jag såg skymtades där går på tv. Bra reportage nu har ju många fått upp ögonen för detta hemska att det inte finns nå el där….
#88 haha ja tyvärr var det jag som skymtades
Jättebra att det visades, ska visas idag också var det sagt.
Nu hoppas vi alla att detta blir en givande dag
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Kan berätta att det är full fart på Hoppet idag, intressenter på Kurran har anmält sig.
Hon går just nu runt och kollar in alla vrår och skrymslen i huset. Mest intressant är platser där Max och Hilton brukar vara. De har jag släppt ut så hon får snoka ifred. Annars har hon eget rum.
#90 Härligt att någon intresserar sig för henne! Måste ha vart för att hon nu är känd från tv 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Låter fantastiskt mitt uppe i allt elände!!! Bra jobbat !!!!
Kan ni sätta in en tråd här till TV-programmet?Jag är nyfiken !!!
Debattia

ja det rullar verkligen på nu , gävle katthem är villig att ta en katt , prata lite med groda , men vet att 16 honor skall kastreras nu och hoppets telefon ringde samtidigt så får ta upp kontakten senare här , det rings överallt , folk överallt , media överallt så det händer saker i parti och minut , nu ska alla kunna hantera kaoset med =)
vad gäller länken sitter jag själv o letar den så hittar jag den eller nån annan före så kommer det ut =)
åh men gud så underbart, jag blir så innerligt glad 
Hur har ni det idag ? Hur många kissemissar är kvar nu på Hoppet ??
Har ni fått hem till samtliga???
Debattia

min sida är uppdaterad idag, och enligt den finns 10 katter kvar.

verkar som fler har flyttat , hmm namn var det ja gräddnos och gösta kanske ommer flytta imorrn , kontakt är etablerad . så vi återkomemr med mer info . sen var det en till ? =) åå glömsk polly var det
vi får hålla tummarna nu i helgen =)

Polly o Sessan är mina absoluta favoriter av det mer söta! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

som det lät idag har alla ett hem nu , men alla ska till vet först innan dom går ut , tid på måndag hos vet
tycker det har gått rätt bra ja med detta faktiskt och snabbt
Det här låter ju jättebra!!!!
Debattia

alla har ett hem alltså?… ingen kisse kvar?
glad för att ni lyckats få ut alla katter till nya hem…. grattis o bra jobbat!
Puttar också upp för ifall det finns någon som känner för att hjälpa Hoppet med den ekonomiska krisen så dom kan fortsätta ha ett djurhem kvar i Söderhamn. Kan gå in på deras hemsida så finns där bank-Giro nummer man kan skicka till….
Debattia
Nu får ni låsa denna tråd, syftet var inte att tigga pengar till en förening där trådskaparen handgripligen blivit utkastad från deras lokaler.
Trodde du också tänkte på katterna i första hand!!!
Debattia
De är ju ute nu!!!
dessutom finns det pengar i föreningen. 16 000:- som är vikta för att få ut katterna + det som kommit in de senaste dagarna.

#104 Ursäkta men nu fattar jag nog inte problemet?
Är det inte Hoppet som behöver hjälp eller är det andra privata intressen som står för nödropet i denna tråd?
Var kan man läsa om att TS "handgripligen blivit utkastad"?
Tror att fler är förvirrade, vänligen redogör för vad som är vad i detta fallet.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Debattia, jag förstår inte hur du tänker, nu är katterna placerade och det är väl den akuta krisen som de behövt hjälp med och nu har det lyckats. Kanonbra, underbart skönt för katterna att ha kommit ifrån den säkert ändå kalla lokalen eftersom det endast är underhållsel på.
Jag tror inte att den ekonomiska krisen går att lösa. Jag tror inte att Hoppet kan fixa den. Spar pengarna i stället och ge bidrag till annat håll eller då ev till om "Hoppet-gänget" startar upp en ny förening, vilket inte vore den allra bästa lösningen, med facit i handen.
Eftersom jag inte är insatt i varför det är så och så ,kan jag inte uttala mig . Men jag hoppas verkligen ni ska kunna lösa promlemen och bli riktiga vänner igen. Man får ge och ta!! Tycker ni verkar bra och seriösa samtliga och har gjort en bra och stor insats för katterna!!!! All heder till er!!!!Hoppas också ni kan fortsätta verka i stan.
Debattia
Ursäkta mig, blev väl lite panik, jag har alltså skapat tråden. Oavsett anledning så vill inte jag att just den föreningen ska ha mer pengar. Dels för jag inte tror det behövs men också för att medlemmar bör få säga sitt innan man planerar föreningens vidare öden. Jag har begärt att få tråden låst sen igår men inget har hänt än. Har du undringar Pm:a mig heller läs Debattias tråd om hjälp djurskyddet hoppet.

jag instämmer med debattia….att jobba mot gemensamt mål vore ju toppen…. om ni kan släppa det som varit o gräva ner stridsyxan…o går inte det så motarbeta iaf inte varandra…håller tummarna att det blir en fortsättning för Hoppet med glada medlemmaro glada katter…
Har både tagit och givit sen starten, trots åtskilliga påhopp. Det går inte längre, nu börjar jag gnälla igen,, Är och uppfattas som illojal gentemot föreningen, vilket tyvärr stämmer nuförtiden. Men jag vägrar förknippas/spela med längre.
Var snäll och respektera det genom att låsa tråden. Tänker inte Pm,a fler gånger om det.

Hur kan du säga att det finns 16 000 på kontot ? visste inte att du hade insyn på kontot faktiskt , men bra att vi andra får veta för inte ens jag vet hur mycket det finns där . Men då rasar det in pengar då eftersom 5 katter varit till vet igår och tror inte det var gratis så ramlat in pengar under natten då med andra ord så kontot hålls stabilt på 16 000 kr
och fakturor är betalda med
Det framkom på medlemsmötet 21/10, du var ju med…
Sen nämnde du samma summa själv på en annan tråd här har jag för mig, men kan ha fel.

ja då ja men pengar går in och pengar går ut , pengar går absolut ut när man besöker vet =) så att fastna på en summa 16 000 hela tiden är inte direkt en korrekt summa kan jag tycka utan en glädje siffra
Oj då vad stora siffrorna blev, inte min mening,,

dom syntes iaf =)
Det får du ta med styrelsen, jag redogör bara för vad jag fick reda på. Givetvis vet jag att det minskar med antalet veterinärsbesök. Bryr mig inte i vad du tycker, gråt på din egen tråd istället.