Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 4775 ggr
essut50
2009-10-27 20:18
0

Elementsäng.

Nu ser jag att Pontus gärna vill ligga nära elementet, nu har han en liten kartong med en fleece filt i. Kartongen kommer från Gunilla så klart…

Tror ni han gillar om man köper en elementsäng? Isåfall måste det vara en stor för han väger över 6 kg.Gråter

När vi hade vår första katt Tusse så köpte jag en till honom, men det var inte så populärt så jag fick ge bort den till slut..

Har ju köpt så många kattbäddar, katttält osv men dom gillar sakerna första tiden sen är det inget roligt längre…

Så man funderar om man verkligen ska slänga ut pengar till en som ingen gillar…

Måste fundera ett tag innan jag bestämmer mig.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

lillmymlan
2009-10-27 20:19
0

Elementsäng är poppis här hemma, varmt och gott :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

cala01
2009-10-27 21:03
0

Min första katt hette Uno, för han föredrog en skokartong från Skouno framför sina köpta sovsaker.

Danielssonsgarden
2009-10-27 21:05
0

Här är elementsängarna populära, snarare så att vi har för få för de försöker plänga ned sig i dem :) Så många som möjligt. Men jag ska sätta mig och försöka göra några nån dag tänkte jag :)

martdat
2009-10-27 21:10
0

Lisa älskar vår elementsäng , hon väger ca 5 kg, ligger i den varge natt, o lite annars oxå,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

cala01
2009-10-27 21:13
0

Finns en del sådana på Hoppet de täcker dock en del av värmen så det är inte så bra där i alla fall. Snart tillfaller det väl förhoppningsvis en annan förening. Finns ju en hel del saker där att hämta, även om det gör ont så vore det bra om det kom till nytta. Föreningar anslutna til Djurskyddet Sverige blir aktuella i så fall.

liinah
2009-10-27 21:15
0

Här är det framförallt Maja som ligger i elementsängen, Leia har sovit där några gånger också..

De andra dissar den totalt.

Väldigt olika från katt till katt..

Dorkiis
2009-10-27 22:19
0

hos oss är elementsängen populär, men nu efter att vi flyttat finns det bara plats för den brevid balkongdörren och där tror jag att det drar lite så nu är den mindre använd =/

grundig
2009-10-27 22:23
0

förhoppningsvis ? vill du att hoppet skall försvinna? låter som det

kan ju säga att hoppet inte är dött än , möjligtvis utan ström men inte i konkurs

finns visseligen inte mycke av värde heller , gamla tyger,kattlådor,matskålar . sånt man köper nytt om man börjar

mina kissar ligger gärna på sängen framför öppnaspisen =) men kan bli lite för varmt för dom ibland och då ner på golvet sen upp igen

Marga
2009-10-27 22:41
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar man inte säga att en bild säger mer än tusen ord Glad. Santino väger nästan 7 kilo så vikten skulle jag inte oroa mig för..

Kittekatten
2009-10-27 22:53
0

Jag skulle oroa mig mer för att fästet elementet sitter i inte håller än att bädden inte håller :-). Nä, skämt åsido, bädden hemma håller för massa kilo. Kan tipsa om att Rusta har billiga elementbäddar, bara vita dock, utifall den inte blir så poppis.

grundig
2009-10-27 22:55
0

är väl lite piller och göra nya överdrag med antar jag ? annars kan man göra ett par så man kan tvätta ena och använda det andra

cala01
2009-10-27 22:57
0

Nej men det framgår ju tydligt i media att risken finns, det vore väl bra om det kom till nytta. Om ordf. gett upp så har det väl gått ganska långt. Det är väl mer sånt som tråden handlar om som kan komma till nytta. Det finns ju minst fem på Hoppet. Alla klätterställningar möbler etc är väl inte slut heller. Sen finns det ju massor på loppisen av grejer som till exempel Kattsamariten i Hudik har nytta av. Tror knappast en kk förvaltare bryr sig i sådana grejer. Medeciner och annat finns ju också. Det är tråkigt men faktum är att fler skulle uppskatta grejerna än att det hamnar på Långtå (soptippen). Vi själva har ju fått väldigt mycket begagnade lådor och annat, burar inte minst brukar vara välkommet.

Förhoppningsvis finns det nån rikmaling som kan hjälpa, men det är att famla efter halmstrå.

grundig
2009-10-27 23:01
0

ja var sakerna går antar jag är upp till konkurs förvaltaren om det går så långt , tror inte djurskyddet sverige har mycket att säga till om där faktiskt då det inte är dom som äger invetarierna i det läget utan konkursförvaltaren som äger invetarierna , så det är nog ett dilemma där och en sak mellan dom , inget som vi kan sitta och bestämma elelr spekulera om då det ligger långt utanför våra händer

skulle man inte kunna göra egna bäddar ? billigare och kreativt , problemet kan vara stålet som läre ha en hållfastighet för vikten som det påverkas av , har man 1 kanske man kan göra flera likadana så spar man lite pengar iaf =)

essut50
2009-10-29 01:19
0

Tack för alla svar.

#9 Vilken härlig bild på katterna.

Tänkte kolla en imorgon när jag ändå är i Stockholm..Om det blir poppis så får man väl köpa en till . Nu slåss dom om dom bästa platserna här hemma,ibland ligger Pontus där Milou vill ligga då är det full fart, ibland är det tvärtom. suck..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
2009-10-29 15:38
0

Vill även tipsa om att Rusta har fått in klösbräden i wellpapp med tillhörande liten påse med kattmynta för HÖR OCH HÄPNA…….

19KR!!!!! Löjligt billigt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
2009-10-29 18:04
0

19?… ojjjjjFörvånad

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
2009-10-29 18:21
0

jepp……..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....