God Morgon v. 43
Startar en ny veckotråd då den andra blivit så lång med både v. 41 och 42 i.
Här i Eskilstuna ör det mulet och +5* ute.
Vi ska snart åka till Västerås på 75 år kalas. Öppet hus hela em.
Potatisgratäng och kallskuret. Mums!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Kom hem igår kväll efter en helg i Örebro hos min far och hans kisse Zazza. Håller på att koka fisk åt stödisfamiljen..dom vill äta jämt och mycket!:-)
Ska till djurkliniken o köpa mer torrfoder åt Berlioz, han går ju på specialdiet för sina urinbesvär..dyrt som bara den, men nödvändigt! Till kvällen får vi, som glada föräldrar, den äran att gå o lyssna på orkestern där sonen är med o spelar fagott..sitter här till ljudet av Spinn då lille Cinette placerat sig i mamma Pyrets mjölkbar;-)

jag har just trakasserat martdat med ett 3 mil långt pm om min AS-dotter.. (AS=asperger)… tror hon måste vila rätt länge nu….
sov dåligt i natt… när jag ändå var vaken så kollade jag banken o blev extraglad för att pengarna satt där… så gunilla o mison har fått sina pengar…sen tänkte jag att eftersom jag ju var vaken OCH hade pengar så beställde jag mat från foderbilen…. första gången jag provar…. hoppas på bättre lycka än vem det nu var som hade otur… låg efter härinne så jag jobbade undan det hela…hade enorm lust att börja fixa till min äldsta dotters rum åxå men tänkte att det kan man ju inte göra 3 på natten….har förberett lite o har planer på vad som ska hända.. dottern bor ju i Malmö nu för tiden så jag ska mest samla ihop hennes saker o göra det kontorsaktigt här inne med liten myshörna för kissar…
är inne på en dag med lite kost igen…så nu ska jag värma 100g kycklingfilé….nu denna vecka får jag köra hårdare med promenader så det blir mer resultat än förra veckan…
på kattfronten är jag mållös… Kakan fick komma ur sitt fängelse i fredags… går rätt bra men mina katter flyr om dom ser henne… som tur är är hon mest i vardagsrummet….men i lördags efter Rudolfs flytt så öppnade jag dörren så Carmencita skulle få nya vyer…hon pinnade genast ut….så liten så hon försvann någonstans…jag hade satt galler i trappen som Bruno lyckades hoppa över nerifrån så jag tog bort det… tänkte på kvällen att Carmencita är ju så försiktig så hon är ju där uppe….låg i soffan med sambo o Kakan…. sen plötsligt ser jag ett Carmencitanylle titta upp bakom andra soffhörnet… Kakan hoppade till men låg kvar med hjälp av fasta armar o lite klapp….trodde att det var totalkört….sen lägger sej Carmencita under bordet o vrålbusar med en mynta leksak… O KAKAN DEN BURDUSA KATTEN TITTAR BARA PÅ….fattar inte hur det blev så här… mina egna skulle ha sjasats bort omgående….har nästan sett tecken på att Kakan backar för Carmencita nästan….har väl med att båda är okastrerade att göra…
nu blidde det långt här ÅXÅ….ni får väl lägga er ner o vila dom som orkade läsa detta…
mat var det ja…. sen städa rummet här…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Vila? Det där som står högst upp på önskelistan? 
Nä, här sitter jag på kontoret och ska iväg och handla lysrör. Sitter under en blinkande discobelysning, och det känns rätt så ansträngande.
Hemmavid har jag så smått börjat få ordning igen, med hjälp av mina små hjälpredor som är framme och gärna vill hjälpa till med allt. Till och med lilla Rosa börjar bli så duktig att hon kommer och sätter sig en halvmeter ifrån… Men alltid redo om jag skulle försöka få för mig att röra henne. Läskiga matte…
Känner mig som ett kylskåp, smidig, smidig.. Ryggen gör fortfarande ont och Rasmus hotar med doktor i morgon.. Elaking, vill inte =/
Behöver egentligen städa, baka och fixa och trixa här hemma då jag fyller år snart och i helgen kommer massa folk. =( men tur jag har min slav och mina hjälpredor..
EBony blir modigare och modigare för varje dag =) Jätte glad!
Jag och min gubbe städade igår hela dan här hemma. Så det är gjort den här veckan hurra.
Har nyss kommit hem från Stockholm, gick bra med provtagningen på City-akuten..Åt en macka och kaffe sen på PUB, det var så gott när man hade fastat i 12 timmar. Efter det så åkte jag till ÖB på Fridhemsplan. Tänk att jag hittade dit på en gång. Rekord tycker jag..Där köpte jag 2 plädar och några burkar Corned Beef, det gillar min gubbe..Köpte även 2 nystan billigt garn..
Så nu är jag så trött så jag ska försöka sova nån timme.
Tjingiling
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Jehovas var här precis, sånt tycker jag är vansinigt roligt! =) Jag är inte särskilt troende men jag gillar religion och jag har massa dumma frågor om Jehovas..Jag vill gärna veta så man inte tror felaktigt om dem då blir det bara fler dumma rykten o så vidare =)
Dom var trevliga och svarade snällt på mina frågor, tyckte det var kul med någon som verkligen ville veta saker. Men jag kommer då aldrig någonsin bli ett jehovas vittne.

#3kul att få i ordning efter tapetsering o målning….*avis*….
#4 du lucy MÅSTE ta det lugnt…bra att du har en slav som kan göra jobbet
#5 vad skönt att provtagningen gick bra… var det OK eller har dom hittat någon bov i dramat med dina värden?… macka låter gott..
..kul med ÖBbesök….
själv missade jag att säga förut att vi bokat flyg till London helgen innan jul….vi vågade inte vänta…. o jag såg nu att det var rätt bra…priset dit var några tior billigare men resan hem var det stooooor skillnad på….får boka hotell sen när vi har pengar till det….torsdag kväll till söndag kväll blir ju toppen…

#6 jehovas är inte något jag letar efter heller…tror att det beror på att OM man vill söka tro så ska man söka det själv o inte att folk ringer på dörren….

Jag känner en person som hör till Jehovas vittnen, men hon är så pass frisinnad att hon gifte sig med en katolik… 
#9 haha det skrattet behövde jag idag 
#7 Jag får svar imorgon kväll hur proverna är. Kul att ni åker till London, hoppas ni hittar ett bra hotell i Paddington..
På talom Jehovas när vi bodde i Tumba så ringde det på dörren och där stod 2 från dom, tänk att en var vår jobbarkompis som vi inte visste var Jehovas …Vilken överraskning det blev.
#12 vad mys! Mina katter älskar våra akvarier oxå.. Melvin har även tagit en simtur då jag städade det stora en gång. Det var inte roligt. =/ Han slog ut ett par fiskar på golvet, men det kanske var meningen.. Lite sushi till lunch.
God morgon Katterna slåss om vem skall ha tvättkorgen. Får ta ner en till åt dom. Känner mig väldigt elak idag. Har tagit bort mammas larm så hon får klara sig själv, så gott det går. Det funkar. Hon klarar att gå till toaletten och ut i köket själv. Måste ställa lite krav på tanten.

#11 bara hotellet ligger rätt centralt så är jag nöjd.. tror vi satsar på rätt billigt så vi kan äta o handla o dricka desto mer….bara handbagage med… får väl då se till att bara ha tandborste med…
#12 o #13 akvarier brukar vara poppis…minns inte hur länge sen jag sålde mitt… orkade inte sköta om det ordentligt… minns hur min Lillan badade när jag städade akvariet en gång…. snabbt i o ännu snabbare upp
#14 såklart kissarna ska ha varsin korg….
… tycker inte du är elak….svår balans att avgöra vad din mamma ka klara….men jättebra att du ställer lite krav…..du måste få mer ledig tid….
är glad idag att jag får äta betydligt mer….o godare….vågen visade bra siffror.. ska ut snart här o försök ta 2 st 1 timmespromenader… hoppas mitt garn dyker upp så isf så blir det även en cykeltur…får baske mej köpa egna stickor isf åxå….o förbi Lidl för att köpa korv…

Här har det varit full fart i morse - på katterna alltså
De busade och sprang, och väckte stödmatte genom att leka med tårna som var utanför täcket!
Har annars snart kommit i ordning hemma. Nu är det bara bokhyllan som ska upp i vardagsrummet. Resten tar jag efter hand. Symaskinen står på skrivbordet redo för att användas…
#15 Är lite avis på dig som väntar på nytt garn. Själv har jag satt garnförbud, inget ska in förrän något är använt!

tiana du behöver ju bara bära in dina lådor från förrådet….. jag har inte ens en dm garn ju…
kul att du snart är i ordning o får hjälp med att komma upp snabbt…

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa…………….. garnet har kommit…. kan jag åka med färg i håret o hämta det på cykeln?… jo det går bra va?….spelar väl ingen roll om håret sen trillar av….

Sitter och tycker att tiden går till spillo… Klar med dagens jobb och 1,5 timme kvar innan jag kan gå hem. Och inte kan jag sticka heller för jag sitter i princip i ett skyltfönster…
Funderar på att baka lussebullar..
Såg att du hade redan bakat lussekatter. Mums va gott det såg ut.
Dax att gå och sova tidigt ikväll. Ska upp tidigt för att gå på begravning i Stockhol imorgon. En gammal jobbarkompis till oss har dött. Det var hon som sammanförde mig och min gubbe för 30 år sen på en firmafest…
Fick svar på mina prover idag, det som bara var fel var HB det hade gått ner lite till, så jag ska tillbaka till läkaren nu på torsdag så vi få se hur han har tänkt göra åt det hela.. Tur att jag är ledig den här veckan oxå, sen börjar jag jobba på tisdag nästa vecka…suck….Nu vet jag varför jag är så himla trött, orkar inte göra nått alls, vill bara ligga i sängen och slappa..
Så Godnatt..

lussekatter?… *dreggel*..
inte heller att vara trött i grådiset som är på dagarna…jobbigt att behöva ha tänt inne mitt på dan…

morgon, dottern har inte vaknat än så jag smög in här, hon ligger ju med brutet ben så jag vabbar denna veckan, då benet bara är halvgippsat, hon är på ett nedrans humör.. men pappa o hans tjej har vart här mycket o fixat klart tapeterna i köket så det var ju nått bra,
grunnar på dumma räkningrana, det har kommit aldeles för många stora samma månad, usch, måsste sjuta på nåra o det hatar jag,,,,
ska ju egentligen vara barnledig i helgen men dottern vill inte till pappa, hon är rädd att det inte går med gippset där,, hm, hon har nog rätt, ni har väll sett Rent hus*??mm, gå med kryckor där,,, plus 6 ungar,,, ja vi får väll se hur det blir,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

vad skönt att du martdat fått lugn morron… vila så mycket du kan… paddan har änrligen lämnat knäet… hon kommer väl strax när jag ska städa uppe..
hatar räkningar jag med… måste verkligen hushålla för nästa månadsslut så har jag ett glapp i ekonomin….sambon ska förhoppningsvis sälja en bil i helgen….hoppas hoppas den går igenom besiktningen i morron så vi blir av med "skrället"… han har så många bilar på lager min sambo så det vore skönt att slippa den här.. å speciellt som vi får rätt mycket för den så skulle jag bli toppenglad…2 extrabilar här hemma o hur många har han på jobbet?.. tror det är 3 där..kanske ska ha billotteri?….
nää… ska påbörja städning nu… ser hemskt ut uppe i hallen….sen är det strax dags för lunch… o sen en timmes promenad….hmmmm….kanske till garnaffären… om jag tar med cykeln o leder den i en timme så kan jag ju sen cykla hem….
.. frestande…
har skrämt vågen här så den visade det jag ville se i morse….så jag ska hårdköra mat o 2 timmars promenad resten av veckan så ska jag nog baske klämma ett kilo till…..

#24 vad duktig du är med diet o motion, om man bara orkade,
*Bläk*
Har spenderat 2½ tim på sjukhuset idag. Fick besked jag gärna klarat mig utan. Kommer bli ett jobbigt år. Måste gå till sjukhus varenda dag i ett års tid minst 

kör extra hårt denna vecka eftersom jag ju ska börja jobba nästa vecka.. har köpt mej 2 par stickor….gjorde bort mej naturligtvis då hon undrade vilken sorts stickor det skulle vara…. men då avslöjade jag mej mycket så jag kunde släppa på prestigen o fråga efter billigt garn…..hon skrattade nästan hela tiden när jag var där…fick tag på 3 nystan i olika färger att göra kattungar av…
#26 usch låter inte som du haft det bra alls Imasy….nedrans att behöva göra det varje dag…. hoppas du bor någorlunda nära…..tröstkram… hoppas det går fortare än beräknat..
Jodå, avståndet är inte mer än 10 min gångväg. Värsta är väl att hela min vardag ska anpassas efter hur VC har tid :s
Men fortare går det inte tyvärr, ett år kan jag räkna med minst, om inte allt går helt år käpphel**te då.

något positivt i allt det tråkiga… innebär det då alltså att du inte får resa bort?.. håller tummarna för dej iaf….
uttrycker mej som en skata…positivt att det är så nära alltså…
Idag var katterna ensamma hela dan, och det har gått bra tror vi..Imorgon blir dom ensamma igen då jag ska till läkaren i Stockholm och gubben ska till Västerås…
Vi får se om jag hinner ta nya provtagningar igen imorgon, det beror på om jag hinner till City Akutens labb innan dom stänger. Annars så blir det på fredag istället. Usch det känns jobbigt att åka till Stockholm varje dag, men det är som det är just nu..Läkaren funderade på om jag måste läggas in på sjukhus för undersökning? Men det vill jag helst inte..Har inte legat på sjukhus sen min son Magnus föddes 1976…Det känns så trist allting just nu..

vad beror det på att du ska dit varge dag imasy?
Har börjat med blodförtunnande igen, och denna variant finns bara i sprutform. Ska äta den i ett år minst som sagt, så man blir ju ganska låst :/
#32 Kan du inte få Fragmin?Då kan man ta sprutorna själv.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Det är fragmin jag har fått, men jag kan inte ta dem själv. Dessutom är det väl bara fragmin som inte finns i tablettform?

håller tummarna för dej essut…o kram till imasy…
sitter o väntar på "fångst" i rummet där jag sitter.. har fångat alla utom den som ska fångas….vill veta ikväll i vilket rum som jag ska bura in Carmencita i morron…..svårcharmad om jag inte går till det rummet där hon är…vill helst inte ta det rummet för det är svårare att få tag på henne där + att jag hade tänkt dela rum med henne i natt…. Caaaaaaarmis!

Carmencita i rätt rum… hoppas nu jag inte behöver gå på toa i natt.. kanske bäst att gå en sista gång så jag inte råkar släppa ut henne i mörkret…
natti eller godmorgon….vilket som passar bäst…

jaha.. detta är MIN tråd….
varit rätt flitig idag….haft mina promenader… haft mina akutisar på kastreringar… städat de rummen som jag inte hann igår…. varit på vinden o hämtat våra halloweensaker…tjuvstartar nämligen för att det ska vara någon nytta att ta fram dom…jag o sambon har älskat handla halloween saker som häxor, spelande pumpor osv…. lämnade skelettet för sambon att sätta upp….
sitter hos Carmencita som är mest vinglig….fick henne att lägga sej o vila i sängen istället för att vingla omkring överallt.. hon behöver vila ett bra tag till…. Cookie verkade betydligt piggare redan hos veterinären…svårt att ha två sjukrum….ska låta dom vila ordentligt på sina rum o se om dom kan komma ut i morron….ingen risk att de andra tänker tvätta dom….ska ha helkväll med Bruno i soffan sen…
är extra glad för att bilen som ska säljas i helgen gick igenom besiktningen idag….hoppas nu vi kan få de pengar som den är värd…har många stora hål att stoppa dom pengarna i….

Ja, dessa pengar… De vill aldrig räcka till, tyvärr… Ska börja sälja av lite saker på tradera, som jag tänkt länge för att dryga ut hushållskassan. Ska tilläggas att jag lever på provision, så jag klarar mig så länge jag inte får ett budfnatt på tradera, som jag fick den här månaden 
Sitter och är nyfiken på nästa familjemedlem till min fyrbenta familj som jag har hemma. Klanen Grå är snart inne, alla är flickor numera.
Funderar oxå på att sälja lite på tradera.. Mina kläder har på något underligt sätt krympt lite sen jag träffade Rasmus.. Så en gaderob rensning och sälja det som är fint kan vara en bra idee..

#37 grattis till besiktningen,
vi har vart o omgippsat dotterns ben i dag, gick väll sådär, det har inte läkt som det ska så med lite otur måsste de operera,,,, ska få ny röntgentid i nässta vecka,
Fick ett mail från Vimsans nya matte i dag med bilder på henne i sitt nya hem, roligt, så de har fått frpån mig nu när hon var bäbis,.

#38 o 39 tradera är bra… hoppas ni kan få ut en hel del på era saker…
#40 hoppas verkligen att det inte behövs omgipsning…hoppas hon klarar sej hyffsat med gipset?… kul med rapport från gamla kissar..
Cookie är glad… hon har fått mat… Carmencita får vänta… Cookie klarar sej rätt bra med tratten tror jag…hon vill komma ut o är sitt vanliga gosiga jag…men jag har ju lovat Bruno att ha myskväll…tror inte han uppskattar en ragata som inte lärt sej hantera tratten riktigt… Carmencita har det tuffare..inte riktigt pigg igen….ovän med tratten…. men jag tror hon gillade att jag låg o stickade hos henne…
på tal om att sticka….nyaste garnet är ju super att sticka med….det är så mönstrat bara så jag inte kan räkna varven….så jag har börjat en ny för att komma ihåg hur många varv de är så jag kan jämföra..

fortsätter min "egna tråd"…. ibland ändrar det sej… Cookie var ju den som mådde bäst från början men hon har svårt att äta o dricka med tratten….så jag tog av tratten så hon kunde kasta i sej lite….Carmencita däremot som nyss fick mat klarade det rätt fint.. KAN ju bero på att hennes huvud är betydligt mindre o smäckrare…. hon ser pigg ut igen o lekte lite nyss med en pappersbit på golvet….
nu ska Carmencita o jag sova efter att jag läst en liten liten stund…
natti alla nattugglor…
Kolla bara så att inte Cookie gör nått galen med såret Marianne..
Jaha nu så är man sjukskriven i 3 veckor till att börja med, det var många år sen sist. Hoppas bara jag slipper tröttheten så är det okej…
Dax att sova känner jag, fast klockan är bara barnet för mig i vanliga fall..

Tillbaka på jobbet. Har inte sovit så bra i natt, hade många tankar i huvudet. Tur det är fredag idag. 

Morgon, dottern ska till pappan i dag så jag ska tvinga mig ut på en långpromenad i eftermiddag, har ju bara suttit inne hela veckan, bläää,,går bättre med det nya gippset så jag hoppas på att kunna jobba nässta vecka,
största bekymret är faktiskt hur hon ska ta sig ut ur huset utan att släppa ut nån katt, hon är aldeles för långsam med kryckorna vid ytterdörren,, hmmm, grunna på detta, tänkte först hon kan gå via källarn, men den nedrand trappen vill jag inte gå i utan kryckor knabbt, smal o lång o kurvig,,,

#43 Cookie fick på tratten sen igen…men inatt åkte den av när stygga Bruno var ute på hämndtåg… Carmencita o jag låg o myste i eget rum vi hela natten…. Cookie får vara utan tratt när jag har ögonen på henne….skulle vilja med Carmis åxå men hon är definitivt en tvätterska så den får sitta kvar… MÅSTE försöka få bort plåstret på örat på henne åxå…hon gillar inte pill o plåstret sitter verkligen….tror jag kan klippa lite i en del där inte örat är med…
krya på dej essut… vila riktigt mycket…fick du någon mirakelmedicin?..
#44 vad har tiana haft för tankar i huvudet?.. visst är det skönt med fredag….2 vinglas till kvällen…

#45 skönt för dej martdat att få lite egentid…hoppas hon får det bra hos sin pappa….o passandet av dörr är ju jättesvårt om man har en katt som väntar på minsta lilla glipa…
somnade med Cookie i famnen efter mitt TV-program vid 11.20….men nu ska jag cykla iväg o köpa mina stickor…o sen läsa allt här när jag är tillbaka igen….burrigt ute….tänker fuska med min promenad lite… varit ute nästan 1½ timme… så nu får cyklingen duga…

Det var många tankar i natt, räknade både katter, pengar och får, inget hjälpte. Jobbet ville ta över…
Sen vid halv två var jag och tittade till badrummet, och fick mig en utfräsning av den inneboende där. på väg tillbaka till sängen blev jag antastad av en kelsjuk kise (Vera), och Rosa som storögt tittade på. 
Ikväll ska jag i alla fall åka till mina föräldrar och bli ompysslad och lyssna på en utläggning om hur hemsk pappas arbetsplats är, som sa upp honom 60 år gammal…
Men framför allt ska jag få en hemlagad middag!
Här fortsätter allt att präglas av min sons sjukdom. Det går lite upp och ned med honom och det ser ut att bli ett långdraget sjukdomstillstånd med lång sjukhusvistelse. Har varit borta från jobbet även denna veckan och varit på sjukhuset varje dag. Har just nu lånat datorn på sjukhusbiblioteket.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#47 inget kul att inte kunna sova när man ska jobba… så bra det är fredag….viktigt för din pappa att du lyssnar på utläggningen… kanske du kan muntra upp honom med något… hårt att bli arbetslös…middag låter gott..
#48 jobbigt du har det Lena…skönt att du inte jobbat iaf….ta hand om dej o sonen…håller tummar hårt…
Jag fick en ny kamera av mor och far i dag =) yey!! Min hade ju lagt av helt.. 

Ett stort plus är att den är rosa!

ksnon med kamera… bra föräldrar…blir säkert massa bra kort nu…

Tog en promenad det första dottern åkt, åhh vad skönt det var,

vad skönt martdat att du fick en skön promenad… försök göra roliga saker i helgen…o måla räknas inte… om det inte är på papper….
kom på här att det är ju fredag…höststädning i området i morron… o sen på söndag ska jag vara barnvakt till 3 huliganer…
… o på måndag ska jag till jobbet en stund o skapa katastrofer…. hihi… kul första timmen iaf….hoppas jag…
Är nyss hemkommen från Örebro. Är helt slut, så nu ska jag pyssla lite här hemma och stupa i säng.
Hoppas alla får en trevlig helg och glöm inte att inatt gäller vintertiden igen..
Idag regnar det och man är glad att man slipper gå ut..
Ska försöka vila så mycket som jag kan hela dan.
Katterna sover bredvid mig i klätterträdet, Milou hann före nu så hon ligger högst upp..
Annars så brukar Pontus vara först och ta den bästa platsen..

Lördag och jag ska iväg och jobba en timme ungefär. men sen är jag ledig precis hela helgen!
Essut: vila så mycket su bara kan, ta efter katterna, de är ju experter!
Det är alltså ikväll när man går och lägger sig som man ska vrida tillbaka klockan en timme alltså?
Ska försöka komma ihåg det.. Att vrida klockan.. =/ Tur att jag inte har något viktigt möte på söndag i allafall 
Hämtade Sigge-kissen i Kalmar i dag på morgonen.. Vacker katt, men såå ledsna och rädda ögon. Så nu bor det 3 svarta skygga pärlor i gaderoben..

här har det varit ute-aktivitet idag… gårdsstädning… har krattat mest o lyssnat på grannars skvaller om varandra o andra… krattat så jag fått blåsor i händerna… vi kapade ner vår egen häck så vi kan se ut….stor o fin förändring… tog många skottkärror för att få bort….o vilka fläckar på kläderna…
… så nu tvättar jag för fullt… ska kolla upp handlingslista o mysa lite kisse kanske… o se var felet med stickningen är…..jo jag vet VAR det är men hur jag ska göra….. jo jag vet vad jag ska göra åxå men är rädd för att inte hitta maskorna igen… så det ska repas upp det sista på halsduken..tror dessutom att de stickade kissarna blir för små… ska sy ihop o se hur det blir så jag vet… har som tur är en riktig att jämföra med….
o väntar dessutom på att mison har en rapport om hunden….
vila på du essut… viktigt att du gör det… o Milou o Pontus hjälper dej säkert utan knorr…
klockan ja…. fick veta det när jag krattade… har inte hängt med alls på det själv…

vart o hälsat på min bror o brorsdotter i dag, hon är snart ett år, så himlans gullig, kollat in gården de vill köpa med, skönt att komma ut lite, orkar faktiskt inte i väg o umgås med folk, borde väll det men det är så skönt med tystnad o lungn o ro, så här sitter jag själv, himlans skönt faktiskt, kolla på lite tv o slöa i soffan sen,
se om jag kommer ihåg att ställa om klockan,, dottern ringer hela tiden o gråter o vill hem från pappa ,skitjobbigt, nu säger hon att han dricker, jag sa ju te han att det får va lungt i helgen med drickanden,,, hon sitter ju helgippsad ungen, shit vad sne jag blir,.
Har sån ångest.. en gamal vän kom hit idag och skulle fira mig.. Allt kändes så jag vet inte konstigt och tafatt. Känns helt fel, vi har varit vänner i snart 10 år. Men idag kändes det som om jag inte kände henne alls och det gör mig jätte ledsen. Mår inge bra alls nu, sådan ångest..

#61 tråkigt nog så utvecklas vi åt olika håll i livet ibland, men ibland hittar man tillbaka till varandra senare,

#60 konstigt att man inte kan hålla sej nykter när ens älskade dotter är hemma…hoppas det inte påverkat dej så du haft det mindre skönt…jag har satt fram mina klockor TROR jag… ska gå upp när jag har lust med det i morron…. ska se om jag kan ha dörren på glänt här hos mej o Carmencita..
#61 inget kul när kompisförhållanden förändras negativt…. det kanske är något som påverkar hennes tankeverksamhet så hon blev så annorlunda från den kompis du känner…hoppas du mår bättre nu..
Här på gatan råder totalt kaos.
Grannhuset brinner för fullt, men alla har iallafall överlevt och ingen har kommit till skada.
Har grannen, tillika lilla Per´s uppfödares katter evakuerade i mitt vardagsrum. Men jag saknar flera av katterna som jag misstänker kan vara kvar i lägenheten :(
Har skrivit mer om detta på perser.ifokus.
Har försökt sova en stund men det gick inte.
Alexander har vaknat också så jag har lovat honom att vi strax ska gå ut och titta lite.

inget kul med bränder…. bra att katterna får vara hos dej….men låter sorgligt om inte alla är hos dej….stort tack till dej…..fattar att det varit svårt att sova när något sånt här har hänt….
Jag gick in i henns lägenhet och fick ut de sista.
Men nu hade de sådan tur att deras hem klarade sig och fick gå hem igen tidigt i morse.

å vad skönt att höra att du fick ut 5 till…. kan tänka mej att du kommer att vara rätt trött idag….men du kan känna dej nöjd med din insats…
Ja jag är lite smått trött och seg. Ska se om jag kan ta en liten tupplur senare på dagen.

vilken turbulent natt imasy, tur att alla klarade sig i allafall, ett hyreshus som brunnit elr?
jag har sovit ganslka ok, har ställt om ena kl, se om jag kommer ihåg att ändra mobben med,

jag lyckades ställa om klockorna i köket o mobilen innan jag la mej… kom på efter en stund bara att jag satte fram klockan istället för tvärtom… ställde om mobilen o sen har jag säkert drömt mardrömmar om köksklockorna för min sambo jobbar idag o jag var rädd för att skicka iväg honom 2 timmar tidigare än han planerat… men gå ner o ställa om klockorna orkade jag inte….
mulet o trist idag…tror jag har fått ångest över att börja jobba igen…. ska se till att gå ut på promenad o sen kratta lite löv på tomten….har inte lust med något…katterna vill inget dom heller… kom på för en stund sen att dom inte fått frukost…. o mattider brukar dom vara väldans noga med….
hoppas mitt barnvakteri här mot kvällen sen går bra… har planerat att få sticka oavbrutet…. hoppas de tre barnen tycker det åxå… jättegulliga barn som helst vill att jag engagerar mej o är med o leker…
3e dagen med tratt för kissarna… Cookie vet jag att hon sköter sej så hon har varit lite utan tratt med övervakning… Carmencita är så mån om sitt utseende så hon var utan i 7 minuter igår innan jag fick sätta på den igen..svårare med henne dessutom eftersom hon inte flyger på mej med samma entusiasm som Kakan…10 dagar är sagt att dom ska ha tratt… tycker det är väldans länge….har för mej med Jullan att det räckte med 7 dagar….hur många dagar ska det egentligen vara?… vet att Carmencita blir överlycklig den dagen dumstruten försvinner….
hänger på denna tråden, och hoppas alla sjuklingar piggar på sig, och alla trattkantarellkatter snart får slippa sina, Fragmin får jag ta varje dag, synd att du inte kan det hemma Imasy, för att slippa alla vårdcentralbesök, enda gången jag har nytta av att vara diabetiker, alla på avdelningen bara skrek, när vi blev visade att sprutan ska stickas i magen, lång gadd på denna dessutom, men jag tar ju insulin 5 ggr om dagen, så denna spruta är bara ännu en piss i Missisippi, nu ska jag plocka fram kläder till i morgon, sjukhusbesök ser jag aldrig fram emot, och detta i synnerhet inte, avskyr att plocka stygn och agraffer, allt annat kan jag ta, dessutom åka bil är blä, och in och ur densamma ännu mer bläääääää, med dessa mina kryckor fastlimmade under armarna
godnatt alla därute, sov gott
Maggan47
Har precis beställt en brandsläckare