Köpa fälla
Det fanns ju en tråd om olika fällor och liknane men jag kan inte hitta den. är det någon som kan länka?
vart kan man köpa fälla? Vad kostar de? Frakt? vad finns det för modeller?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Ja sök på fällor här inne1 Så hittar du tråden.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
http://www.gunne.info/kattfalla.html
Kan den vara något? Vad tror ni?
Vänligen
Sofia
Tycker den såg liten ut…om inte bilden luras.
mm, men det står att den ska uppfylla kraven… men sen vet man ju inte hur de är..
Vänligen
Sofia
Läste nu att den INTE uppfyller de nya måtten som tillkom nov 2008, varken på bredden eller höjden.
Funkar inte grävligsfälla? tänkte att man kan höra med jaktlag ang låna en sån fälla. Jag har förmig att jag lånade en sån fälla av en jägare.
#5. oh fan, då blir det inte den..
Vänligen
Sofia
Lotin grävlingsfälla rekommenderas. Det är den som de kommunala jägare mest använder även för katter.
Närmast/billigast för Östergötland var en försäljare i Jönköping, busfrakt, leverans 3 dagar, gick på knappt 1300:-. Vet dock ej hur aktuellt det är nu… Har tyvärr inte länken här på datorn, borde finnas i en av tråderna om Tess katter.. ska leta vidare…
Här finns sådana fällor annars (dock lite dyrare) http://www.lotin.nu/

här köpte jag min
Alla djur behöver någon som bryr sig!
ja de vanliga grävlingfällorna är faktiskt väldigt bra. De har en nackdel, de är tunga. och den stängde fällan i fösta inlägget här , det stämmer de är inte tillåtna längre.
Finns även en "kattfälla" från Lotin, mindre än grävlingsfällan åt alla håll (men enligt reglerna) och bara 4.7 kg - har inga erfarenheter med den dock.
Är det en sådan du har Mison?
Finns en aktionspris hos Lotin just nu under hösten - köpp 5 kattfällor och betalar bara 4 …
ja Naquita och Alexej har LOtin.

ja, det är en lotin jag har… jättelätt att bära omkring på…
havahart är också så lätta. Det är både ett plus och minus. De är lätta att stjäla…..
Jo, det är mycket som talar för en grävlingsfälla helt klart, vet dock ej om man får den in i en vånlig eller liten mindre bil?
Kattfällan från Lotin - den är 80cm lång men om man tittar på deras bilder så ser det ut som om det finns viss riskt att katten kan klämma svansen??

att dom klämmer svansen har inte jag kännt mig orolig för… inte om den slår igen när dom kliver på plattan… det är en bit ifrån, för plattan sitter ganska långt in…
Tack Mison, det kanske är bara en lite olycklig tagen bild där på sidan..

i morgon när det är ljust igen kan jag gå ut o ta en bild på min, om någon är intresserad…
Amlis, jag har en v40 och fäller jag ner sätet så går en grävlingsfälla in utan problem, har man mindre bil kan jag tänka mig att det blir krångligare..
Med risk för att vara petig så ska måtten enligt jordbruksverket vara längd minst 50 cm, bredd 30 cm och höjden 35 cm. Därför är grävlingsfälla de som klarar kraven. Har testat fällan från gunne, den är krånglig att rigga men det är bra att den är täckand, fall det är ruskväder och skyggis i fällan.
#20 Lotins kattfälla är 80x30x35 - så den är anpassad till det även om den ser ut att vara i minsta laget…
Jo den klarar sig, är väl den enda av de "gamla" somjag sett.
ja om man inte har kombi, så kan man ju sätta grävlingfällan i baksätet på en vanlig bil. Man bör vara 2pers för att få in den och lägga något under.
Vet för vi skulle ha in den i sambons bil och hans kombiutrymme får man aldrig in något i, fullt med drit. Så då var det liksomo bara läge för baksätet och då fick en kliva in i bilen och försiktigt baxa in fällan. Gick jättebra.
OCh det är ingen fara, att någon ska klämma sig i den fällan. Ok, den är svår att gilra, men du behöver inte gillra med båda luckorna om du inte vill.
Men jag ska allvarligt ta kontakt med HAvahart.

Köpte min Lotinfälla på postorder från ett ställe som heter jakt och skytte. Där finns olika fällor med bilder.
http://www.blocket.se/ostergotland/Gravlingfalla_24269154.htm?ca=14&w=1
titta denna 500kr dom är bra dom fällorna
#25 den var såld….
det gick snabbt :( var ju en sån bra fäll genomgångs i stål
Googlade och hittade ett ställe i USa som säljer…HAvahart
jag ska köpa den som karizma tipsade om ;) hahah så den är såld till mig :) Jag ska hämta den i helgen :)
Vänligen
Sofia
Fint Sofia :) Hoppas den är bra :)
Den fällan i annonsen hade han visst sålt till en annan fast jag skulle köpa den. :( Men han hade en annan lika dan fast lite bättre material för 800 kr som jag ska ev få köpa, om det inte fanns någon grävling i den när han skulle kolla ikv så kunde jag få köpa den.
men 800 kr är lite mycket just nu så jag tänkte om dete kasnke finns någon/några som vill vara med och dela på fällan?
Linköpingsfolket, ni som håller på med kollonin tex. ni kommer väl behöva fälla? Vi bor ju nära varandra och det skulle ju kunna funka bra o dela här runt :)
Har tagit bort platsen där kollonin finns…
Sidentass/medarbetare hittekatter i fokus
Vänligen
Sofia
PUTT!
Vänligen
Sofia
VA!!! Så dåligt av han att sälja den till nån annan :S Du ett tips ring till nån jägar/klubb/förening de brukar ha burar o sånt antar det finns nån som har flera st i onödan så där kan man säkert hitta en för det priset som var i annonsen.

ja gå in i den tråden.. superbra!!!
Tänkte faktiskt, att om den hinner fram i veckan, så kanske det fanns någon i Göteborg som ville låna den? Min svåger och svägerska kanske är kvar här uppe i veckan. HUr som helat, dessa fällor skulle allså bli BILLIGARE än HAvahart! Så ta kontakt med killen som jag nämnt i min tråd! Jättetrevlig!