Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 4317 ggr
Mison
0

Arboga Djurskydd

Kan det vara nåt?? Jag känner mig så ensam här!!! Hallå!!! Inga fler härifrån!!!

Nu kommer en hund hit också, ikväll eller i morrn….. Snacka om huset fullt och plånboken tom….

Haha, hur var det där med "finns hjärterum så finns stjärterum!!!"

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Mison
0

Vill tillägga… självklart vovveliten är du välkommen… Det ligger redan ett grisöra o väntar….

Marga
0

Oj, är du ett enmans-katt-och-hundhem Förvånad! Det låter jobbigt men vilken tur för Arbogadjuren att dom har dig! Glad

Mison
0

haha, ja man kan verkligen säga enmans…. jag har mycket att tacka örebro katthem för, vad gäller råd och tips… (älskar er!!!) men vad gäller plats och ekonomi, så börjar det bli verkligen fullt….

Haha Mison In Arboga!!!

Bumbis
0

Jag förstår att du känner sig ensam i dom trakterna.
Jag försökte få hjälp med en kisse som höll till vid Mc Donalds i Arboga för ett, eller ett par år sedan men det fanns inget intresse från någon förening förutom Örebro katthem som kunde lämna några namn som kunde hjälpa till att fånga kissen.  Jag lovade ta hand om katten om någon fångade den eftersom jag bor cirka 15 mil ifrån.

Katten hann troligtvis bli överkörd, (110-väg) men alternativet hade varit ett skott av kommunskytt enligt katthemmet i trakten eftersom den ansågs "förvildad" eftersom den sprang mellan bilarna på en parkering och tiggde mat.

Jag förstår din frustration mison.

Jag tror jag ska skicka dig den mejlkonversation som jag hade med ett katthem i närheten. Kan vara intressant  och lärorik läsning, men fruktansvärd skrämmande. Rynkar på näsan

MariannE11
0

inget avis alla på dej mison…..Gråter… syftade på hunden men det gäller självklart att du är ensam i din hörna…men du sköter dej hur fint som helst..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Ja men Esssut bor ju rätt nära?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

essut50
0

#4 Vet nog vilket katthem du menar.Skrikandes 

Mison..Det är inte lätt att vara ensam i Arboga..Gråter

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Mison
0

ja, pm:a eller maila gärna den konversationen… kan tänka mig att det var katthemmet i köping du tänker på… där finns inga goda kommentarer att söka efter… inte heller Huskatten i Västerås… fy sjutton, stackars den som tar hjälp av dom…

Bumbis
0

#7, jag tror du vet vilket katthem jag har i åtanke. Vi har ju haft den diskussionen tidigare.

#8 jag har konversationen i pappersformat. Jag postar kopior till dig eftersom jag inte har någon scanner tillgänglig för tillfället.

Kan vara intressant att läsa till vilken verksamhet folk egentligen skänker pengar i godan tro.

Mison
0

ja gör jättegärna det…

katthemmet i köping skulle jag inte ens ödsla ett till teletonsamtal på… det är en skam att dom får hålla på… i sin fina villa som dom köpt för skänkta pengar… undrar om donatorn visste vilket dåligt katthem det var…

bara fina och tama missar är intressanta där… dom bryr sig inte ens att åka ut, ifall man ringer om en misse som springer ute… dom bryr sig inte ens om den är tam eller förvildad… det är väl för "jobbigt", trevligare om folk "levererar" så katthemmet slipper jobba nåt…

Bumbis
0

#10 tänk om jag visste att du fanns då Mison! Du hade kunnat hjälpa kissen utan en massa fördomar. Gråter

En kommentar från ordförande var: " Det är en bit mellan Köping och Arboga och vi kan inte sitta och åka sent på kvällarna på såna saker.  Dessutom verkade katten helt förvildad. Jag sa som det var, att vi på vårt djurhem inte handskas med förvildade katter utan då blir det här en sak för miljökontoret."

Mison
0

en bit mellan köping o arboga.. nä kyss mig i a****let!!!! typ en mil eller nåt…. dom flesta åker så långt för att köpa en bag-in-box… men det är inte konstigt när det handlar om Köpings katthem… tyvärr kommer det inte ut… folk tror att dom jobbar för katter som behöver hjälp, när dom i själva verket jobbar för "folk-som-behöver hjälp-så-dom-själva-slipper-ta-hand-om-sina-katter"

ja, tänk om vi kände varandra då… jag har bott i köping sen 2001 och flyttade hit till arboga i juni… innan bodde jag i västerås, och inte ens då hade jag tvekat att åka till arboga för att leta efter en katt…

Bumbis
0

#12, nej, det är skillnad på folk och folk Mison. Tack för att du finns! Flört Synd bara att jag inte visste att du fanns då.

monsi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mison min vän har efterlyst hjälp på blandrashundar i fokus.

Vet det finns många där från Närke trakterna.

Hoppas någon mer är intreserad av att hjälpa dig med alla kisarna där uppe.

Länk till min tråd på blandis.

Hoppas någon ställer upp nu också.

Häxan skicka massor av nospussar o en massa spinn till dig mison

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Crazzysazza
0

Hej jag bor i arboga men jag tror inte jag kan ta något djurdet beror ju helt och hållet på vad du har för några ch vilka kön har ust nu 2 hundar själv så  pm s får vi se om jag kan hjälpa till

[iurochskur]
0

Jag bor i Västerås och kan hjälpa till med transport ibland om man vill…har även anmält intresse att agera jourhem här i Västerås om det kan vara nåt.

Kram!

[iurochskur]
0

Dock inte för katt tyvärr eftersom sambon är allergisk.

MariannE11
0

undrar hur det går för mison o vovven?….Foten i munnen

Mison
0

vovveliten är här nu… tar igen sig lite i soffan i vardagsrummet… pga lite omständigheter vill jag inte lägga ut bild på henne just nu… men kan berätta att hon är otroligt söt… och välkomnades hjärtligt av min ena vovve.. min andra kommer hem i morgon, så det får visa sig då… men det går nog, för den hunden är en fislort…

MariannE11
0

hon behöver nog ta igen sej o känna hur mysigt det är i din soffa mison…hon är förhoppningsvis tuffare i morron… går det bra med kissarna?….puss på vovveliten…

Mison
0

hon bryr sig inte om missarna alls…. just nu ligger hon i störskön ryggställning med alla benen i luften i soffan…

MariannE11
0

hmmm…..*dräggel*…..gillade hon sitt grisöra?…

Mison
0

hon har inte fått nåt än… vet inte om hon ska heller… det är en liten tjockis nämligen, hon behöver verkligen gå ner lite i vikt… men kanske skadar inte 1 litet lördagsöra…?

MariannE11
0

anade i underjorden att hon kanske är en aning rund..Oskyldig….men ett grisöra kan väl inte vara så farligt så hon känner sej riktigt välkommen….

Mison
0

eller hur…?? så tycker jag också… det blir nog ett ikväll… så får vi jogga av det i morgon…

essut50
0

Låt hon få ett öra, så hon känner sig välkommen till dig.

Lycka till med henne…

Mison
0

haha, vilken fis…. skulle gå på promenad nyss, men det gick inte… lilla fröken prinsessa vill tydligen inte vara ute när det regnar…. fort in och hoppade upp i soffan igen…hahahaha

Bumbis
0

Klart vovven ska få en överraskning nu när allting är nytt. Banta får hon göra en annan dag.

Har du någon bild på underverket?

Mison
0

vågar inte öppet här pga vissa omständigheter runt hunden. men jag skickar en bild på pm…

Bumbis
0

#29 tack Mison!

MariannE11
0

hoppas lilla vovven har hel service nu under natten….å tänt självklart…Flört

essut50
0

Jag tror att " Prinsessan" skulle vilja bo hos MarianneFlört eller hur Mison…Skrattande

MariannE11
0

TystSkäms

monsi
0

Festande monsi sms bombade MariannE igår tycker litten hund ska flytta hem till henne.

Det är dax för liten hund Nu MaiannE.

MariannE11
0

visst vill jag ha hund….inget snack om den saken… vet inte om jag kan fixa det praktiska runt i kring…. om jag tänker för egoistiskt… det är ju inte bara jag som ska vara glad….

vill höra mer om hennes personlighet förutom att hon inte gillar regn…

jaja… SKA gå ut nu….. läääängtar såååå……Rynkar på näsan

monsi
0

Vet mariannE att du kan klara det o att den får det jätte bra hos dig, annars hadde jag inte sms bombat dig.

Har fattat det som att det är en lugn liten dam som finner sig bra i nya miljöer o verkar väldigt trevlig.

Mison
0

haha, ja, hon har legat och snuttat med mig hela natten…. slutar man klia henne klappar hon på kinden eller slickar, så man fortsätter… hon vet vad hon vill.. och så fort man kommer in i det rum hon ligger i, vänder hon upp magen och viftar på svansen och vill bli klappad…. alltså en gosehund…

MariannE11
0

ObestämdTyst