Vecka 1
Jag drar i gång en ny tråd. Så vad har alla kattälskare gjort denna veckan?
Själv har jag jobbat hela nyårsafton och nyårsdagen o hela vecka oxå…Dessutom har jag lovat mig själv att sluta äta godis…! Oooppps! Klart det ska gå!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Min sambo har varit i Amsterdam och avslutat försäljningen av sin lägenhet där. Känns lite vemodigt att det är sålt nu samtidigt som det är skönt också förståss. Själv har jag jobbat under veckan och varit ganska trött. Har tittat på hus som vi är intresserade av att köpa, men det ville sig inte denna gången. Drömmen är ett hus på landet med lite mera utrymme för att kunna hjälpa några katter som jourhem.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Så ni bor i lägenhet nu, Lena?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
#2 Vi bor i en radhuslägenhet med egen liten täppa. Fast det är inte så stort att vi kan ta in några tillfälliga katt-gäster.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag har haft en luuuugn vecka. Lite för lugn igentligen för nu måste jag sitta med min tenta hela helgen:( Börjar skolan igen på onsdag och förhoppningsvis så är min tenta klar då.
Har mest gosat med alla djuren hela veckan, härligare kan det inte bli!
Hej!
Har haft det skönt och varit ledig med barnen och softat. Sen har fick jag igår en liten kissemissa som jag ska vara jourhem till, antaglien är hon dräktig. Så igår och idag har gått åt till det, att se till att det funkar med den nya och min egen katt, Whiskey. Han är inte så döförtjust men väldigt nyfien.. tror det löser sig.

Panikvecka med tanke på att jag är ansvarig för evenemanget på husjursmässan. Många trådar som man måste hålla i, allt från personal, material, till uppbyggnad, nedmontering med mera. Så jag är mer i komatillstånd. En dag kvar. Men det har varit lyckat. Träffat massa forummänniskor. Härligt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

jag har bytt arbetsplats och varit rätt spänd med det som resulterade i störd sömn som gav huvudvärk som gav illamående….så nu hoppas jag på att nattens sömn får mej i fas igen…. annars är mitt jobb lovande då jag upptäckte att Djurhjälpen har en mat-tunna på mitt jobb…så nu ska jag börja tvinga folk att skänka kattmat 
annars har energin varit på noll denna vecka…. var lite högre idag på husdjursmässan där jag hittade mycket intressant att titta på… synd bara att jag inte är miljonär… hoppas på det nästa år!…. det har varit mycket soffliggande annars och det uppskattar min gammelgädda Zazza som barrikaderat sej på toppen och betett sej som hon aldrig fått tillräckligt med kärlek förut… men jag anar att hon varit som ett plåster för hon är mitt bästa känselsprö när det gäller hur jag mår…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag har tagit det lungt för det mesta. Har försökt göra klart mitt projektarbete som ska redovisas snart, iaf innan vi går på praktik tror jag. Är inte mycket kvar nu. Annars har jag mest suttit framför datan/tv:n eller en bok. I fredags var jag dock på husdjursmässan i några timmar efter det åkte jag till en kompis klaskompis där vi åt hemmagjord pizza, såg på film och spelade spel, jätte trevligt :)

Året började med en rivstart, har jobbat hela veckan och det har varit ganska mycket trots helgerna. På kattfronten var det som vanligt, Jobbade som ansvarig i onsdags kväll på katthemmet, helt hysteriskt med massor av besökare som alla hade tusen frågor samtidigt. Torsdag efter jobbet var det katt-körningar. Först min lilla akutmissa Pandora som hämtades hos veterinären efter kastrering, sedan körde jag hem en katthemskatt till hans nya hem. Fredag jobba halvdag och därefter direkt ut till Mässan för att stå i vår monter där. Lödag tillbringades också på Mässan i sällskap med min dotter och idag söndag ska jag jobba på Café Katt. Ganska typisk vecka för mej.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Vi har haft mycket att stå i inför flytten till vår nya lägenhet och det mesta av flyttlasset går på tisdag när vi samtidigt får kvittera ut nycklarna. Men den här gången kännst allt riktigt bra när vi inte alls behöver stressa eftersom vi bor i vårt fritidshus. Då kan vi möblera och göra allt klart i lägenheten innan vi tar dit kissarna.Husse och jag har tänkt turas om med att en är hos katterna och den andra taar hundarna.
Höjdpunkten var när vi åkte till Husdjursmässan i fredags. Det var verkligen roligt att träffa dig Vanessa och även Anna. Du skall ha en stor eloge för Er monter var så fin och mycket bra. Jag hade ju tidigare köpt kalendrar och nu köpte jag era muggar så nu blir jag påmind om Djurhjälpen varje dag
Säljer ni muggarna jämt eller var det bara för mässan? Måste säga att jag bara älskar er logga.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

#9 # 10 Det var kul att träffa er tycker jag. Jag skulle kunna säga att sätta ett ansikte till nickname. Men med mitt synfel och under stress försvinner ansikten ur min hjärna med rekordfart. Så om ni träffar mig och jag inte hälsar eller kan placera er så är det inte snobberi. Presentera er igen och jag kommer att bli jätteglad samt skämmas kopiöst.
"10 Tack för monterkommentaren. Den värmde. Det var jag som hade bestämt hur det skulle se ut och skaffat sakerna. Fick god hjälp av en av en volontär och vän. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.