Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 2796 ggr
SamanthaJones
0

Två problem med Charlie.

Jag har ju kvar Chalire, en av hanarna ifrån Skänninge. Han var tänkt att han skulle få stanna hos oss bara det löser sig mellan han och min kille Tjejen som oxå är "här ifrån". Charlie är supermysig och jätte lätt att ha med att göra och han går ihop med ALLA! han verkligen söker kontakt. han stryker sig mot vår perser så fort han ser honom och vill bara ha kattnärhet men vår tjejen är riktigt elak mot honom och jagar upp honom någonstans och låter honom inte komma ner.

Han har fått sova och vara i vårt sovrum när vi itne är hemma för att han ska kunna gå på toa och så men inatt lyckades katterna få upp dörren så jag vaknade vid 6 av att charlie hade bajsat i sängen, lilla stackars! Han sköter toan super annars!

+ Att jag tor jag är allergisk mot honom, kan man vara det mot bara 1 katt? Eftersom han har sovit hososs i sovrummet på nätterna i cirka en vecka och jag vaknar med en hals som gör fruktansvärt ont, grönt segt snor och en förjävlig huvudvärk så kan jag inte komma på något annat än att jag inte tål honom. Vi har ju allatid innan haft våra katter i sovrummet men inga sånnahär problem. Jag tar allergitabletter men det hjälper inte, jag dammsuger varjekväll (eller, sambon gör) vädrar innan vi ska sova, rollar sängkläderna och dammar varjedag.

Vad tusan ska jag göra, jag måste ju ha honom i sovrummet för att han ska kunna få vara trygg men då får jag sova på soffan o det tär på förhållandet.

Så jag måste ganska så omgående hitta någon som kan ta honom. är det någon här som kan ställa upp ett tag tills man hittar något permanent?

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

MariannE11
0

tror man kan vara olika allergisk mot katter… min dotter har upplevt det som så iaf…

vilken otur att det ska behöva vara så här…du tror inte att det kan lugna ned sej mellan katterna?… jag hade oerhörda problem när sista kissen kom…. nu så går det rätt så bra… mina katter är livrädda o springer gladeligen därifrån om hon dyker upp…. hoppas kastreringen idag ska hjälpa…men är du allergisk så är ju inte det en lösning det heller… inget annat som kan ha orsakat att du blivit sjuk?…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

SamanthaJones
0

inte vad jag kan komma på. det går över när jag är borta hemmifrån typ på jobb o istallet och så men så fort jag kommer hem och in i sovrummet så sätter det igång. :S

Är ju inget jag vill ska hända för han är verkligen speciell och helt underbar men jag är orolig för att om jag är allergisk så det kasnke utvecklas och jag blir allergisk mot alla mina katter och då skulle jag juh typ dö.

Vänligen

Sofia

[GunillaR]
0

Det verkar som du fått en bihåleinflammation, och detta behöver inte ha med katterna att göra. Att snoret är grönt beror på en inflammation och att det gått en tid .

Försök med att skölja näsan med Renässans några gånger om dagen.

Du kan göra en kontroll på din vårdcentral om du är allergisk!

kattassen
0

Jag tror också att du har en förkylning som satt sig i bihålorna. Allergi brukar inte ge grönt snor och sällan halsont.
Huvudvärken tyder också på bihåleinflammation.

Sinova är små gröna naturläkemedels-piller som man kan köpa på apoteket. De kan göra nytta för bihålorna.

Nezeril och om det inte ger sig - sök läkare. Du kan behöva penicillin.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Tiana
0

#4 Sinova är bra, men innehåller laktos - jag provade det och såg ut som en tonåring i ansiktet efter några dagar. Överkänslig som jag är mot just laktos… Flört

SamanthaJones
0

oh fan… hoppas att det är det då. får bli att ringa vc i morgon… tack!

Vänligen

Sofia

MariannE11
0

första gången vi får hoppas på bihåleinflammation…..håller tummarna för det….

hur länge har du haft Charlie hos dej?….går det bra att prata Tjejen tillrätta eller är det blodiga överfall?….

Sidentass
0

Men vad trist att du blivit dålig..hoppas verkligen att det inte är allergi mot Charlie..annars tror jag att man kan reagera mer mot vissa katter..varför vet jag dock inte..men har hört talas om att det kan vara så..däremot brukar inte symtomen vara dom som du beskriver..så jag hoppas att det är något annat och att du snart blir fri ifrån eländet…så synd att Charlie blir hotad av andra kissen..det är svårt med sådana här saker..puttar för att du ska får många råd o tips härifrån!

Marga
0

Feliway kanske kan få katterna att gå ihop bättre så Charlie inte behöver vara så rädd…

Jag tror inte heller på allergi.

SamanthaJones
0

allergin, om det nu är det så går det att leva med men problemet är hur man ska få dem att trivas lite bättre ihop.  feliway ska jag köpa i morgon, satsar på en adapter. Tjejen går jätte bra med mina egna men inga andra. konstigt det där.

Nej blodigt allvar har det inte blivit än utan morr, fräs och slag men inte direkt hoppa på. Charlie gör inget alls utan han ligger mest och bara trycker sig sig mot marken och ser helt förstörd ut- han vill ignet annat än att ha närhet ifrån de andra katterna.

Vänligen

Sofia

Sidentass
0

Stackars lille Charlie..just det..Feelaway kan gör susen..nu får vi hoppas att det hjälper till att få ned stridsyxan!

MariannE11
0

stackarn….vet inte om jag frågat men hur länge har Charlie varit hos dej?…läget mellan mina var ju katastrof från början men det var mina egna som åkte på proppar…sen har madamen lugnat sej o gör bara utfall när hon ska visa vem som bestämmer…nu har madame tratt o Bruno som måste vara en gullig men rätt dum kisse fattade inte att det var hon… han gick fram utan att morra o sa ett kort hej….men det är bättre att dom som har stor erfarenhet uttalar sej än lilla jag med ett fall som fortfarande är pågående…

martdat
0

ja Ice flyttade ju hit i påskas o Kerstin har inte acksepterat det än, anfaller då och då, Ice kan dock försvara sig o är ganska bitchig själv kan vara, hoppas att de slutar helt en dag men lungnare är det ju i allafall,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

MariannE11
0

har du varit iväg till doktorn?….hoppas det är lugnare på hemmafronten…