gullig kattunge
en otroligt gullig kattunge ca 6 månader, behöver ett hem,
på fredag kommer kvinnan som han bor hos nu åka till vetten med honom för avlivning-han är helt omedveten om sitt grymma öde som väntar honom, och skuttar runt och leker på golvet..och lycklig av att få var inne i värmen..han är verkligen jätte gullig en riktig liten ulltuss.vill någon ta han om denna lilla gosse,,,ta kontakt med mig tel 0707574679 han är lite brun randig

Och du din snälla människa fortsätter att rädda katter från hemska öden! Heder till dig!
Hoppas du hittar någon ny bättre matte/husse!! Lycka till!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Varför ska den avlivas?

för att hon anser att hon inte kan ta hand om katten , och hon har ringt till olika katthem ,men ingeen vill ha en kattunge, jag har satt upp lappar över allt och min hjärna tänker och vrider p¨å vad jag ska göra…
Är det en hitte /hemlös katt hon har hos sig?
Kan inte du försöka ta hand om katten så länge?
Man blir så arg på såna människor som gör så..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

hon hittade den itrappan och tog in den för ca 4veckor sen ,och jag fick reda på det idag, jag höll han i famnen och han verkade gilla det,så han har nog haft en familj.jag tror inte min katt är så snäll mot andra katter, därför vågar jag ej…
Åh stackars dig…. Alltid så ramlar det över såna små sötingar till dig…..Essut, var det inte du som tipsad om Fisksätra? Eller är jag helt fel ute?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har hon annonserat ut katten? Inga grannar eller bekanta som kan ta hand om den lille?

jag håller på och sätter upp lappar över allt,ja det är konstigt att det alltid dyker upp gulliga katter vart jag än går ,och så har det varit hela mitt liv nästan
Jo Gunilla jag brukar skriva Fisksätra, dom brukar inte vara omöjliga om man ger dom ett bidrag för besväret.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Åh, då kanske det kan vara en lösning? Vi kan kanske skramla ihop lite i så fall och hjälpa stackars Siberlina. Hon som har katten, borde ju kunna betala, för att gå till vet och avliva kostar ju en slant det med
men fasiken då… hoppas nu att det ordnar sig för den lilla katten tills fredag. Snart är det ju fredag….
JA så hemskt…..

Siberlina! Kan du inte pröva om du kan ta katten? Jag tror nog att din katt (även om det är en tyrann;-) kanske kan acceptera en yngre katt. Om inte kanske det kan gå någon vecka tills det hinner ordna sig bättre.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
ja vore toppen om du kunde om inge annan utväg finns!

Katten finns i Stockholm eller hur? Och det är en hittekatt.
Då ska du ta den till polisen. De är skyldiga att ta emot upphittade katter och polisen i Stockholm har ett avtal med tre olika katthem (Sth Katthem, Kattstallet och Solgläntan) De katthemmen ska ta emot upphittade katter som kommr in via polisen.
Det kan hända att polisen försöker komma undan och säger att katter inte är deras ansvar. Då måste du vara tuff och stå på dig. Det är polisens skyldighet att ta emot katten, nämn att du känner till avtalet med katthemmen.
Katthemmen i Stockholm tar inte emot hittekatter direkt från privatpersoner. Vi vill att det ska gå den rätta vägen med polisanmälan osv. Först när katten blivit överskriven på hemmet kan vi lagligen omplacera katten. För tänk om du skulle stulit grannens katt för att du inte gillar den och sedan omplacerar katthemmet den. Sådan har faktiskt hänt
Åk till polisen och var envis om det behövs så kommer lille kissen att hamna på något av de tre katthemmen.
Om det känns obehagligt att ställa krav på polisen så tänk att du gör det för kattens skull, den kan inte tala för sin egen sak.
Lycka till.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

putt… vad bra att du johnnys girl kan ge lite bra tips….hemskt om den lilla ska bli avlivad….
går alla polisstationer bra eller är några bättre/sämre än andra?..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
ja då får vi hoppas att det går den vägen och att Siberlina talar om för damen att den MÅSTE till polisen

Visst är det så att det är enklare på vissa och knepigare på andra. Norrmalmspolisen i City brukar vara bra. Polisen på Kungsholmen är också bra.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.

hon har varit på polisen i huddinge och dom ville ej ta emot katten,men som sagt
katten är så himla söt….katten ochså att allt ska va så svårt

#20 Det är precis det jag menar. Polisen tycker att de inte har resurser för katterna och ibland försöker slippa ansvaret om de kan. Man måste vara tuff mot dem, då tar de katten.

har ni kanske chans att åka till polisen tillsammans?… är man två så blir man starkare….
men putt för katten, snart fredag………..
puttar allt vad jag kan… Fredag närmar sig med stormsteg
ja det är onsdag i dag, det går ju fort. Hoppas att det löser sig under morrondagen för den stackars missen så han inte blir avlivad. Hur går det Siberlina, vet du något nytt om missen?

jag har hittat en tjej som vill ha lille ulltussen. jag ska åka över med katten i kväll, hon skrev i ett sms till mig att katen hamnar hos en kattälskare…så jag hoppas verkligen den gör det.tack för allt ert stöd

super siberlina… kanon att det ordnar sej… berätta gärna mer om hur det går…
åh men gud så underbart du…. snällt av dig att hjälpa kissen 
Åh..så bra att det ordnar sig för det lilla livet 
Tack siberlina för du engagerade dig och hjälpte missen.
Åh du är en ängel i det tysta!!!!

ni är änglar allihopa på denna sajt
Ja men du är så himla gullig. som sagt,en ängel i det tysta.

nu har gullet kommit till sitt nya hem , tjejen tog honom i famnen och bar in honom . jag hoppas att han får det bra där
Så fint…….Ett litet liv räddat. UNDerbart

kanon…. du har gjort ett fint jobb för kissen…