RIP Skrutten
Idag var vi hos veterinären med Skrutten från vanvårdsärendet i Ronneby. Vi hade bokat tid för kastrering.
Det visade sig att Skrutten var en liten hona och att hon var svårt hjärtsjuk. Veterinären ringde då de sövt henne och behövde veta på en gång vad de skulle göra för det var knappt att hon klarade att vara sövd.
Veterinärens bedömning var att hon skulle lida om hon fick fortsätta leva och rådde oss att låta henne somna in.
Då jag har förtroende för denna veterinär sen tidigare så litade jag på hennes bedömning så lilla Skruttan fick somna in under narkosen.
Nu slipper hon lida mer lilla gumman
Lilla Skrutten,
Sov sött lilla vän.

stackars skrutten… men nu slipper hon lida… fick ett fint slut där det fanns folk som såg o trodde på henne… synd att hjärtat inte höll…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

stackars lille vän… men hon har det bra nu, det är det som räknas… hon behöver inte lida mer… sov gott, lille vän…
Alla djur behöver någon som bryr sig!

usch, lilla gumman. Du vet att du hade mitt samtycke iaf, har mailat dig eftersom jag inte har dina nymmer på jobbet o du ringde anonymt imorse. ring mig ikväll och du vill o behöver!
Lilla söta skrutten. du var så mager, o så rädd. Så du var en hona trots allt. vi ville ju inte klämma o stressa dig..
Denna jädrans vanvård, vad mycket energi det här fallet har tagit från mig som jag trodde skulle bli så lätt. Maskade katter, unga o allt. O så går allt såhär. Skrutten, Enya, Stinas sjukdom, alla döda katter i huset. Hur mycket mer ska man orka?
Sov gott lila vän, du fick känna kärlek hos chikag i slutet iaf!
Ständiga infektioner kan göra hjärtfel på katter, så det behöver inte var medfödda fel. Stackars katter
Åh lilla vännen… JA men att vara i katthimlen är bättre än att vara i det helvete ho kom ifrån… Tack för att ni gjorde hennes sista dagar så fina!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lilla söta Skrutten! Du fick en fin sista tid med underbara människor. En chans till ett värdigt liv. Trots allt så fick du somna in hos vänliga människor och slippa plågas mer! Vila i frid du lilla vän! Ingen skall behöva plågas som ni gjort!
Tröstekramar till dig Chigak! Vi vet att du gjort det bästa du kunnat och det enda rätta! Kram!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Kanske är det naturens sätt att säga ifrån med både Skrutten och Enya. Vanvården har satt sina spår på katterna.
Nu behöver ingen av dem lida mer och det var helt rätt att låta henne somna in.
Det känns så konstigt att inte kunna gå in till Skrutten som jag gjort varje kväll för en stunds klapp med fjädervippan
På den korta tiden hon var hos oss hann hon ändå göra såna framsteg. Från att ha sprungit in i sin bur och gömt sig direkt när man kom in i rummet till att ligga kvar och blinka när jag klappade henne med fjädervippan.

usch :( så tråkigt! *Kram*
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Åhhhh ..fina vackra kisse…nu fick missen somna in på det lugnaste sätt och bli kvitt allt som plågar…nu har hon fått ro..fått frid bortom Regnbågsbron där gräset är så mjukt för små silkestassar…
R:I:P…
Skickar många kramar..
Dom har det bra nu, men vad jobbigt det är att förlora dem.
Jag tycker fortfarande jag hör min lilla Enya ropa på mig..
Sov gott lilla Skrutten.

Så sorgligt
Skönt att de åtminstone inte lider mer och att någon brydde sig om dem deras sista tid.