Berlioz urinstenar:-(
Nu känns det för mycket för oss…vår älskade Berlioz är dålig igen..han morrar..har ont o kan inte kissa..tycker han ser ut som att han också blivit betydligt tjockare på ett knepigt sätt bara de senaste dagarna..håller på att jagar vettar som jobbar jour..och som kan ta det på krita..för kontanter finns inte förrän i slutet på veckan..
Det gör mej så ont att se honom såhär..ska prova att hitta den jourhavande veterinär som finns i norrköping..
usch..nu har jag varit gnällig..men ibland känns tillvaron to much…snälla håll tummarna för vårt älskade goknippe..
Nej men Siden, så jobbigt för er.. 
Säg till om du behöver hjälp med vad som, jag har ju bilen ifall ni behöver hjälp med skjuts, vartsomhelst.

Nej! Vad jobbigt håller tummarna att ni hittar en bra vet.
Kram Siden massor av kram
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

inte kul när ens pälsklingar mår dåligt,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Siden, du har pm.

#4 Som jag skrev i pm..du är en klippa…tack!!!
Och tack alla er andra för tumhållning..sitter o letar jourvet..
Åh..så tråkigt och jobbigt för både er och Berlioz 
Hur går det…fått tag i någon vett?
Ja..Lina är en klippa och hjälper dig om du behöver….har tyvärr ingen bil själv.

#6 Har inte hittat nån vet som jobbar den här tiden! Men imorgon förmiddag finns jour..men jag sitter o letar, ifall att man måste lägga iväg redan idag…fattar inte varför det alltid ska ske på helger!! (
Distiksvetrinären..hur jobbar dom?

#8 Tack för tips..det ska jag ta o kolla upp!
Åh så jobbigt, undrar om det kan vara urinvägsinfektion eller urinsten du. Hoppas att du får ta på nån och distriktsveterinären ringde vi oxå till då Simon var dålig. Här i Bollnäs finns de alltid tillgänglig dag som natt som helg, det är super.

men du har vart i väg med honom innan för samma åkomma va? vad var det ?
Siden, Valla har jour 9-18:30. Men du kanske vill ha det på krita ändå? Jag hjälper dig annars.

#11 Ja, han har varit hos min privatvet där som tömde blåsan, men när sedan symtomen återkom dagen därpå så var vi tvugna att lägga in honom på Valla..
#10 Det är med all säkerhet urinsten han fått igen..exakt samma symtom som förra gången..
Håller alla tummar och katterna håller sina tassar.
Det är så jobbigt när de små blir sjuka 
Snällt av liinah att ställa upp med att köra
Massa Kramar

fått tag på nån vet ?

#16 Har hittat en vet som lär ha sin mobil på för jämnan för kunderna..så jag ska kontakta honom, endera blir det då honom jag åker till idag, eller till djursjukhus imorgon bitti..
Åh va jobbigt för er om det kommit tillbaka igen…Hoppas att det ordnar sig…

hur går det ? har du nån värkmedicin hemma från sisst han var sjuk, som är till honom då, inte till dig ;)

#19 nej, jag har inga tabletter kvar..han har dock fått ur sig lite, lite kiss..men jag ser att det är lite blod i det..
Imorgon ringer jag djursjukhuset när dom öppnar…sen är jag så tacksam över att Lina hjälper till med skjuts..*Tack Lina!!*
I natt får han bo i vårt sovrum med en egen låda så att vi kan ha kollen hela natten på vad som händer..
Jag har för mej du fick metacam att ge för smärtan, det är i flytande form.
Stor tröste- och styrkekram till Dig Siden . Stackars lilla kissen och stackars er. Vår förra katt hade sådana besvär och det var väldigt jobbigt och man känner sig så otillräcklig och vet inte vad man ska göra. Hoppas kissen kan få hjälp på djursjukhuset och att allt ordnar sig till det bästa!
Tänker på Berlioz och er och hoppas att natten trots allt skall bli lugn.

Lilla Berlioz att du ska behöva gå igenom detta en gång till!
Hoppas att kissen och ni får sova lite i natt iaf.
Tänker på er och sänder varma kramar genom nätet.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#20 Du det verkar vara samma åkomma som sist. Man brukar känna igen symtomen när man väl har sett dem en gång. En smart sak är att alltid ha stenlösande foder hemma som man kan sätta in när minsta symtom visar sig. Då kan man häva det hela.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Glädjande nyheter!
Berlioz är mycket bättre!!:-)
Har haft honom inne hos oss i natt, o han har kissat klumpar i lådan!! Och…vi har inte hört något morrande, eller gnällande..så i nuläget vet jag så pass mycket att jag iallafall inte behöver lägga iväg till jouren nu idag!
Nu är jag förstås hemma o avvaktar det hela..o visar han besvär igen så åker jag till veternären i veckan förstås!
Har en liten teori om att han inte tålde det sista fodret som jag köpte då det var slut på det som katterna brukar äta när jag handlade sist..när han blev dålig nu så tog jag bort fodret o gav endast blötmat..kanske att det var det som var boven..det vet man ju inte riktigt..
Tack alla ni för era tumhållningar..och speciellt tack till Lina som funnits som en trygghet o erbjudit skjuts!

det här missade jag när jag inte varit inne sista dygnet….
stackars Berlioz…. vore ju toppen om allt funkade igen…..toppen att han mår bättre….svårt ibland att veta vad som kan orsaka….
kram till er alla…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Skönt han är bättre!
Så skönt!
Underbart att höra!

Den glädjen varade inte längre än till tidigare kvällen här tyvärr..nu har han åter visat ha smärta vid försök till kiss..och det tycks ha tagit stopp igen..så nu är det jag som ringer vet imorgon bitti oavsett om han kan kissa över natten eller ej….så hoppas jag att han får hjälp med att tömma blåsan..
#25 Bra tips som jag allt ska göra slag i riktigt snart!
Siden, nu kanske det inte är till hj'lp men karin i hjulsbro har öppet jämt! jour o allt + hyggliga priser.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Åh hoppas nu att natten blir lugn så att du kan ringa direkt imorrn bitti. Lilla missen ;(.
Har han inte kissat nå alls idag då?
Oj…… lille vännen…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Oj…… lille vännen…..
Har du inge smärtstillande med. kvar sen sist ?
Jag har för mej du fick metacam. det är även inflammationshämmande.
släpper smärtan när han ska kissa törs han kanske slappna av. Om det nu inte sitter en sten ivägen.

#37 Tyvärr har jag inget av det kvar..utan Berlioz blev klar med sin dos när han hade eländet förra svängen..antar att jag får något nytt imorgon när jag kommer till vet

håller tummarna att ni får komma in snabbt så Berlioz får hjälp o kan bli frisk….

Tack alla för tumhållningar..han är inte lika illa däran som han var för nåt år sen då han hade urinstopp..men besvären finns ju där, och då måste jag ta itu med det hela imorgon så att det inte blir värre..

Nu har vi varit hos veterinären. Urinblåsan var inte så stor så dom menade att han inte hade totalstopp, han fick en kortisonspruta som ska göra det lättare att kissa, samt fick vi hem material för att göra ett urinprov. Det var i form av "stenar" som man täcker en låda med..och när han kissat skall man samla upp vätskan med en pipett och därefter åka tillbaks med provet..Nu har jag honom inne i vårt sovrum och bara väntar på att han ska kissa så jag får cykla iväg..man ville inte skriva ut antibiotika innan svar på prover är fastställt…
Ett jättetack till goa Liinah för all hjälp idag…guld värt för mej och Berlioz…!!!
Åh vi håller tassar och tummar för den lille

här håller vi tummarna åxå….å tassar….

Så snart han fått ur sig lite kiss åkte jag iväg med provet..imorgon skall jag ringa för svar. Lite oroande tycker jag, att kisset är blodfyllt..men man får försöka att se det positivt och hoppas att det inte är något värre än nån infektion kanske, som blir avhjälpt med antibiotika.
Berlioz ska nu gå på bantningskur..han äter nu en viss dos av ett speciellt foder som lär vara bra för katter som har dessa problem..

vi hoppas på det bästa….hoppas maten blir god iaf…fick ett par provpåsar sist med light mat… den ena åts upp genast o den andra ligger o samlar damm…

#45 Han älskar sina nya kulor!! Får sin speciella dos om dagen..
Hoppas och håller tummarna för att det ordnar upp sig nu och han kryar på sig.
ja hur går det?

sällar mej till den väntande skaran…

Nu har jag fått svar på hans urinprov. Det är kristaller han har i urinen samt en infektion, så han ska käka antibiotika nu, och fortsätta med det foder vi fick provpåse på. Inget annat ska han äta nu. Tur att han gillar kulorna, så nu hoppas jag att kristallerna ska lösas upp här framöver istället för att utvecklas till den otäcka stenen som sätter stopp i kisseriet..
Tack alla för tumhållningar!!
Då tror/hoppas vi på fortsatt tillfrisknande.
Pussa han på nosen från mina tjejer 

Vad skönt ni fått reda på vvad som är fel.
Hoppas han snart är frisk igen.
Lille vännen. MEn nu är det väl tvunget att han blir innekatt? Eller tuta i örat på husse…. RASTGÅRD!!!!!!!
Vore jag dej skulle jag lämna in ett urinprov för kontroll 10 dagar efter avslutad behandling. Så man ser att bakterierna verkligen är borta.

#53 Ja..inte släpper jag ut honom nu!! Sen håller jag rastgården högt i planerna..
#54 Men det var ett bra tips..ska jag ta o tänka på!
JA sexstrejka….
Rastgård, annars så blir det inget hahahaha!
Ta som argument att detta kanske hade kunnat undvikas om han varit inne i en rastgård och bara fått gå ut i begränsad tid! Måånga sköna kronor insparade hade det blivit…

#56 He,he..alla medel är tillåtna!!
Ligger nog mycket i det att dom lättare får sånna här infektioner utomhus där dom är bland lite av varje skrot o korn..argumenten blir bara fler o fler här´! Sen sätter han sig inte emot det hela..men jag vet att det är jag som får dra igång projektet o se till att det blir av…vissa skjuter mycket upp till morgondagen..!

vad bra att veta hur det ligger till… o bra att han gillar sina kulor….puss till Berlioz från oss…
Siden: Då tycker jag du gör slag i saken…hjälper dig gärna om du behöver…med planerandet iaf
så får du hyra in "min" snickare..han är inte dyr. Är så nöjd med mitt bygge och det känns så bra att veta att tjejerna är trygga ute.
Pm:ar dig.

#59 har fått ditt pm, tack!!!
-Tittar så gärna förbi hos dej i veckan o ser hur du gjort det hela efter helgen då jag kommit hem från Örebro..