Hur öka vikten?
Hope är fortfarande ganska smal och jag önskar tips på hur man får en katt att öka i vikt (har bara haft motsatta problemet förr).
Han är avmaskad (gjort för säkerhetsskull då jag tycker han är för smal), han äter ALLT man ställer fram. Torrfoder står framme dygnet runt till alla katterna och han har än så länge egen skål på egen plats så han slipper trängas med de andra.
Han får en ordentlig portion blötmat dagligen (räcker oftast hela dagen) och några gånger per vecka får han även äggula blandat i blötmaten.
Någon som har fler tips?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ja du….äggula är ju toppen och han har tydligen bra aptit. JAg trornog att han kommer att lägga på sig med tiden. Vet inte vad andra säger här, men kattungefoder är ju väldigt näringsrikt och jag vet inte vilken sorts torrisar du ger dina kissar. HIll´s A/D är ju väldigt näringsrikt, men sååååååå dyrt….Mitt tips är faktiskt, att du frågar Maliin på Barf, hon kanske har bra tips på prisvärt käk som du kan fixa med som inte är så jämrans dyrt. Du är ju medis där!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hur mycket väger katten? Jag har en eller rättare sagt två mycket smala kattor som äter obegränsat. Efter ett skrovmål blir magen som en bulle en stund men de går inte upp i vikt. Katterna är väl som vi människor. En del blir överviktiga bara de tittar på maten medan andra kan äta hur mycket som helst utan att de går upp ett enda gram.
ja du har ju inet haft den lillle hos dig så länge. Han kanske är den slanka typen. Arne är ju likadan. Blir itne tjock och så har vi Esther som rullar fram. Lilla Pipis börjar också bli lilla Knubbis…

Tack för tipsen, ska fråga Malin också.
Jo god aptit har han och verkar inte alls kräsen. Kan mycket väl vara så att han är av den slanka typen…
#2 Hur mycket han väger vet jag inte exakt då han inte är så samarbetsvillig att jag kunnat väga han, men tippar på ca 3kg och han borde (enligt mina mycket amatörmässiga mått) väga iallafall ca 5kg.
Hills har jag aldrig haft någon katt som varit speciellt förtjust i så det fodret har jag gett upp hoppet på. Jag ger RC steralised, men har planer på att försöka hitta ett foder som kan passa bättre.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja Hills A/D är ju sånt där supeduperdyrt burkfoder för katter med väldigt stort näringsbehov efter sjukdom. Det har öknamnet Almost Dead…..
OCh här är ju ett ypperligt tillfälle att kanske ge Barf. OCh RC Sterilized är väl lite lightfoder? Så det är väl något han inte ska ha om han ska öka lite i vikt. JA Arne väger ju knappt 5 kilo. Hur var det, fick ni iväg honm till vet?För då kunde man ju väga honom…