Min anmälan.....
Gjort en anmälan
på förekommen anledning….MAilat detta till Länsstyrelsen
Mitt namn är Gunilla Hallgren och jag bor i Strömstad. Jag vill härmed göra en anmälan om vanvård av djur, i detta fallet katter. Det gäller en person boende upp vid Nordby Shoppingcenter, en ******* ********** och ****** ******* *******, xxxxxxxxxxxxxxxStrömstad. Det som gör detta ännu mer beklämmande, är att han är ***** och hon är ********* och borde veta bättre.
På deras egendom har de i åratal låtit katter ohejdat föröka sig och knappt givit dem mat. Följden har blivit, att de arma djuren sökt sig över till shoppingcentret, för där finns det mat, men också stora faror. När de blir för många skjuts de helt enkelt så börjar det om igen. Ok, det kan jag ju tyvärr inte ha som argument, det är ju tillåtet.. De borde uppmärksammas på, att man inte får ha fler katter än 9 och inte ha fler kullar än 2 utan tillstånd och att djuren skall behandlas väl. Nu är det ytterligare två bostadshus som ligger intill, så det är väl väldigt lätt, att skylla ifrån sig på att katterna inte tillhör dem. Men faktum kvarstår, att år efter år, så hittar man små svultna kattungar nere på köpcentret.
Sådana personer borde ha djurförbud. Kan man inte hålla sina djur i sådant skick, att de inte reproducerar sig i ohejdad form och kan man inte ge sina djur fullvärdig vettig kost, så ska man inte ha några djur. Även om katter inte anses vara värdefulla djur är de inga förbrukningsartiklar utan levande varelser.
Emotser att ni gör något radikalt åt detta och inte låter saken bero, som ni gjort i andra ärenden i Strömstad, där ni i princip bara väntar på att personen ska gå och dö.
Med vänlig hälsning
Gunilla Hallgren
******* Strömstad
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Bra Gunilla!
hehe du ska få mailet med namn och allt…..

Härligt att du vågar och orkar Gunilla!! Fler sådana modiga personer i Sverige!! Civilkurage heter det!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Bravo gunilla! Du är bäst ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Åhhhh vad jag hade velat säga vad det var för folk, men det går inte. Finns bara en sån i trakten där……

härligt gunilla!.. ja inte om kissarna men din anmälan…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Bra skrivet och agerat! Du har fått riktig kläm på detta nu Gunilla. :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Bra skrivet, hoppas nu att det händer nåt å…..

Bra gjort Gunilla!!
ja och fyra små kattungar som vi tyvärr tagit hand om….Vi väntar bara in mamman nu. Det är tyvärr så, att hade vi inte tagit dessa små nu, så hade de blivit mosade i stressen….av truckar och trafik. Så på tisdag så går det på igen för att få in mamman….
Imorgon em eller på tisdag kan du mejla dem och fråga efter diarienummer och vem som är handläggare. Lite senare i veckan kan ju fler här på hittekatter mejla och fråga hur handläggningen går.
Puttar upp din anmälan så att andra kan få lite inspiration och civilkurage att också anmäla dålig katthållning och även annan dålig djurhållning.

hänger inte riktigt med vilket ärende detta gäller?? men det är nått kattkedjan kommit i kontakt med elr?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

heja gunilla…jättebra gjort…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
INget här inne. UTan fyra små kattungar på ett köpcenter, som vi har tagit hand om. Vi får hoppas få in mamman idag. Vi hade inget val, mamman är ju lite smartare och kalrar sig, men de små sprang runt och velade blannd lastpallar och truckar och lastbilar. Så det var bara att rädda dem fortast möjligt. De är väldans små, 6 veckor, men tultade omkring med livet som insats. OCh detta har pågått åravis. vi vet, att personen i fråga hållit på så i alla år och på grund av sin sociala status, elelr vad man ska kalla det, så v ågar folk inte säga något. Så´håll tummarna för Camilla i dag att mammakatt går i fällan….Hon vill inte ha den ute på lagret när hon är ledig, så vi har bara de tiderna som hon jobbar, som vi kan ha fällan på G.

håller tummarna
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Inget hört än…..

Lycka till!
ja hör jag inget denna vecka, så missstänker jag, att det är nån sorts jäv bakom….
Mejla till länsstyrelsen och fråga vad det blev för diarienummer och vem som är handläggare. Be också att få kopia på veterinärutlåtande och kontrollrapport från den inspektion som de för hoppningsvis har gjort.
Om jag förstått Djurskyddslagen rätt så finns det goda möjligheter att ge djurförbud mer eller mindre omgående.
Finns ingen kontrollrapport för ingen inspektion är nånsin gjord. Ingen har ju anmält förut. och tyvärr, det kommer nog att a tid. Här i Strömstad så händer aldrig något! JAg har två fall till, som är anmälda och som bara runnit ut i sanden. Nu mailade jag ju in i söndags, min anmälan, så det kan ju ta lite tid.
OCh tyvärr, djurförbud, det borde de två andra fallen också fått. Men icke…..