Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1509 ggr
Destany
0

konstiga knutor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zorro har fått konstiga knutor i nacken o vid örat de e små o liknar finnar.han har inte ont utan tycker att det e skönt när jag rör på dem. kan det vara matallergi? Han äter mjau torrfoder o det har han gjort i 3 år o pussi burkmat.. ska ta bort burkmaten några dagar o se om det blir bättre.. han är 4 år o kastrerad

martdat
0

svårt att se på bilden Tungan ute knutor hadde ju inte Ice men små pluttar som är lite röda, )troligen för hon kliar när jag inte ser ) har hon, de blir som små sårskorpor efter ett tag, det är foderalergi på nått sett på henne i allafall, troligen kvalster i torrfodret för hon får inga alls när jag fryser maten först, vetten har sett på dem o han misstänkte inget annat heller, runt halsen messtadels,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Destany
0

på din beskrivning låter det som det Zorro har.. kan man frysa torrfoder?

martdat
0

"2 jag lägger det i frysen ett par timmar , sen får det tina oxå innan jag serverar, ett par timmar, svårt ju att känna när det e torrfoder, hehe, prova kan du ju ett tag, Ices utslag försvann på ett par dar när jag prövade, 4, 5 dar kanske, kan inte minnas exakt,

Destany
0

ska man frysa portionsvis eller kvalstren håller sig borta i flera dagar så man kan frysa in mycket torrfoder

martdat
0

jag fryser en gb låda år gången, räcker ett par dar åt mina sex, står altså upptinat ett par dar,Men det är ju inte 100 att det är samma som din katt har, kan jag ju inte lova,

Destany
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här en bild på en av knutorna..

Sidentass
0

Det kan inte vara efter fästingangrepp tror du..fast är det många på en gång så låter det ju som att det är något annat..

Destany
0

han har hela nacken o vid öronen så fästingar tror jag inte det e.. han e dessutom innekatt

Sidentass
0

#8 Jamen då är det förstås något helt annat..

martdat
0

Kan tillägga att jag har vanlig RC mature till min alergiker, altså ingen alergimat, så prova du med ditt vanliga tycker jag, lycka till nu och hoppas att det räcker,

Hawknestgrove
0

här får du en bra fil!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Destany
0

tack för länkarna