Mirre Amadeus
Fick äntligen hem en liten kise i söndags :)
Han är den gosigaste katt jag träffat, och jag har träffat många katter! Spinner såfort man ser på honom, och buffar och har sig, men när han väl sover, så är det tugnt ^^
Det går bättre och bättre med vår andra katt, men han fräser fortfarande lite på Mirre. Vi har de separerade när vi inte är hemma, och lite även när vi är hemma, så att stackars Pixel får lite vila. Mirre kan ju knappt bry sig mindre om Pixel ^^
Han har ögoninflammation, som snart ska vara borta hoppas vi, men ögondropparna tas varje morgon och kväll, med viss protest, men efteråt blir det storgos :)

Tack för att ni tog emot Mirre. Vi förstod direkt att han kom till ett kanonställe, men det var hårt att lämna honom. Han är ju lätt att fästa sig vid (som du själv har märkt), och jag har ju varit med honom sen han föddes.
Lycka till, och en stor kram till er 4.

vilken fin pussnos…..lova att pussa från mej… grattis smini…äntligen va?…fint jobb du gör…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Åhhh vilken vacker, svart kisse!
O så gott att höra att allt går så bra..han verkar ju vara helt genomgo!! Fräsande går säkert över med tiden…gammalkatten vill nog visa vem som vill vara herre på täppan:-) Lycka till med dropparna..vi kör också ögondroppar här till en av mina små stödisar..upplever att dom hjälper bra mot ögoninfektioner..

Så vacker han är 

Naaawwe….lilla elsklingen! Gissa om det blev tyst och tomt här när han åkt. Saknar honom i sängen må ni tro. Han är helt outstanding den kattgossen, han njuter verkligen av tillvaron och är inte rädd för nåt. Tror säkerligen att ni ska trivas med honom och han med er. Stort Lycka Till och en puss på nosen åt honom. 
Ja, han är helt underbar, väldigt mycket energi i den lilla kroppen ^^
De är jätteduktiga. Det går upp och ner, ibland fräser Pixel och morrar, men ibland så bara markerar han lite met tassen att det är han som är bossen, och då lägger sig Mirre direkt, så det ska nog gå bra tillslut :)

Ja han har vant sig vid kattmamman här hemma som spottade och fräste åt honom och dom andra ungarna. Han har lärt sig veta hut
.
En liten update :)
För några dagar sedan vaknar jag av att en katt skriker. Jag tror att det är Pixel, men när jag springer upp berättar min sambo att det var Mirre som fastnat i gallret på elementet. Han haltade lite och vi bestämde oss för att ringa veterinären senare, men som tur var så blev det mycket bättre senare. Efter lite vila på husses kudde var han uppe och busade som bara den igen :)
Han är en riktig goseunge, men ibland kan han gå mig på nerverna. Speciellt imorse när jag vaknar av att han mer eller mindre attackerar mitt ansikte. Jag puttar bort honom flera gånger och säger till på skarpen. Blåser på honom, försöker allt, men det funkar inte. Han river mig i ansiktet flera gånger. Som tur var inte så farligt, inte så att jag får några sår eller så, men jag är rädd att han ska klösa mig i ögonen. Och när jag vänder mig bort så börjar han tugga på mitt hår istället >.<
Han brukar få för sig att sträcka ut tassen rakt över ens ansikte när man ligger i sängen, men han brukar också sluta, men inte imorse. Det gick verkligen inte att få honom att sluta, så trots att jag var jättetrött, så gick jag upp.
Någon som vet varför han kan ha fått ett sånthär ryck?
Relationen mellan Mirre och Pixel börjar bli bättre. Ibland när vi har dom separerade, så går de och jamar efter varandra, och då kan vi ju inte göra något annat än att låta dom leka lite till ^^ Än är de inga gospolare, men de leker gärna med varandra :)
Ska snart boka en tid till veterinären också, då behandlingen för ögoninflammationen är klar. Vi tror också att han har öronskabb. Har ingen erfarenhet av det, men av vad jag har läst har han tydliga tecken på det. Kliar sig mycket i öronen, och han har svart/brunt klet och klumpar. Men ska ju som sagt till veterinären snart :)

Vad roligt att höra att det går bra för er! 
Jag tycker att det låter som öronskabb.. Mina 3 stora kattungar hade det när dom kom och det såg precis ut som det du beskrev. Ta lite olja och smörj örat med om klumparna sitter fast för hårt, annars är det bara att ta ljummet vatten och tvätta. Det lindrar ju lite innan ni får medicin för det.
Krama om lillkillen och den stooora pojken med! 
Pälsbollarna i Höganäs

Vad skönt att allting funkar hos er!
Ge lillkillen en jättekram från mig. Saknar honom enormt.
Jag ska verkligen ge honom en stor kram från er ^^
Påtal om öronproblem, så är där något kostigt med Mirres öron som jag inte hittat någon information om på internet. Det är bara/mest på ena örat som han har problem, och på det örat så "kluckar" det ibland. Ibland när han skakar på huvudet låter det som att han har ett helt hav där inne som ligger och kluckar. Man kan även höra det om man trycker lite lätt utanpå örat, på sidan, lite baktill, eller hur jag ska förklara det. Det hörs som att han har vätska där inne. Är det något som hör ihop med öronskabben tror ni? Det hörs bara från ena örat, det örat som det är mest gegga i. Är det kanske lös gegga som hörs?

Låter nästan som han skulle ha var i örat.
Luktar det illa ur det?
Tur du snart ska till vet.
Olja häll en droppe morgon o kväll det lindrar om det är skabb o gör rent örat.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Så, i fredags var Mirre och jag hos veterinären. Och han gillad det icke!
Trodde att han skulle klara att åka i buren på bussen, för han är ju en så tuff kise, men nejdå. Han jamade och jamade och kissade och bajsade i buren, inte bara en gång, på den lilla, lilla sträckan. Stackaren.
Men nu har han fått den första sprutan iallafall, och Stronghold till både honom och Pixel som vi ska ta i nacken på dom ikväll :) Får hoppas att det blir bättre. Och nästa gång vi ska till veterinären blir det att tigga skjuts! :)
När vi hade kommit hem från äventyret, var jag ju tvungen att duscha av Mirre, vilket ha inte gillade ^^ Första gången jag duschat en katt, men det gick rätt bra. Hade tyvärr inget kattschampoo, och jag visste inte om man kunde använda något annat, ville inte använda vanligt schampoo för jag vet inte hur bra det är för katter, så det blev bara en liten avsköljning så att säga. Men efteråt när han var i full färd att tvätta sig, eller torka sig rättare sagt, så kommer Pixel och tyckar att han inte blivit riktigt ren, och börjar putsa Mirres svans ^^ Utan protester från Mirre. Sötnosarna ^^
Åhh vilken härlig pussnos! Han liknar ju min lilla hulligan som är 5 månader nu. 

vilken resa… inte så många katter jag vet om som gillar att åka över huvud taget….skönt att ni kom iväg….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Inge kul att åka buss luktar konstigt mm.
Vad berodde kulkandet på?
Skönt allt verkat gå bra.
Har alltid flera filtar o två påsar när jag är ute o reser med kisar undrar varör fniss!
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad