Katthem i väästerås???
Jag ska nu flytta till västerås till hus. Hade tidigare en tråd om inredning till katter då sjag ska inreda ett förråd/gästrum till någon slags kattoas ;)
Men nu är problemet att jag inte hittar något katthem i västerås. Är jag blind eller är jag bara hopplös på datorer? Hittade djurskyddet men dom verkar inte ha något igång!?
Någon som vet vilket katthem jag kan vända mig till för att vara stödhem? Annars kontakat jag polisen och sätter mig som kontaktperson!
Tacksam för svar!!
putt putt hjälp
Förut fanns några tjejer som jobbade för KKS, jag vet inte om dom håller på med katter fortfarande.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Här har du en länk till djurskyddet Huskatten och dom har en kastreringskampanj t.o.m. 30/12 2009. Så då måste dom väl var igång.
eller här, det är bara 4 mil mellan Väs och E-tuna
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Eller Örebro Katthem, dom är mycket trevliga
Alla djur behöver någon som bryr sig!
tack tack :)
kom gärna med mer förslag om det är nåågon som vet några fler katthem :D

Här, bara 4 mil mellan städerna
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Det verkar inte som om varken Västerås eller Köping använder sig av jourhem. Står inget om det på deras hemsidor
Däremot vet jag att Örebro gör det.
Alla djur behöver någon som bryr sig!
har kontaktat kattkommando syd och dom har jourhem. Dom ringde mig idag så det blir väl via dom då :P
tack för alla svar

kanon…. all hjälp är bra… kan tänka mej att det jublas högt över dom som anmäler sej som jourhem…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Jag kommer inte kunna ta emot katter förän tidigast efter nyår då det blivit lite ändringar i renoverings planeringen. Men så fort jag har fått iordning rummet och sånt så är det frittfram för katter.
Jag kan ju faktist återkomma hit med ett inlägg när det är frittfram för jag kan ju faktist ta emot katter i övrigt också som det är akut med. Eller visst kan jag det?
När du tar kontakt med något katthem ska du vara vaksam på om de avlivar katter som inte blivit placerade inom tre månader. Djurhemsföreningens stadgar innebär att medlemmar ska avliva katter som inte fått ett permanent hem inom tre månader. En del katthem avlivar också katter långt innan tre månader har gått utan att ha några bestämda riktlinjer.
Man vill rent allmänt inte tala om detta och frågar du så är det få som erkänner att en hel del katter avlivas utan att ha fått en riktig chans.
Själv vill jag rekommendera kontakter med Örebro katthem. Det är mitt favotitkatthem.