MEra underbara grejer ...
Från Minnesota där kattmyntan finns….
Hon säljer även sånt där tusenfotings och punkgarn! Hon tar 2 dollar nystanet pålus frakt och jag har redan bokat 10 påsar mynta till och 20 nystan. Simson, kolla färgen! Essut, du kommer också få prov, när du ska ha din nästa grej. En underbar tjej att handla av. Tack Alexej föratt du fick upp ögonen för mig på Ebay!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har du bild på garnet??Är så nyfiken av mig som du vet..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Jag vill med se garnet;)
//Pia
Gunilla var är du??? Hjälper du Arne??

är det inte lite för tidigt för Arne att gå på toa redan nu?… fast han kanske får sin fotvård just nu?…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

haha, det kanske är Gunillas tid att gå på toa…
Alla djur behöver någon som bryr sig!
HAr nu sagt åt Kitty att packa ihop ett paket med 20 nystan och 10 påsar kattmynta till. JAg beställde av allt det håriga garnet.

kan man fortfarande beställa mynta av dig, Gunilla?? För nu har jag behärskat en misse klart.
japp, det går utmärkt. HAr tio påsar på magasinet och 10 till kommer. 60 kr plus tyvärr 24 kr i porto.

vilka fina garner…o sluta skryt mison!…
jag vill gärna köpa mynta men har inte pengar förens till nästa helg då jag får lön. finns det kvar en påse då tror du?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

haha jag skryter inte…. det är bara sant fakta
Vad bra Mison då kanske du kan lära dig att sticka långhåriga katter oxå?? Dom är lite svåra att göra då man inte kan räkna varven efteråt..
Gunilla, vilka underbara garn…suck…

måste man alltså hålla allt i huvudet??? hur ska det gå till?

nu måste du o jag gå ihop mison… vi måste ha en katt för varje varv….hur många varv behövs så vi vet hur många kissar vi kanske måste införskaffa innan….

hahaha, ja, detta låter lite skrämmande, faktiskt

Suck… Jag vill också sticka… Men så snart jag försöker så har jag en kattunge hängande i garnet…

hihi, jag passar på när dom sover….
ja jag sätter in pengar påmitt paypal i morogn, så ka jag betala och beställa på måndag.

Ska göra ett nytt försök med stickning i helgen. En unge flyttade ut i morse 
Plus att jag fått hem mer kattmynta föstås….
Åhhhhhh vill ha *dreggel, dreggel*
//Pia

Jag blir shop-o-holic av garner!! ALLA vill jag ha! NU!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
JAG var först *trängsel i kön* ;)
//Pia

Men jag har bred rumpa så den sätter jag ivägen för dig så du inte kommer åt ALLS!!! =)

hahaha, då vill jag vara en fluga på axeln och titta på…
Ha ha min e bredare och jag e en jäkel på rumptacklingar;)
//Pia
Vill oxå ha garn plus kattmynta…Kommer väl på tredje plats kanske…

Hörrududu Puma! Med dina promisar tror jag INTE att din rumpa är större än min!! Däremot är jag alldeles övertygad om att du kan tacklas!! Fast jag är bäst på snöänglar!! 

hihi, säg vart och när, så kanske jag kan sälja biljetter till spektaklet…
Ha ha Simson jag har en äkta Karlssonröv som de säger i familjen. Påbrå från min farmor som hette Karlsson haha och visst kan jag rumptacklas allt;)
//Pia

Puma: Säg inte det så Janne hör bara!!! Han älskar karlssons rumpor!! 

Hmmm… Jag tänkte skriva att det kliar i fingrarna, men med den vändning tråden tog så vågar jag nog inte. Det lär missuppfattas…
hahaha! ja itraden ser ni vad som finns i garn

haha, nej hur kan du tro att något skulle missuppfattas här…hahaha
Essut, du har ju bjudit på grejer på Tradera. Så du klarar dig med rätt billig frakt om jag lägger till garn där. Ni får PMA mig. Såg att vissa garner hade jag ju bara beställt 2 härvor av. MEn det kan komm mer! MEn PMa mig om vad ni vill ha, så ska jag nog få ihop det. OM ni tar inläggets nummer med garnet, så kan det väl inte bli fel?
Simson, du fick ju prov på det som är flest av. OCh det får du också, Essut i ditt ppaket som jag skickade med Schenker i dag.
Nä, nu lägger jag ner för i dag. HA de!

Nej inga fingrar på min rumpa tack! 

Hihihi! Jag visste väl det!
Men det blir inga garner för mig just nu, måste minska förrådem nu
Ev flytt på gång, och särbon lär väl slänga ut mig lika snabbt som han bjöd in mig när han ser var jag faktist har i mina köksskåp

hihi, det är ju bara att bannlysa honom från köket

men jag vill ju åxå haaaaaa……*snyftar alldeles förfärligt*..

vad vill du ha??? rumpa??

rumpa ja….. eller kanske bättre med ett kök?…
… hmm…. minns inte vad jag ville ha… mindre ont i huvudet tror jag…

Åh vilka snygga garner!
ja och nu har jag mailat Kitty i Minnesota att hon ska skicka mig det hon har. Så ingen ska bli utan. även mer kattmynta…..
Sen om ni vill, så kan ni om ni har, använda Paypal att betala på till mig. För då kan jag ta det dirket till Kitty den vägen.
mittPaypalkonto är gunilla.hallgren@gmail.com
fasen så smidigt, ska jag säga!
Ok, ni som vill ha garn, ni får PMA mig. Hittills så har jag bara fått riktigt klara besked från PUma och Mariannne

hihi… jag har pm'at o står på bra plats i kön….
Jösses jag måste tacklat simson riktigt hårt
//Pia

bra puma att du gjorde det så jag åxå hann förbi……är så lycklig här framme med puma…..
ja vi är väl på samma lag antar jag då;) Men är lite orolig så jag inte skadade simson
//Pia

*står bredvid och tittar avundsjukt på kön och går iväg för att rota bland garnerna*

skulle nog bli jättefina kattungar av det garnet,, tänk om man kunde sticka,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jag är fortfarande virrig av kattmyntan men vill gärna vara med på garn.

…men måste man välja färg? Och hur mycket?

tiana du har väl chans du med bara du skickar ett pm till gunilla…
finns inget kvar till dej simson…..
martdat…du kan ju bara ana hur duktig jag varit att sticka i mitt liv…..visste inte att jag mindes förrän jag provade…. hade latmasken i mej så jag inte tog tag i det…. men sen gjorde jag ett försök…. gick halvrisigt först… o sen bara bättre o bättre… riktigt bra är det inte än heller….men jag hyser hopp…. o är det dessutom långhåriga kattungar så hoppas jag det blir ännu bättre…kom igen… ska bussa essut på dej….

tiana du har väl chans du med bara du skickar ett pm till gunilla…
finns inget kvar till dej simson…..
martdat…du kan ju bara ana hur duktig jag varit att sticka i mitt liv…..visste inte att jag mindes förrän jag provade…. hade latmasken i mej så jag inte tog tag i det…. men sen gjorde jag ett försök…. gick halvrisigt först… o sen bara bättre o bättre… riktigt bra är det inte än heller….men jag hyser hopp…. o är det dessutom långhåriga kattungar så hoppas jag det blir ännu bättre…kom igen… ska bussa essut på dej….

tror det ekar härinne….

Hihi! skulle gärna ställa mig i kö om jag inte hade en sisådär två flyttlådor med garn på vänt… 

#41 inte vidare rädd för att få essut på mig, tror hon e rätt harmlös:) . problemet är väll att jag aldrig lärt mig sticka överhuvudtaget,,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#63 det gör det inte alls det… det gör det inte alls det… det gör det inte alls det…
#64 aha… då kanske du inte MÅSTE beställa….
#65 essut borde du vara rädd för….
… men då har du ju stickskolan…. fast man måste ju ha intresse att vilja åxå… kan ju inte bara hota med essut….
.. det är iaf aldrig för sent att lära sej sticka…
Ok, Essuts grejer är klara och ligger i skåpet. De färger du ville ha plus två påsar mynta. MArianne, det gick bra att få ihop 5 nystan! Plus att du skulle ha en påse mynta….
PUma skulle ju ha 4 nystan, skulle du ha mynta också?
Försöker få lite organisation i det hela nu….
Plus att jag beställde de garnerna kitty hade kvar plus 10 påsar mynta till. Så ingen blir utan. Sammanlagt 45 nystan sånt garn och så beställde jag även det där rosa, chacha, som är på bilden…
Nej jag behöver ingen mynta nu. Har ett tag så det räcker.
//Pia
Ok. kolla din mail. vi har underligheter…..
Suck, jag har svarat Gunilla
//Pia
Ok…..
så svarat dig och vidarebefordrat.

hmmmm nu blir jag sådär sur igen… underligheter?? är det detsamma som hemligheter???

det är det säkert….hemligheter alltså…. vi vill veta…. eller hmm…. dom andra vill veta såklart… eller hur mison?…
haha, nä tjejer, det är trassel ibland med Tradera. Vi blir helt kollriga ibland, när en del är kollriga…..
Ok, vill bara tala om, att nu är mer garn på G från USa. Några nystan med en annan sort också. Det rosa ni ser till vänster och ett provnystan av det glansiga släta. Plus mer kattmynta.

har jag fått alla färger eller saknar jag något?… ja förutom friska hjärnceller….
.. kanske något du kan efterfråga från dina kontrakter Gunilla… behövs i storpack…
MArianne, du får se på måndag eller nåt, när du får ditt paket.

haha ska marianne få hjärnceller hemskickat??? fusk!! det är vi många som behöver… kunde man beställa det också från USA?? tänk, dom är fantastiska där borta i Amerikat…
haha mison, ja jag behöver också få hjärnceller. HAr du fått jultyget? Är ju alltid så orolig för saker jag skickar…

ja, det har kommit. jag skrev det i nån annan tråd, men minns inte vilken… hahaha… kommer bli perfekt till Jul-Bumbis-Bädd….. lite sorgset, dock, att redan behöva tänka på julen…. jag vill ha sommaren tillbaka…
ja jag vet. är inte mycket för helger helelr, vi struntar i det. så därför så tänkte jag att min julduk kommer till nytta

ska genast sätta igång med den efter dom andra bäddarna är klara… har haft lite körigt dom senaste dagarna och även idag… ska snart till katrineholm… men ska försöka få iväg dom första bäddarna till dig i morgon, hoppas jag hinner det i alla fall….
Ingen brådska! OCh kolla med vem du kan skicka billigast. Se till att knö ihop det, för det är dumt att föda de stora transportjättarna med att frakta luft.

ja, men jag vill få iväg lite så fort som möjligt, så du kan kasta ut på tradera, om det duger… för sen kan jag ju fortsätta sy…. har fortfarande filtar kvar…
Ingen fara. HAr lite trångt här också, så vi kan väl ta det lugnt tills jag blivit av med de som går ut den 4:e, så får jag lite plats.

ok, ska jag satsa på att skicka efter helgen istället?? då hinner jag kanske få ihop lite fler bäddar att skicka på samma gång

bra gunilla att du hade hjärnceller åxå….
… väntar ivrigt till måndag…
du är duktig mison…
fick hem mina julgardiner idag… o HÄNDELSEVIS lite fleecefilt…
bädd 2 klar…o när jag sydde ihop det sista för hand fick jag sällis i bädden…o inte kan man köra bort en trevlig katt väl?….
…den blev sämre än den första….får börja på den tredje i morgon o KANSKE se om jag ska följa bruksanvisningen helt… o KANSKE använda nålar….måste nog det för då är det Bruno som ska få en…lite aningens större… så han får plats med rumpan….hihi…sydde ihop min stickning oxå…. ska hälsa på en kompis snart o senare gå på bio… tar med mej stickningen såklart…

oj, det börjar bli fart på din sying… blir nästan lite stolt…
jag vet hur "kul" det är att försöka sy bäddar när missarna ska provligga innan det ens är klart… man får smyga med det medans dom sover…

ja, jag är jätteimponerad av marianne
jisses vad det där garnet är fint…. men det skulle jag aldrig klara av att sticka med, jag som nyss har lärt mig att räkna varv,,, och med det där garnet går det ju inte… hur ska man ha koll då?

#90 ja idag ringde dom från utlandet o sa att dom ska göra reportage om mej…. o mina sykunskaper…
…. jag var säkert fiffig för jag sydde i mörkblått så man ser inte så mycket alla fel som är…men som sagt i morron har Bruno beställt sej en bädd som han kan ha när han vilar frukost, lunch, middag, mellanmål osv..
kan roa säkert någon med det jag hittade idag i mitt syskrin med skräp….letade efter stora synålar som fortfarande är borta o ligger på smart okänt ställe…men när jag var tredje gången i syskrinet så hittade jag något som jag letat efter minst 2 ggr innan…. hjälp att dra på tråden-moj….har ju så dålig syn så jag tydligen missat den flera gånger…
#91 skräm mej inte… jag har ingen kulram hemma…. HUR ska jag göra?….
godkände Milou garnet till sist?…

hmmmm kulram?? smart grej… vart får man tag på sånna?? då kanske jag skulle kunna behärska det där garnet…

vet inte…..man kanske kan råna en första-klassare?…
ja hjärnceller ja… två spridda och tre i gruppp här!
Ok om ni vill ha, så pma mig och referera till denna tråd
#93 Jag brukar använda papper och penna när jag räknar varv när jag gör kattungar i pälsgarn..

jag gjorde som så att jag mätte stycket med ett korthårigt garnstycke som var klart…. jobbigt sen att sy ihop åxå för det var svårt att se om det var päls eller hud som nålen hittade…

papper o penna.. smart… tänk att man inte ens ska kunna komma fram till det själv..

papper kanske är OK… men vad skulle hända med pennan?… här skulle den INTE ligga kvar…Kakan puttade ner min mobil idag så jag trodde den var en ex-mobil….men jag lyckades tråckla dit tangentmattan….tur för henne….

pennan kan med fördel sättas fast i bh:n eller i troskanten… sen kan monstrena försöka få tag på den…

där hade du en poäng….får testa det….