Digitalkamera..(OT)
Ni som äger digitalkamera vilket märke har ni?
Nu äntligen tänkte jag köpa mig en kamera men har ingen aning vad man ska tänka på innan köpet??
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
en sak i alla fall, många pixlar, 10 till 12, och att det är ljud, inte alla som har det, vet inte så mycket mer, Canon är ett bra märke, och Olympus, men ni som har, skriv
Maggan47
JAg har en gammal minolta Dimage x21 inge många pixlar. MAn kan filma med den små snuttar.Tyvärr, så har den inte ljud. MEn helt ok för mig än så länge. NAckdelen är väl, att den är uschel att ta bilder med på nära håll när det är dåligt ljus.
OK, den var inte dyr heller, köpte den beg på Blocket för 800 för 3 år sen. PUma är bra på att fota. Hör vad hon har.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tack för tipsen ska höra med Puma.
Min gubbe frågade mig om DVD-spelare? Vad ska man tänka på där?? Han vill ha en DVD och jag en kamera..Tur att vi inte har delad ekonomi

vad gäller dvd, så kan jag i alla fall säga vad jag tycker, och det är, att dvd:n tar de flesta formaten. som alla bildformat m.m., för då kan man lägga foton m.m på dvd och kolla genom tv:n
Alla djur behöver någon som bryr sig!

jag har en gammal hp… säkert 8 år… fungerar OK för mej som inte läser bruksanvisning i första taget… på den tiden var de rejält klumpiga…har problem med blixten nu sista dagarna… får brotta upp den själv… sambon gissade på en trasig fjäder… digitalkamera är super….så skönt att se resultatet på en gång…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

jag har en olympus och en canon digitalkamera och jag föredrar canon, men olympusen var en mycket billigare variant =)
Pixlarna är mest viktigt om du vill kunna förstora upp mycket, men annars beror det ju på vad du vill göra med den? Jag skulle satsa på ca 10 megapixlar om jag skulle köpa en ny nu men ingen av mina har så mcyket och de funkar bra för mig ändå =)
är det så att du vill lära dig fotografera med manuella inställningar så är en lite dyrare kamera där man kan ändra inställning smart, men annars finns det rätt billiga kameror som funkar utmärkt om man mest kör i autoläge =)

vad gäller kamera, så har lillsyrran en i mina ögon skitbra kamera, en sån ska jag köpa en vacker dag… eller liknande,
hon kan till och med ta närbilder på dammkorn (fråga mig inte varför hon har provat med det). Den är relativt enkel att förstå sig på också.
jag lägger in en länk på den kameran, där det syns specifikationerna på den… den finns kanske inte att köpa längre, hon har haft den 1 år, men då finns det riktmärken att gå efter…
Tack för tipset..Vill ha en enkel kamera, för jag är inte så bra på att lära mig alla finesser..inte min "gubbe" heller tyvärr..
Jag hade vunnit en Samsung Digital Photo Frame (Ram) för ett tag sen, den ligger fortfarande i sin kartong, för att ingen av oss förstår hur man gör, vår granne har kollat oxå men gick bet på det..Så kameran måste vara enkel att förstå…

Jag har en samsung, köpt på expert för drygt ett år sedan..det är en väldigt enkel sak, inget märkvärdigt alls..men jag som inte är någon fotograf precis är helt nöjd med den..
#9 Vilket märke på samsung???

Det är en Samsung S 630:-)
Tack, ska försöka åka till Eskilstuna med 16-tåget och kolla på Expert där…
Nu har jag köpt mig en kamera, det blev en Casio EX-Z1 i vinrött, den fanns i paketpris för 2200:- då var allt med..Grabben på Expert var så trevlig så att han gjorde iordning kameran på en gång, så nu är det bara att ta bilder..Jag skulle komma tillbaka om jag inte fixade att överföra bilderna på datorn..Då skulle han fixa det..Jag såg väl så gammal ut att jag inte klarar av det..

Jag har en digital systemkamera, en Canon. Dom är bäst! ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

ja, jag har också en förkärlek till Canon…dock ingen kamera just nu, har inte råd…
Vi har en Canon 7.1 megapixels och är jättenöjd med den, men den är 2 år gammal nu så det finns säkert mycket bättre kameror idag.
Vi har iofs en HD-videokamera också för att filma med som vi använder oftare.

#13 Grattis till din nya kamera!! Antar att det kommer ramla in många bilder på kissar nu!

haha, missade att du hade köpt…. låter ju jättebra… nu hoppas jag att du använder den flitigt och lägger ut mysiga bilder här..

missat jag med….grattis… du kan få byta mot min…..kanonfint… nu får du fota saker o ting som händer omkring dej….

o jag vet inte ens vad min heter , den är grå, och jag kan inte med den alls,,,,står inget på den,,, 990 kr på siba vet jag dock, troligen skitenkel, om man fattar,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

vilka fina kissar… o vilka underbara ögon Milou har….

jättefina missar, och jättefina bilder… visst tar det säkert ett litet tag innan man förstår sig på allting..
Blev ju kanonbilder essut;)
//Pia
Toppen! Essut, skaffa en kortläsare, så slipper du joxa med svår överföring via kameran.
OCh din Samsung, vill du sälja den?Lite interesserad…..beroende på vad det är för minneskort, alltså….jag har SD kort.
Hallå Essut, kan jag göra ett kap hos dig

putt till essut..
ja jag gillar Samsungs grejer…..Under förutsättning att mina Sdkort funkar….
Asch, nu läste jag… Det var en fotoram du hade! Då var det inte kul….